دریچه تکنولوژی بنچمارک جدید Ryzen 7 5700G دل کاربران را می‌برد؛ یک تیر و دو نشان - ژوانا

زمانی که صحبت از APUهای شرکت AMD می‌شود، یک پردازنده توانمند و یک تراشه گرافیکی جذاب به خاطر ما می‌آید که حتی از پس اجرای برخی بازی‌ها نیز بر می‌آید. حال انتشار بنچمارکی موفقیت آمیز از AMD Ryzen 7 5700G بسیاری از کاربران به یک خرید اقتصادی و ایده آل امیدوار کرده است. آیا شما هم قصد خرید سیستم جدیدی را دارید؟

با خرید APUهای AMD از خرید کارت‌های گرافیک ارزان قیمت بی نیاز خواهید بود. آنها ترکیبی از گرافیک مجتمع و CPU هستند؛ درست مانند پردازنده‌های اینتل اما با این تفاوت که در بخش گرافیکی، عمدتاً پتانسیل بالاتری را به نمایش می‌گذارند. نسل جدید APUهای ای‌ام دی موسوم به Ryzen 5000G این روزها با سر و صدای بیشتری در رسانه‌ها دیده می‌شوند.

APU-01.jpg

AMD Ryzen 7 5700G هم از جمله همین مدل‌ها است. Ryzen 7 5700G در بخش CPU دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته است. توان حرارتی آن برابر با ۶۵ وات بوده و همچنان استفاده از سوکت AM4 را سرلوحه کار خود قرار داده است. فرکانس کاری این پردازنده در پایه برابر با ۳٫۸ و در بوست به ۴٫۶ گیگاهرتز می‌رسد. Ryzen 7 5700G را می‌توان پرچمدار خانواده Cezanne دانست.

این خانواده در بخش CPU از هسته‌های ZEN3 استفاده خواهند کرد؛ بر خلاف نسل پیشین، AMD تصمیم گرفته است تا این بار APUهای Ryzen 5000G را به بازارهای جهانی و خورده فروشی‌ها نیز عرضه کند. چرا که در نسل پیشین پردازنده‌های Renoir تنها در کامپیوترهای آماده نصب شدند که انتقادهای فراوانی را در پی داشت. و اما در بنچمارکی که به تازگی منتشر شده است، یک نمونه مهندسی از Ryzen 7 5700G را می‌بینیم که در بنچمارک CPU-Z شرکت کرده است.

APU-2.png

و اما در این آزمایش شاهد تفاوت‌هایی هستیم؛ شخصی که دست به تست Ryzen 7 5700G زده است، پروفایل XMP 2000 MHz را در مادربرد فعال کرده و بهینه ساز منحنی ولتاژ بر روی ۱۰ قرار دارد. Precision Boost Overdrive نیز بر روی مثبت ۱۰۰ هرتز ست شده است. در بنچمارک CPU-Z، عضو جذاب خانواده Ryzen 5000G موفق به کسب امتیاز ۶۱۴ در تک هسته و ۶۲۲۹ در تمام هسته شده است.

به نظر می‌رسد که در نسخه نهایی که برای عرضه در بازار آماده شده و فرکانس‌های بالاتری به آن اعمال می‌شود، امتیاز تک هسته می‌تواند تا ۶۵۰ نیز افزایش یابد. با توجه به امتیاز ۶۵۰ در تک هسته تمام هسته باید بگوییم که Ryzen 5000G در تک هسته و تمام هسته، به ترتیب ۱۳ و ۸ درصد از Ryzen 7 4700G سریع‌تر است. AMD تا کنون اقدام به معرفی رسمی پردازنده‌های Ryzen 5000G نکرده اما می دانیم که با توجه به کمبود شدید تراشه‌های ۷ نانومتری این شرکت، نمی‌توان تاریخ دقیقی را برای عرضه آنها متصور شد. به هر حال Ryzen 5000 انتخابی جذاب برای کاربرانی است که به دنبال اسمبل سیستم‌های اقتصادی هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها