دریچه تکنولوژی بهترین ترفندهای شیائومی پوکو ایکس 5 پرو (POCO X5 Pro) - ژوانا

یکی از بهترین محصولات عرضه شده شیائومی در بازار، گوشی پوکو ایکس ۵ پرو و نسخه ساده آن است. این دو گوشی با داشتن مشخصات قابل توجه از قیمت رقابتی برخوردار هستند. با این حال اگر تمایل دارید ترفندهای ویژه گوشی پوکو ایکس ۵ پرو را بدانید و بتوانید از قابلیت های گوشی پوکو X5 Pro خود بهتر و بیشتر استفاده کنید، ادامه این مقاله را از دست ندهید.

پوکو ایکس ۵ پرو گوشی هوشمندی است که قابلیت‌های زیادی را برای شما به ارمغان می آورد. این گوشی دارای صفحه نمایش خیره کننده ۶٫۶۷ اینچیAMOLED، پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸، دوربین چهارگانه با سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، باتری ۴۵۲۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۳۳ واتی و بسیاری مشخصات قابل توجه دیگر است. با این حال، تنها نباید به امکانات گوشی پوکو X5 Pro در بخش سخت‌افزار توجه کرد.

قابلیت های گوشی پوکو X5 Pro

اما آیا می دانستید که این گوشی ترفندهای پنهان و پیشرفته‌ای نیز دارد که می‌تواند تجربه کاربری شما را حتی بهتر از شرایطی کند که از آن به صورت معمولی استفاده می‌کنید؟ در این مقاله نکات و ترفندهایی را به شما نشان می دهیم که می‌توانید در گوشی Poco X5 Pro خود از آنها استفاده کنید. در پایان این مقاله و پس از فراگیری ترفند های پوکو ایکس ۵ پرو، شما قادر خواهیم بود تا از تمام قابلیت های گوشی پوکو X5 Pro خود بهره‌مند شوید.

ترفندهای گوشی پوکو ایکس ۵ پرو

 Poco X5 Proبه معنای اصل کلمه، یک گوشی قاتل پرچمدار است. قابلیت های گوشی پوکو ایکس ۵ پرو و ویژگی‌های آن بی‌حد و اندازه هستند و می‌توانند تجربه کاربری جذاب و تکرار نشدنی سطح بالایی را در اختیار کاربر قرار دهند.

تصویر زمینه پوکو X5 Pro

با این حال، برخی از این ترفندها چندان شناخته شده یا پرکاربرد نیستند، اما امتحان کردن آنها می‌تواند بسیار مفید و سرگرم کننده باشد. از جمله این ویژگی ها می‌توان به ضربه زدن به پشت، اسکرین شات جزئی، لمس کمکی، حالت یک دست و افزایش حافظه رم دستگاه به ۱۳ گیگابایت است. در این مقاله برخی از جالب‌ترین امکانات گوشی پوکو X5 Pro را توضیح خواهیم داد که این ویژگی‌ها چیست، چگونه آنها را فعال کنید و چرا باید از آنها استفاده کنید. 

ویژگی‌ Back Tap؛ میانبر اجرای دستورات و نرم‌افزارها با ضربه به پشت گوشی

یکی از بهترین و جذاب‌ترین قابلیت های گوشی پوکو X5 Pro امکان شخصی‌سازی کارهایی است که هنگام دو ضربه یا سه ضربه زدن به پشت تلفن خود می‌توانید انجام دهید.

ترفند های پوکو X5 Pro

برای مثال، می‌توانید دوربین را راه‌اندازی کنید، از صفحه‌نمایش عکس بگیرید، چراغ قوه را روشن کنید یا یک برنامه را باز کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به بخش تنظیمات (Settings) رفته و گزینه تنظیمات بیشتر (Additional settings) را انتخاب کنید. در نهایت نیاز است بر روی Back Tap کلیک کرده و آن را فعال کنید.

اسکرین‌ شات جزئی بخشی از صفحه

از دیگر امکانات گوشی پوکو X5 Pro می‌توان به اسکرین‌شات جزئی اشاره کرد. می‌توانید با استفاده از سه انگشت و سپس کشیدن آنها به شمت پایین و در ادامه تنظیم حالت مورد نظر، یک اسکرین شات از ناحیه خاصی از صفحه بگیرید. این قابلیت زمانی مفید است که بخواهید فقط از بخشی از صفحه بدون رجوع به عکس اسکرین شات کلی و سپس برش آن، ذخیره کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به بخش تنظیمات گوشی شیائومی پوکو X5 Pro وارد شده و سپس به  Additional settings > Button shortcuts > Take a screenshot  بروید.

لمس کمکی

به کمک یکی از ترفند های پوکو ایکس ۵ پرو می‌توانید از یک دکمه شناور روی صفحه برای دسترسی به میانبرها و عملکردهای مختلف مانند صفحه اصلی، بازگشت، برنامه های اخیر، صفحه قفل، پنل نوتیفیکیشن‌ها، مرکز کنترل و غیره استفاده کنید. همچنین می‌توانید اندازه، میزان شفافیت و موقعیت دکمه را سفارشی کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > Additional settings > Accessibility > Assistive touch بروید.

اسکرین شات پوکو X5 Pro

حالت یک دست

حالت تک دست را می‌توان یکی از قابلیت های گوشی پوکو ایکس ۵ پرو دانست که بسیار مهم و کاربردی است. با کمک این ویژگی می‌توانید اندازه صفحه نمایش را کوچک کنید تا استفاده از آن با یک دست آسان‌تر شود. برای اندازه صفحه نمایش می‌توانید بین ۴٫۵ اینچ، ۴ اینچ یا ۳٫۵ اینچ انتخاب کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات (Settings) > تنظیمات اضافی > حالت یک دست بروید.

۱۳ گیگابایت RAM روی گوشی با رم ۸ گیگابایتی

رابط کاربری MIUI این قابلیت را دارد که بتوانید به کمک آن حافظه رم دستگاه را افزایش دهید. در این شرایط مانند ویندوز، بخشی از حافظه داخلی گوشی مانند برای انجام وظایف حافظه رم در نظر گرفته شده و موجب می‌شود نرم‌افزارها و اموری که به حافظه رم بسیار زیادی نیاز دارند، با مشکلات ناشی از حافظه رم کمتر روبرو نشوند. اگرچه ۸ گیگابایت حافظه رم روی گوشی شیائومی پوکو ایکس ۵ پرو خود به تنهایی برای بیشتر امور کفایت می‌کند ولی اگر از گیمرهای حرفه‌ای باشید، بدون شک رم بیشتر می‌تواند تجربه بهتری از بازی را در اختیار شما قرار دهد. مضاف بر این فعالسازی قابلیت رم بیشتر یا فناوری Dynamic RAM expansion 3.0، برای امور مالتی تسکینگ نیز بسیار مفید خواهد بود. برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > درباره تلفن (About Phone) > Memory Expansion بروید.

Game Turbo

با این ویژگی می‌توانید عملکرد بازی خود را افزایش دهید و تنظیمات بازی خود را سفارشی کنید. می‌توانید با کشیدن انگشت از گوشه سمت راست بالای صفحه در حین انجام بازی به آن دسترسی پیدا کنید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید برای انجام بازی، پارامترهایی مانند قدرت پردازنده، پردازشگر گرافیکی دستگاه، حساسیت لمسی، کیفیت صدا، سرعت شبکه و موارد دیگر را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید گیم پلی خود را ضبط کنید، از آن اسکرین شات بگیرید، حافظه کش را پاک یا اعلان‌ها را مسدود کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > Special features > Game Turbo  بروید.

Second Space

از دیگر قابلیت های گوشی پوکو X5 Pro، می‌توان به فضای دوم (Second Space) اشاره کرد. با کمک این ویژگی می‌توانید برای برنامه‌ها، فایل‌ها و تنظیمات مختلف یک فضای مجزا در گوشی خود ایجاد کنید.

این قابلیت زمانی مفید است که می‌خواهید پروفایل‌های مختلفی برای استفاده کاری و شخصی از دستگاه یا برای هر هدف دیگری داشته باشید. همچنین زمانی که می‌خواهید برخی از داده‌های حساس را از دیگران پنهان کنید نیز Second Space بسیار مفید خواهد بود. توجه داشته باشید که برای محافظت از ورود غیرمجاز، استفاده از روش‌های احراز هویت مانند رمز عبور، اثر انگشت یا میانبر بین فضاها نیاز است. برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > Special features > Second Space  بروید.

قابلیت های گوشی پوکو ایکس ۵ پرو

پنجره شناور

می‌توانید با باز کردن برنامه‌ها در پنجره های شناور از چندین برنامه به طور همزمان استفاده کنید. این قابلیت زمانی مفید است که می‌خواهید در حین انجام کارهای دیگر چند کار انجام دهید یا ویدیوها را تماشا کنید. می‌توانید با کشیدن انگشت از گوشه سمت چپ بالای صفحه یا با فشار دادن طولانی دکمه برنامه‌های اخیر (Recent Apps) به این ویژگی دسترسی پیدا کنید. می‌توانید پنجره‌های شناور را به دلخواه تغییر اندازه، جابجا کنید، کوچک کنید یا ببندید.

قابلیت های گوشی پوکو ایکس ۵ پرو

AI Preload

این بخش یک هوش مصنوعی داخلی MIUI است که برنامه‌هایی را که ممکن است بیشتر استفاده کنید بر اساس الگوهای استفاده پیش‌بینی نموده و آن‌ها را در پس‌زمینه بارگذاری می‌کند. این می‌تواند نرمی و پاسخگویی تلفن شما را بهبود بخشد. برای فعال کردن این ویژگی به بخش تنظیمات گوشی شیائومی پوکو X5 Pro وارد شده و به Apps > Manage apps > AI Preload بروید.

جعبه ابزار ویدئو

می‌توانید هنگام تماشای ویدیوها در برنامه‌های پشتیبانی‌شده مانند YouTube، Netflix، Prime Video و غیره به جعبه ابزاری از عملکردهای مرتبط با ویدیو دسترسی داشته باشید. می‌توانید روشنایی، کنتراست، اشباع، جلوه های صوتی و سرعت پخش را تنظیم کنید. همچنین می‌توانید ویدیو را به دستگاه دیگری ارسال کنید، از صفحه‌نمایش عکس بگیرید، صفحه را ضبط کنید یا یک پنجره شناور باز کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات > ویژگی های ویژه > جعبه ابزار ویدیو بروید.

پوشه امن شیائومی پوکو X5 Pro

دو نسخه از یک برنامه یا Dual Apps

یکی دیگر از امکانات گوشی پوکو X5 Pro برنامه‌های دوگانه یا Duall Apps نام دارد. می‌توانید دو نمونه از یک برنامه را با حساب ها یا تنظیمات مختلف ایجاد کنید. این قابلیت زمانی مفید است که می‌خواهید از چندین حساب شبکه اجتماعی مانند WhatsApp، Facebook، Instagram یا Twitter استفاده کنید. همچنین می‌توانید برنامه های دوگانه را با رمز عبور یا اثر انگشت قفل کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به Settings > Apps > Dual Apps بروید.

قفل کردن برنامه‌ها یا App lock

از دیگر ترفند های پوکو ایکس ۵ پرو می‌توان به امکان قفل کردن اپلیکیشن‌های مختلف برای جلوگیری از دسترسی دیگران به آن‌ها اشاره کرد. می‌توانید با قفل کردن برنامه‌های خود با رمز عبور یا اثر انگشت از دسترسی غیرمجاز به آنها محافظت کنید. همچنین می‌توانید آیکون برنامه را از صفحه اصلی یا لیست اپلیکیشن‌ها پنهان کنید. برای فعال کردن این ویژگی به Settings > Apps > App lock بروید.

قابلیت های گوشی شیائومی پوکو X5 Pro

Quick Ball

می‌توانید از یک توپ شناور روی صفحه برای دسترسی به میانبرها و حرکات مختلف مانند صفحه اصلی، برگشت، برنامه های اخیر، اسکرین شات، صفحه قفل و غیره استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید اندازه توپ Quick Ball، میزان شفافیت، موقعیت و میانبرهای مورد نظر خود را نیز سفارشی کنید. برای فعال کردن این ویژگی، به تنظیمات > تنظیمات اضافی > Quick Ball بروید.

QuickBall.jpg

منوی مخفی

می‌توانید به منوی مخفی که حاوی تست‌های تشخیصی مختلف و اطلاعات مربوط به گوشی شماست دسترسی پیدا کنید. برای انجام این کار، باید یک کد مخفی را در برنامه شماره گیر تلفن خود وارد کنید. کدهای مورد نیاز برای ورود به این بخش *#*#۶۴۸۴#*#* و *#*#۶۴۶۶۳#*#* هستند که بسته به منطقه رام گوشی یکی از آنها در دستگاه شما جواب خواهد داد. با این کار منویی باز می شود که در آن می‌توانید اجزای سخت افزاری خود مانند صفحه نمایش، دوربین، بلندگو، سنسورها و موارد دیگر را آزمایش کنید. همچنین می‌توانید مشخصات گوشی خود مانند شماره مدل، شماره IMEI، نسخه نرم افزار و وضعیت باتری را نیز مشاهده کنید.

ترفند های گوشی شیائومی پوکو X5 پرو

کنترل از راه دور مادون قرمز

می‌توانید از تلفن خود به عنوان یک کنترل از راه دور جهانی برای تلویزیون، تهویه مطبوع، پنکه، پروژکتور و سایر دستگاه هایی که دارای گیرنده مادون قرمز هستند استفاده کنید. تلفن شما دارای یک بلستر (فرستنده کد) مادون قرمز در لبه بالایی است که می‌تواند سیگنال‌ها را به دستگاه‌های دارای ریموت کنترل مادون قرمز مانند تلویزیون، گیرنده ماهواره، اجاق گاز، یخچال و … ارسال کند. برای استفاده از این قابلیت، باید اپلیکیشن Mi Remote را از فروشگاه گوگل پلی یا اپ استور شیائومی دانلود کنید. سپس می‌توانید دستگاه‌هایی را که می‌خواهید با تلفن خود کنترل کنید، اضافه و پیکربندی کنید.

Face Unlock در App Lock

یکی دیگر از قابلیت های گوشی پوکو X5 Pro استفاده از چهره برای باز کردن قفل گوشی است. می‌توانید به جای استفاده از رمز عبور یا اثر انگشت، قفل برنامه‌های خود را با چهره خود باز کنید. این قابلیت زمانی مفید است که بخواهید سریع و راحت به برنامه‌های خود دسترسی داشته باشید.

ترفند های دوربین poco X5 Pro

برای فعال کردن این ویژگی، باید به Settings > Apps > App lock رفته و Face Unlock را فعال کنید. همچنین اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، باید داده‌های چهره خود را در همان بخش مجدداً تنظیم کنید.

Clone Apps

می‌توانید برنامه های موجود در گوشی خود را شبیه سازی کنید و دو نمونه از آنها را با حساب ها یا تنظیمات مختلف اجرا کنید. عملکرد این برنامه شباهت زیادی به Dual Apps دارد که با استفاده از آن می‌توان چندین حساب شبکه اجتماعی را روی یک گوشی تنظیم کرد. شما همچنین می‌توانید بازی‌ها را شبیه سازی کنید و آنها را با پروفایل های مختلف با سطوح پیشرفت هر کدام، بازی کنید. برای فعال کردن این ویژگی، ابتدا به بخش تنظیمات تنظیمات گوشی شیائومی پوکو X5 Pro وارد شده و به Apps > Clone apps رفته و برنامه هایی را که می‌خواهید کلون کنید، انتخاب کنید.

تنظیمات پوکو X5 Pro

ماشین‌حساب شناور

برای همه ما پیش آمده که هنگام انجام کار‌های مختلف و محاسبات به دنبال یک ماشین‌حساب سریع و قابل دسترسی بوده‌ایم. یکی از قابلیت های گوشی پوکو ایکس ۵ پرو ماشین حساب شناور در صفحه است. در این گوشی می‌توانید از یک ماشین‌حساب شناور روی صفحه‌تان استفاده کنید که قابلیت جابه‌جایی و حتی تغییر اندازه دارد.

این قابلیت زمانی مفید است که بخواهید بدون خروج از برنامه‌ای که استفاده می کنید، محاسبات سریع انجام دهید. برای فعال کردن این ویژگی، باید برنامه Calculator را باز کنید و روی نماد شناور در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید. سپس می‌توانید ماشین حساب را به هر موقعیتی روی صفحه بکشید و اندازه آن را با فشار دادن به داخل یا خارج کردن آن تنظیم کنید. 

تنظیمات گوشی پوکو X5 Pro

سوالات پرتکرار

گوشی پوکو ایکس ۵ چه تفاوت‌هایی با مدل پرو خود دارد؟

مدل پرو POCO X5 از چیپست اسنپدراگون ۷۷۸G، دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسل، شارژر ۶۷ وات و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. در حالی که مدل عادی از چیپست اسنپدراگون ۶۹۵، دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسل، شارژر ۳۳ وات و حسگر اثر انگشت در کلید پاور استفاده می‌کند.

آیا گوشی پوکو ایکس ۵ دارای صدای استریو است؟

بله، این گوشی دارای دو بلندگو است که صدای استریو را تولید می‌کنند. یک بلندگو در قسمت پایین و دیگری در قسمت بالای گوشی قرار دارد.

آیا گوشی پوکو ایکس ۵ قابلیت شارژ بی‌سیم را دارد؟

خیر، این گوشی فقط قابلیت شارژ سریع با سیم را دارد. البته گوشی پوکو X5 Pro می‌تواند به صورت معکوس با توان ۵ وات به دستگاه‌های دیگر شارژ بدهد..

گوشی پوکو ایکس ۵ چه مشکلاتی دارد؟

علی‌رغم وجود قابلیت های گوشی پوکو X5 Pro این گوشی یک دستگاه میان‌رده رو به بالاست. برای مثال وجود پنل پشتی پلاستیکی حس لوکسی از دست گرفتن گوشی نمی‌دهد و مقاومت کمتری در برابر خط و خش دارد. دوربین سلفی با کیفیت متوسط و حفره دوربین سلفی بزرگ که زیبایی صفحه نمایش را تحت تاثیر قرار می‌دهد را نیز باید در نظر گرفت. عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم و فناوری HDR در نمایشگر، عدم وجود حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر و استفاده از حسگر سنتی در کلید پاور را باید به موارد دیگری اضافه کرد که اختلاف این گوشی با محصولات پرچمدار را نشان می‌دهد ولی نمی‌توان آن‌ها را به عنوان یک عیب و مشکل برای دستگاه عنوان کرد..

آیا گوشی پوکو ایکس ۵ ضد آب است؟

خیر گوشی پوکو ایکس ۵ و گوشی پوکو ایکس ۵ پرو، هر دو به دلیل عدم دریافت استانداردهای محافظت در برابر آب و گرد و غبار، ضد آب نیستند. 

آیا گوشی پوکو ایکس ۵ برای بازی  PUBGمناسب است؟

بله، گوشی پوکو ایکس ۵ برای بازی‌هایی مثل PUBG، وارزون، کالاف و فورتنایت یک دستگاه کارآمد و بسیار مناسب است. از امکانات گوشی پوکو X5 Pro می‌توان به تراشه قدرتمند اسنپدراگون ۶۹۵ و نمایشگر با کیفیت AMOLED  با نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز اشاره کرد که این دو عامل مهم برای تجربه‌ی بازی‌های شوتر اول شخص بسیار مناسب هستند..

همچنین، این گوشی دارای باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی و شارژر ۳۳ واتی است که می‌توانند شارژدهی قابل قبولی داشته باشد. برخی از تست‌های گیمینگ روی این گوشی نشان می‌دهند که پوکو ایکس ۵ پرو می‌تواند بازی‌های مذکور را با حداکثر تنظیمات گرافیک و فریم ریت بالا به صورت روان و بدون تاخیر اجرا کند. پس اگر به دنبال گوشی مقرون به صرفه برای بازی هستید، پوکو ایکس ۵ می‌تواند گزینه‌ای مناسب باشد.

جمع‌بندی

Poco X5 Pro یک گوشی همه فن حریف با ویژگی‌ها و تنظیمات مخفی بسیار است که می‌توانند تجربه کاربری و بهره‌وری شما را افزایش دهند. در این مطلب برخی از نکات و ترفندهایی را که می‌توانید در گوشی خود استفاده کنید، مانند ویژگی‌های ضربه زدن به پشت، اسکرین شات جزئی، لمس کمکی، حالت یک دستی و پسوند رم ۱۳ گیگابایتی به شما نشان داده‌ایم.

این ترفند های پوکو ایکس ۵ پرو به شما کمک می‌کنند تا سریع و راحت به میان‌برها و عملکردهای مختلف دسترسی داشته باشید، امنیت دستگاه و اطلاعات خود را افزایش دهید، به راحتی از صفحه  گوشی خود با یک دست استفاده نموده و عملکرد و چندوظیفگی دستگاه را افزایش دهید.

در آخر از شما می‌خواهیم اگر راهکارها و ترفندهای کاربردی دیگری از رابط کاربری MIUI یا گوشی POCO X5 Pro می‌شناسید، آن را در بخش نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 1,797 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 3 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها