دریچه تکنولوژی بزرگ‌ترین حمله باج افزاری جهان به شرکت ACER با درخواست مبلغی حیرت انگیز - ژوانا

باج افزارها را می‌توان در زمره بد و البته کثیف‌ترین اتفاق‌های دنیای دیجیتال دانست که در سال‌های اخیر قربانیان زیادی گرفته است. باج افزارهایی که حتی منجر به مرگ انسانی در بیمارستان شده، حالا به سراغ یکی از بزرگ‌ترین کمپانی جهان رفته‌اند. ایسر با باج افزار ۵۰ میلیون دلاری رکورد زد.

کمپانی ACER یکی از بزرگ‌ترین سازندگان لپ تاپ، کامپیوتر، ویدیو پروژکتور و ده‌ها محصول دیگر، مورد حمله یک باج افزار حرفه‌ای قرار گرفته است. گروه باج افزاری REvil با سوءاستفاده از یک نقطه ضعف امنیتی در Exchange Server سرور مایکروسافت که متعلق به کمپانی ایسر بوده است، موفق به نفوذ به سیستم کامپیوتری کمپانی ایسر شده و به مانند همیشه با رمزگذاری آن، از ایسر درخواست مبالغی سنگین را کرده‌اند.

ACERB-03.jpg

گروه باج افزاری REvil به ایسر اعلام کرده‌اند که در ازای پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون دلار رمز را به آنها تحویل می‌دهند. این بزرگ‌ترین حمله باج افزاری در جهان، به یک کمپانی است که مبلغ سنگین درخواستی نیز بالاترین رقمی است که تا کنون توسط باج افزار نویسان پیشنهاد شده است. کمپانی ایسر که در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ به درآمد بیش از ۳ میلیارد دلار دست یافته است، هنوز موضع رسمی خود در قبال این مسئله را عنوان نکرده اما تأیید کرده است که این مسئله به مقامات بالای این شرکت گزارش شده و به نظر می‌رسد که آنها با نهادهای امنیتی وارد همکاری شده‌اند.

ACERB-02.jpg

گروه REvil برای اثبات ادعای خود، تصاویر برخی از داده‌های مهم ایسر را در دارک وب منتشر کرده‌اند. جالب است بدانید که این گروه تا تاریخ ۲۸ مارس به ایسر مهلت داده‌اند که این مبلغ را پرداخت کرده و در غیر این صورت باید در انتظار افشای اطلاعات حیاتی خود در اینترنت باشد. همچنین آنها با وقاحت تمام به ایسر پیشنهاد کرده‌اند که اگر این مبلغ را تا روز ۴ شنبه همین هفته پرداخت کند، می‌تواند از تخفیف ۲۰ درصدی آنها بهره‌مند شود!

این برای اولین بار نیست که سیستم سرور Exchange Server مایکروسافت با حفره‌های امنیتی خود شرکت‌ها را قربانی می‌کند. حال باید دید که پایان این ماجرا به کجا ختم شده و آیا می‌توان باج افزار نویسان REvil را دستگیر کرد یا خیر. در کشورهای توسعه یافته نظیر آمریکا و قاره اروپا، مجازت های سنگینی را برای هکرها و افرادی که مانند گروه REvil فعالیت می‌کنند در نظر گرفته‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها