دریچه تکنولوژی بروزرسانی اندروید 11 برای گوشی اقتصادی نوکیا 4.2 منتشر شد - ژوانا

اگر به خاطر داشته باشید شرکت HMD Global در ماه مِی سال ۲۰۱۹ گوشی نوکیا ۴٫۲ را با قیمتی زیر ۲۰۰ دلار و به عنوان یک اسمارت‌فون اندرویدی اقتصادی معرفی کرد. این گوشی در ابتدا دارای سیستم عامل اندروید ۹ بود و سال پیش نیز به اندروید ۱۰ مجهز شد. طبق خبرهای جدید، امروز بروزرسانی اندروید ۱۱ نیز برای گوشی Nokia 4.2 منتشر شده است.

امروز حساب رسمی نوکیا در توییتر مطلبی منتشر کرد و در آن از ارسال آپدیت سیستم عامل اندروید ۱۱ برای گوشی نوکیا ۴٫۲ خبر داد. این بروزرسانی با شماره نسخه‌ی ۳٫۱۵۰ منتشر شده و در حدود ۱٫۵ گیگابایت حجم دارد. افزون بر این، آپدیت جدید نوکیا ۴٫۲ سطح پچ امنیتی این گوشی را نیز به پچ مارس ۲۰۲۱ تغییر می‌دهد و قابلیت‌های جدیدی از قبیل حباب‌های چت و اجازه‌ی دسترسی محدود را هم به این میان‌رده‌ی اقتصادی اضافه می‌کند.

nokia-tweet.JPG

برای یادآوری باید گفت گوشی نوکیا ۴٫۲ دارای یک نمایشگر ۵٫۷۱ اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن ۷۲۰ x 1520 پیکسل، نسبت ابعاد ۱۹:۹ و تراکم پیکسلی ۲۹۵ پیکسل بر اینچ بوده که دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی این موبایل را در طراحی حفره‌ای خود قرار داده است. قلب تپنده‌ی این گوشی چیپست ۱۲ نانومتری اسنپ دراگون ۴۳۹ بوده که در کنار ۲ یا ۳ گیگابایت حافظه رم و ۱۶ یا ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی سخت افزار اصلی میان‌رده‌ی نوکیا را تشکیل می‌دهد.

در قسمت پشتی این گوشی نیز یک ترکیب دوربین دوگانه مشاهده می‌شود که شامل یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 و یک حسگر عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی است. از دیگر قابلیت‌های گوشی نوکیا ۴٫۲ نیز می‌توان به بلوتوث ۴٫۲، سنسور اثر انگشت، باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و اسلات کارت حافظه microSDXC مجزا اشاره کرد.

new-android.jpg

در این رابطه بخوانید:

– زمان بندی گوشی‌های نوکیا برای دریافت بروزرسانی اندروید ۱۱ مشخص شد
– گوشی های ۵G نوکیا X10 و نوکیا X20 با آپدیت و ضمانت ۳ ساله معرفی شدند
– نوکیا گوشی های هوشمند C20 و C10 را معرفی کرد؛ اقتصادی اما با ارزش خرید بالا
– گوشی‌های نوکیا G20 و نوکیا G10 با تضمین دو سال دریافت آپدیت‌های اندروید معرفی شدند
– آپدیت اندروید ۱۱ برای گوشی نوکیا ۲٫۳ و نوکیا ۸٫۱ منتشر شد

هم‌اکنون بروزرسانی سیستم عامل اندروید ۱۱ برای گوشی Nokia 4.2 به صورت جهانی منتشر شده است. البته این آپدیت در برخی کشورها مانند ارمنستان، بلاروس، روسیه، ازبکستان و قزاقستان مقداری دیرتر منتشر می‌شود، اما نوکیا مدعی است بروزرسانی اندروید ۱۱ برای تمام کاربران این گوشی ارزان قیمت تا تاریخ ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) عرضه خواهد شد؛ پس اگر شما از کاربران گوشی نوکیا ۴٫۲ هستید پیشنهاد می‌شود در بخش بروزرسانی نرم افزار موجود در تنظیمات موبایل خود برای دانلود دستی این آپدیت اقدام کنید تا به جدیدترین قابلیت‌ها و ویژگی‌های سیستم عامل گوگل دسترسی یابید.

nokia_4_2-og_image.jpg

نظر شما در مورد پشتیبانی نوکیا از گوشی‌های قدیمی‌تر خود چیست، اگر شما از کاربران موبایل نوکیا ۴٫۲ هستید آیا قادر به دریافت بروزرسانی اندروید ۱۱ بوده‌اید یا خیر؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 175 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 11 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها