دریچه تکنولوژی برخی گوشی های آیفون 11 و آیفون 12 با مشکل رنگ رفتگی مواجه می‌شوند - ژوانا

اگر به خاطر داشته باشید چند ماه پیش اپل در مراسمی انحصاری از سری جدید گوشی‌های خود در چهار مدل آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس رونمایی کرد. اما طبق خبرهای جدید برخی مدل از این گوشی‌ها و سری آیفون ۱۱ اپل با مشکل رنگ رفتگی بدنه مواجه شده‌اند.

در سال‌های اخیر شرکت اپل آیفون‌های خود را در رنگ‌های بیشتر و متنوع‌تری عرضه کرده و گزینه‌های بیشتری برای خرید به کاربران ارائه داده است. برای مثال گوشی آیفون ۱۲ امسال در پنج رنگ گوناگون آبی، قرمز، سبز، مشکی و سفید معرفی شد، در حالی که گوشی آیفون X دو سال پیش فقط در دو رنگ نقره‌ای و خاکستری عرضه شد. اما بر اساس گزارش‌های جدید، رنگ‌های روشن‌تر این گوشی‌ها در کنار جذابیت بیشتر، نقطه‌ی ضعف بزرگی هم دارند؛ به گفته‌ی یکی از وب‌سایت‌های تکنولوژی تعدادی از کاربران نسخه‌های روشن‌تر آیفون ۱۲ و آیفون ۱۱ با مشکل رنگ رفتگی بدنه مواجه شده‌اند.

12-color.jpg

البته این گزارش بیشتر بر رنگ قرمز (RED) آیفون‌های جدید متمرکز است و نشان می‌دهد که با مقداری استفاده، رنگ کناره‌های گوشی آیفون ۱۲ از قرمز روشن به نارنجی تغییر رنگ داده است. همچنین در گزارش ذکر شده که این آیفون همواره در قاب محافظ قرار داشته است و در نتیجه نمی‌توان اصطکاک بین گوشی و دست را دلیل رنگ رفتگی آن دانست.

در نظر داشته باشید این اولین گزارش مربوط به مشکل رنگ رفتگی در گوشی‌های آیفون نیست و پیش از امروز هم خبرهایی در این مورد برای گوشی‌های آیفون ۱۱ و آیفون SE نیز منتشر شده است.

برخی بر این باورند که تماس با نور فرابنفش (UV) موجب رنگ رفتگی این گوشی‌ها می‌شود، اما اگر اینطور بود تغییر رنگ در تمام بخش‌های گوشی صورت می‌گرفت و فقط به کناره‌های آیفون‌ها محدود نمی‌شد. همچنین ممکن است مشکل این گوشی‌ها از حرارت نشأت گرفته باشد، یعنی افزایش دما در برخی قسمت‌های گوشی منجر به تغییر رنگ آن شده است.

در این رابطه بخوانید:

– مشکل آنتن دهی آیفون ۱۲ در شبکه LTE و ۵G شدت گرفت
– تماشا کنید: به این دلیل تعمیر آیفون‌های ۱۲ در ایران ناممکن است
– گزارش های نگران کننده از ترک خوردن قاب و ریزش رنگ آیفون ۱۲
– آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس رسماً معرفی شدند؛ دوربین‌های متحول شده، ۵G و نمایشگر بزرگتر
– آیفون ۱۲ رسماً معرفی شد؛ نمایشگر قدیمی OLED با ۵G

در هر صورت طبق گزارش‌ها، تعداد زیادی از گوشی‌های آیفون با رنگ‌های روشن با این مشکل مواجه شده‌اند. اما اپل هنوز برنامه‌ای برای حل و جلوگیری از رنگ رفتگی محصولات خود اعلام نکرده است و همچنین هنوز مشخص نیست کاربرانی که با این مسئله مواجه شده‌اند بخشی از هزینه‌ی گوشی را به عنوان جبران مافات دریافت خواهند کرد یا خیر.

apple_iphone_11.jpg

افزون بر این‌ها، در حال حاضر واضح نیست که تمامی رنگ‌ها و مدل‌های آیفون‌ها با مشکل تغییر رنگ و رنگ رفتگی روبه‌رو هستند یا فقط برخی از رنگ‌ها، این نقص را دارند.

نظر شما در مورد مشکل جدید گوشی‌های آیفون چیست، آیا آیفون ۱۲ یا آیفون ۱۱ شما با این مشکل مواجه شده است یا خیر؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 232 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها