دریچه تکنولوژی بزرگترین گوشی های دنیا کدامند؟ لیستی از گوشی های غول پیکر بازار - ژوانا

برای خرید یک گوشی هوشمند صرفاً توجه به سخت‌افزار قدرتمند و دوربین عالی و باتری با ظرفیت بالا ملاک نیست. طبیعتاً برخی مشخصه‌های دیگر مانند ابعاد گوشی، طراحی و حتی شاید رنگ‌بندی آن نیز در انتخاب خریداران تاثیرگذار باشد. اندازه گوشی با میزان راحتی استفاده شما از آن رابطه مستقیم دارد، بسیاری با یک گوشی کوچک راحت‌تر کار می‌کنند اما بسیاری هم به دنبال گوشیهای با نمایشگر بزرگ هستند. به همین خاطر در ادامه این نوشتار از ژوانابه معرفی بزرگترین گوشی های دنیا در بازه‌های قیمتی مختلف پرداخته‌ایم.

اگر اندازه صفحه نمایش و عمر باتری بیش از هر چیز دیگری برای شما اهمیت دارد باید به دنبال بزرگ ترین گوشی لمسی دنیا باشید. با خرید بزرگ ترین گوشی جهان می‌توانید ویدیو تماشا کنید یا بازی را در ابعاد بزرگ تر به خوبی کنترل کنید و بدون غلط تایپ کرده و موبایلی با صفحه بزرگ تر داشته باشید.

فهرست مطالب این مقاله:

– گوشی گلکسی زد فولد ۵
– گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس
– گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا
– گوشی گوگل پیکسل ۷ پرو
– گوشی شیائومی ۱۳ اولترا
– گوشی موتورولا +Edge
– گلکسی A73 5G سامسونگ
– گلکسی A34 سامسونگ
– گوشی ردمی ۱۲C شیائومی
– جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

تقریباً همه گوشی‌های پرچم‌دار اندازه بزرگی دارند. از مدل‌های آیفون ۱۴ اپل گرفته تا گلکسی زد فولد ۵ سامسونگ. گوشی‌های تاشو حتی ابعاد بیشتری را به نمایش می‌گذارند. سامسونگ همچنین به تازگی سری گلکسی اس ۲۳ را هم معرفی کرده که مدل استاندارد آن در رده گوشی های با نمایشگر ۶ اینچ به بالا قرار می‌گیرد. اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که گوشی های بزرگ بازار را ترجیح می‌دهند، در ادامه با معرفی گوشی های با صفحه نمایش بزرگ در خدمت شما هستیم.

گوشی گلکسی زد فولد 5؛ بزرگترین گوشی تاشو برند سامسونگ

گوشی گلکسی زد فولد ۵؛ بزرگترین گوشی تاشو برند سامسونگ

گوشی گلکسی Z Fold 5 یکی از گوشی‌های هوشمند تاشوی جدید این شرکت است که مشخصات فنی قدرتمند و قابلیت‌های جذابی را با خود به‌همراه دارد و در زمره گوشی های با صفحه نمایش ۷ اینچ به بالا قرار می‌گیرد.

گلکسی Z Fold 5 در حالت معمولی به نمایشگر ۷٫۶ اینچی نوع Foldable Dynamic AMOLED 2X با وضوح ۱۸۱۲ در ۲۱۷۶ پیکسل مجهز شده که توانایی نمایش ۳۷۳ پیکسل در هر اینچ را در کنار نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دارد.

یکی از بزرگترین گوشی های دنیا در حالت باز ابعادی برابر ۱۵۴٫۹ در ۱۲۹٫۹ در ۶٫۱ میلی متر داشته و وزن آن به ۲۵۳ گرم می‌رسد. اما در حالت بسته نمایشگر ثانویه این گوشی با رزولوشن ۹۰۴ در ۲۳۱۶ پیکسل از نوع Dynamic AMOLED 2X و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز عملکرد بسیار خوب و با‌کیفیتی را به‌نمایش می‌گذارد و ابعاد آن به ۱۵۴٫۹ در ۶۷٫۱ در ۱۳٫۴ میلی متر می‌رسد.

بر روی پنل پشتی این گوشی یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی از نوع عریض به عنوان دوربین اصلی در کنار سنسور ۱۰ مگاپیکسل تله فوتو با قابلیت زوم سه برابری اپتیکال و سنسور ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض قرار دارند. یک سنسور ۱۰ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی اول در کنار یک سنسور ۴ مگاپیکسلی به عنوان دوربین سلفی زیر نمایشگر قرار گرفته است.

تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ کوالکام هم بزرگ ترین گوشی لمسی دنیا را همراهی می‌کند تا خیال گیمرها را از بابت اجرای بازی‌های سنگین و با‌ گرافیک بالا راحت باشد. همچنین یک باتری ۴۴۰۰ میلی‌ آمپر‌ ساعتی گوشی گلکسی Z Fold 5 را همراهی می‌کند.

طبیعتاً شما گوشی‌های تاشوی بیشتری را می‌شناسید، اما در مطلبی جداگانه به معرفی بهترین گوشی‌های تاشو پرداخته شده و در این مطلب گلکسی زد فولد ۵ به عنوان یک گوشی تاشوی خوب موجود در بازار ایران معرفی شده است.

در همین رابطه بخوانید:

– راهنمای خرید بهترین گوشی های تاشو بر اساس قیمت موجود در بازار

گوشی آیفون ۱4 پرو مکس؛ بزرگترین گوشی اپل

گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس؛ بزرگترین گوشی اپل

آیفون ۱۴ پرو مکس بدون شک پیشرفته ترین و قدرتمند‌ترین عضو خانواده سری ۱۴ محسوب می‌شود که در لیست گوشی های با نمایشگر بزرگ اپل قرار می‌گیرد. گوشیهای با نمایشگر بزرگ اپل از منظر طراحی تفاوت چندانی با نسل قبلی نداشته و تنها این بار اپل از ناچ با عرض کمتری نسبت به نسل قبلی روانه بازار شده است.

بدنه این گوشی به لطف استفاده از روکش سرامیکی مقاوم تر شده و مقاومت این گوشی در برابر نفوذ آب و گرد و غبار نیز مثال زدنی است. آیفون ۱۴ پرو مکس به نمایشگری ۶٫۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۹۰ در ۲۷۹۶ پیکسل مجهز شده و توانایی ارائه نرخ بروزرسانی متغیر تا ۱۲۰ هرتز را دارد.

ابعاد این گوشی برابر ۱۶۰٫۷ در ۷۷٫۶ در ۷٫۹ میلی متر بوده و وزن آن به ۲۴۰ گرم می‌رسد. یکی از این پیشرفت‌های مهم افزایش طول عمر باتری در مقایسه‌ با نسل‌های قبلی است. همچنین، نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی به صورت پویا بوده و براساس گفته‌های اپل، آیفون ۱۴ پرو می‌تواند نرخ نوسازی را به‌صورت هوشمند بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد. 

در انتها باید گفت که آیفون ۱۴ پرو مکس از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی اصلی و ۱۲ مگاپیکسل اولتراواید ساخت سونی به همراه یک دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال OIS با زوم اپتیکال ۳ برابری استفاده می‌کند. یکی دیگر از برتری‌های این‌ گوشی نسبت به مدل‌های قبلی اضافه‌شدن پشتیبانی از Night Mode به دوربین تله‌فوتوی آن‌ است.

یکی از بزرگترین گوشی های دنیا به لطف دوربین و فناوری های جدید در کنار تراشه قدرتمند خود به گزینه‌ای مناسب برای تهیه فیلم های سینمایی تبدیل شده است. پردازنده A16 هم این‌بار قوی تر و قدرتمندتر از همیشه با شش هسته پردازشی این پرچم‌دار را همراهی می‌کند. در ادامه با ما همراه باشید تا به بزرگترین گوشی جهان اشاره کنیم.

گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا

گوشی سامسونگ گلکسی S23 اولترا

گلکسی S23 Ultra بزرگ ترین گوشی لمسی دنیا از برند سامسونگ محسوب شده که از نمایشگر ۶٫۸ اینچی بهره می‌برد. کهکشانی جدید سامسونگ تفاوت ظاهری اندکی با نسل قبل دارد و ابعاد آن برابر ۱۶۳٫۴ در ۷۸٫۱ در ۸٫۹ میلی متر بوده و وزن آن به ۲۳۴ گرم می‌رسد.

اما در عوض حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی جدید کره‌ای‌ها بهره می‌گیرد و قدرت پردازشی‌ خود را از نسخه‌ اورکلاک‌شده‌ تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ تامین می‌کند و آمده تا قواعد بازی را تغییر دهد.

نمایشگر این گوشی تراکم عالی ۵۰۰ پیکسل‌ بر اینچ را به نمایش می‌گذارد و با روشنایی خیره کننده خود کاربران را در زیر نور آفتاب تنها نمی‌گذارد. سامسونگ پنل‌های شیشه‌ای جلو و پشت گوشی را به گوریلا گلس ویکتوس ۲ ارتقا داده‌ تا در مقابل ضربات مقاوم باشد. همچنین برترین گوشی سامسونگ گواهی IP68 را کسب کرده و بنابراین نگرانی بابت افتادن گوشی درون آب نداشته باشید.

همچنین داشتن یکی از بهترین ترکیب دوربین‌ها در گوشی‌های هوشمند، قلم استایلوس با تأخیر بسیار کم و کیفیت ساخت عالی از قابلیت‌های دیگر بهترین گوشی مخصوص بازی سامسونگ است. 

گلکسی اس ۲۳ اولترا به عنوان یکی از گوشیهای با نمایشگر بزرگ از تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد که با فناوری ساخت ۴ نانومتری ساخته شده است. گلکسی اس ۲۳ اولترا از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند.

گوشی گوگل پیکسل 7 پرو؛ هوشمندترین نرم افزار دوربین

گوشی گوگل پیکسل ۷ پرو؛ هوشمندترین نرم افزار دوربین

پیکسل ۷ پرو گوگل یک گوشی پرچم‌دار با صفحه نمایش سریع و باکیفیت، حسگر دوربین بزرگ، طراحی متمایز کننده و قابلیت‌های امنیتی پیشرفته و وعده پشتیبانی نرم افزاری بلند مدت است.

پیکسل ۷ پرو گوگل از صفحه نمایش ۶٫۷۱ اینچی LTPO AMOLED با وضوح تصویر +QHD با نرخ نوسازی متغیر ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد. پرچم‌دار جدید گوشی‌های گوگل دارای ابعاد ۱۶۲٫۹×۷۶٫۶×۸٫۹ میلی متر با وزن ۲۱۲ گرم است. پیکسل ۷ پرو گواهی IP68 هم دارد.

گوشی Pixel 7 Pro گوگل از چیپست Tensor G2 با فناوری ساخت ۴ نانومتری سامسونگ برخوردار است. پیکسل ۷ پرو ۱۲ گیگابایت حافظه رم دارد و در سه ظرفیت ۱۲۸، ۵۶٫ ۵۱۲ گیگابایت عرضه می‌شود. پیکسل ۷ پرو فاقد شکاف microSD است اما از سیم کارت دوتایی با یک سیم کارت فیزیکی و یک سیم کارت الکترونیکی پشتیبانی می‌کند.

درصورتی که به دنبال خرید گوشی هوشمند مناسب عکاسی هستید، آخرین و کامل‌ترین پرچم‌دار گوگل، یعنی پیکسل ۷ پرو تمامی نیازهای شما را به‌بهترین شکل ممکن برآورده خواهد کرد.

گوشی شیائومی 13 اولترا؛ بزرگترین گوشی لمسی شیائومی

گوشی شیائومی ۱۳ اولترا؛ بزرگترین گوشی لمسی شیائومی

شیائومی ۱۳ اولترا یکی از گوشی ‌های غول پیکر در بازار ایران است که به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز بوده و با صفحه نمایشی به ابعاد ۶.۷۳ اینچی با وضوح WHD+ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ روانه بازار شده و با پوشش گوریلا گلس مراقبت می‌شود.

بزرگ ترین گوشی لمسی دنیا ابعادی برابر ۱۶۳٫۲ در ۷۴٫۶ در ۹٫۱ میلی متر داشته و وزن آن به ۲۲۷ گرم می‌رسد. این گوشی دارای باتری بزرگ با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر بر ساعت بوده و به چهار دوربین‌ با وضوح ۵۰ مگاپیکسل مجهز است.

این گوشی یکی از بزرگترین نمایشگرها در میان گوشی‌های شیائومی را دارا بوده و پشت و روی بدنه گوشی از جنس چرم بوده و محافظت از نمایشگر دستگاه را فریم آلومینیومی به همراه محافظ نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس بر عهده دارد. همچنین شاهد یک باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع قدرتمند ۱۲۰ وات هستیم. اگر به دنبال بزرگترین موبایل میان‌رده هستید که بتواند از لحاظ صفحه نمایش نیاز شما را پوشش دهد در ادامه با ما همراه باشید.

گوشی موتورولا +Edge؛ قاتل پرچم‌دار غول‌پیکر

گوشی موتورولا +Edge؛ قاتل پرچم‌دار غول‌پیکر

موتورولا این اواخر گوشی‌های قاتل پرچم‌دار با قیمت بسیار مناسب را روانه بازار کرده است. موتورولا اج پلاس جدیدترین دستگاه این شرکت محسوب می‌شود که هر کاربری را از داشتن گوشی پرچم‌دار بی نیاز می‌کند.

این گوشی ابعادی برابر ۱۶۱٫۲ در ۷۴ در ۸٫۶ میلی متر داشته و وزن آن به ۲۰۳ گرم می‌رسد. موتورولا گوشی پرچم‌دار خود را با شیشه گوریلا گلس پوشانده که می‌تواند اثر انگشت را به خود جذب کند.

نمایشگر اولد با نرخ نوسازی ۶۵ هرتز، گوشی موتورولا اج پلاس را به گزینه بسیار مناسبی برای گیمرها تبدیل کرده است. همچنین تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ این گوشی از پس اجرای هر بازی برآمده و به لطف فناوری ساخت ۴ نانومتری شاهد کاهش دمای گوشی در هنگام اجرای بازی هستیم.

موتورولا در زمینه دوربین برای گوشی خود سنگ تمام گذاشته و از سنسورهای قدرتمندی استفاده کرده تا اج پلاس را به گزینه مناسبی برای علاقه‌مندان به عکاسی تبدیل کند.

پشتیبانی از آخرین نسل شبکه‌های ارتباطی نظیر ۵G، گوشی موتورولا اج پلاس را در زمره پرچم‌داران بازار قرار داده است. باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژر ۶۸ واتی در عرض ۳۵ دقیقه شارژ شده و تا یک روز دوام می‌آورد.

گلکسی A73 5G؛ بزرگترین و جدیدترین میان‌رده سامسونگ

گلکسی A73 5G؛ بزرگترین و جدیدترین میان‌رده سامسونگ

گلکسی A73 5G یکی از بزرگترین گوشی های دنیا از برند سامسونگ محسوب می‌شود که با مشخصات سخت افزاری مناسب خود توانسته در فهرست بالا ترین مدل گوشی سامسونگ قرار بگیرد. این گوشی برای کاربرانی که اولویت‌شان عکاسی است، می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

گوشی گلکسی A73 5G به نمایشگر ۶٫۷ اینچی Super AMOLED Plus با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده و ابعاد آن برابر ۱۶۳٫۷ در ۷۶٫۱ در ۷٫۶ میلی متر بوده و وزنی معادل ۱۸۱ گرم دارد.

این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۷۷۸G مجهز بوده و ناگفته نماند برای مقاومت در برابر آب و گردوغبار گواهی IP67 نیز برای بهترین گوشی سامسونگ میانرده گرفته شده و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری آن در صورت استفاده‌های سبک تا دو روز دوام می‌آورد. در حال حاضر گوشی A73 بالاترین مدل سامسونگ در کلاس قیمتی خود محسوب می‌شود و تقریباً در همه زمینه‌ها بهترین است.

گلکسی A34؛ بزرگترین و ارزان‌ترین گوشی سامسونگ

گلکسی A34؛ بزرگترین و ارزان‌ترین گوشی سامسونگ

گلکسی A34 بزرگترین نمایشگر در میان موبایل های سامسونگ ارزان قیمت را داراست و ابعاد آن به ۱۶۱٫۳ در ۷۸٫۱ در ۸٫۲ میلی متر می‌رسد. نمایشگر ۶٫۶ اینچی Super AMOLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز از گلکسی A34 یک گوشی گیمینگ با روشنایی فوق العاده ساخته است. نمایشگر گوشی با شیشه گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود تا کاربران دغدغه‌ای بابت افتادن دستگاه بر روی زمین نداشته باشند.

سامسونگ برای گوشی Galaxy A34 تراشه Dimensity 1080 را برگزیده که به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. با توجه به این مشخصات باید گفت که در استفاده معمولی و روزمره همه چیز به خوبی اجرا می‌شود و هیچ مشکل خاصی دیده نمی‌شود. بازی‌های سنگین و با گرافیک بالا هم بدون مشکل خاصی و با جزئیات مناسب و فریم خوب توسط بهترین گوشی سامسونگ صفحه بزرگ ارزان قیمت اجرا می‌شوند.

گلکسی A34 را می‌توان یک گوشی صفحه بزرگ قیمت مناسب در بازار به حساب آورد. سامسونگ در بخش دوربین برای دستگاه میان رده خود چیزی کم نگذاشته و عاشقان عکاسی می‌توانند روی مجموعه دوربین این گوشی حساب باز کنند.

به لطف باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی در کنار تراشه ۵ نانومتری شاهد شارژدهی فوق العاده یکی از گوشیهای با نمایشگر بزرگ سامسونگ هستیم. گلکسی A34 در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شود تا دست کاربران در انتخاب گزینه متناسب با سلیقه خود باز باشد.

گوشی ردمی ۱2C؛ ارزان‌ترین و بزرگترین گوشی موبایل شیائومی

گوشی ردمی ۱۲C؛ ارزان‌ترین و بزرگترین گوشی موبایل شیائومی

ردمی ۱۲ سی یکی از بزرگ ترین گوشی لمسی دنیا از برند شیائومی است. گوشی ردمی ۱۲C ابعادی معادل ۱۶۸٫۸ در ۷۶٫۴ در ۸٫۸ پیکسل داشته و از تراشه‌ بهینه و نسبتاً توانمند هلیو G85 بهره می‌برد تا برای انجام کارهای روزمره و اجرای بازی‌های سبک یکی از بهترین گزینه‌ها به‌حساب بیاید.

یکی از بهترین گوشی های شیائومی به نمایشگر ۶٫۷۱ اینچی LCD با رزولوشن فول اچ‌دی مجهز شده که گوریلا گلس از آن در برابر خط و خش محافظت می‌کند. این نمایشگر نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی را ارائه کرده تا کاربرانی را که به دنبال گوشی گیمینگ ارزان قیمت هستند به سراغ ردمی ۱۲C بروند.

همچنین استفاده از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی در این گوشی به عنوان یکی از موبایل های برتر شیائومی موجب شده تا کاربران هیچ گونه کم و کسری در رابطه با قابلیت های عکاسی این گوشی حس نکنند.

در نهایت باید به حضور یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد که به لطف آن می‌توان ۱۵۸ ساعت بدون وقفه با گوشی به موسیقی گوش داد. در ادامه این بخش از راهنمای خرید گوشی میان رده شیائومی باید گفت که اگر به دنبال یک گوشی ارزان قیمت گیمینگ هستید بهتر است روی ردمی ۱۲C حساب باز کنید.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

بزرگترین گوشی های جهان بر عکس گوشی‌های کوچکتر از خود، فضای کار بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهند، باتری بزرگتری هم داشته و می‌توانند ساعت‌های بیشتری شما را همراهی کنند. گوشیهای با نمایشگر بزرگ روز به روز با اندازه بزرگتری روانه بازار می‌شوند ولی آیا همه آن‌ها ارزش خرید دارند؟ در این مطلب به معرفی تعداد از بزرگترین گوشی های دنیا پرداخته‌ایم که نسبتاً جدید بوده و در بازار ایران عرضه می‌شوند.

بزرگترین نمایشگر در میان گوشی های سری A سامسونگ کدام است؟

گوشی گلکسی A73 5G را می‌توان جدیدترین و بزرگترین سری A نامید که به نمایشگر ۶٫۷ اینچی Super AMOLED Plus با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده و ابعاد آن برابر ۱۶۳٫۷ در ۷۶٫۱ در ۷٫۶ میلی متر است.

کدام مدل گوشی موبایل شیائومی بزرگترین صفحه نمایش را داراست؟

پس از گوشی‌های تاشوی این شرکت، شیائومی می ۱۱ اولترا بزرگ ترین گوشی لمسی دنیا از این برند چینی بوده که به نمایشگر ۶٫۸۱ اینچی مجهز است و ابعادی برابر ۱۶۴٫۳ در ۷۴٫۶ در ۸٫۴ میلی متر دارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 431 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 17 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.