دریچه تکنولوژی بهترین نکات و ترفند های جذاب و مخفی برای آیفون - ژوانا

شاید سال هاست که از گوشی های آیفون استفاده کرده و فکر می کنید که با تمامی ترفندهای آیفون و نکات کاربردی آن آشنایی دارید. در این مطلب قصد داریم نشان دهیم که بهتر است در این مورد زیاد مطمئن نباشید و حتی قدیمی ترین کاربران گوشی های اپل نیز باید با ترفند های مخفی ایفون آشنا شوند.

از میان تمامی ترفندهای گوشی آیفون، چند مورد از ترفندهای جدید آیفون را انتخاب کرده ایم و قصد داریم بهترین ترفند های ایفون را در این مطلب به شما معرفی کنیم. 

فهرست مطالب این مقاله:

– با یک فرمان، در مرورگر Safari آخرین تب های بسته شده را باز کنید
– برای برنامه های پخش موسیقی یک زمان سنج توقف تنظیم کنید
– چند برنامه را به صورت همزمان جا به جا کنید
– قابلیت ۳D Touch را برای نمایش اعلان پوشه ها به کار بگیرید
– دسترسی ساده و سریع به منوی تنظیمات
– مشاهده تاریخچه موسیقی ها در دستیار هوشمند سیری
– قفل برنامه ها با استفاده از رمز عبور
– قابلیت تغییر سایز فونت در هر اپلیکیشن
– ذره‌بین برای انتخاب قسمتی از متن
– حذف نویز محیط در تماس‌های تصویری
– مخفی کردن آدرس ایمیل 
– حذف اطلاعات عکس‌ها پیش از اشتراک‌گذاری
– محو کردن پس‌زمینه شخص در تماس تصویری فیس‌تایم
– یافتن و اشتراک‌گذاری خودکار پسورد Wi-Fi
– ردیابی آیفون در حالت خاموش
– خاموش کردن میکروفن هنگام ضبط تصاویر نمایشگر
– افزایش کیفیت صدای ضبط‌شده
– استفاده از ماوس در آیفون
– سایر ترفندهای جالب آیفون
– جمع‌بندی و پاسخ به سوالات متداول

ابتدا می توانید ویدیوی زیر را به عنوان خلاصه ای از چند ترفند برای ایفون مشاهده کنید؛ در ادامه مطلب ترفندهای پنهان ایفون نیز توضیحات تکمیلی در مورد هرکدام از ترفند های ایفون آورده شده است که خواندن آن ها را هم به شما توصیه می کنیم.

 

 

ترفند بازکردن تب های بسته شده در مرورگر سافاری گوشی آیفون

به عنوان اولین ترفند آیفون ۱۲ اگر در مرورگر Safari، دکمه موجود در پایین نمایشگر که با علامت + نشان داده است را لمس کنید، آنگاه می توانید آخرین تب های بسته شده در این مرورگر را از نو مشاهده کرده و باز کنید.

آموزش ترفندهای آیفون

ترفند آیفون برای تعیین مقدار زمان پخش موسیقی

بسیاری از کاربران عادت دارند پیش از خواب و یا حتی در دقایق ابتدایی از آن به موسیقی گوش دهند. در خصوص آموزش ترفندهای آیفون ۷ اس باید گفت که سیستم عامل iOS دارای یک قابلیت کاربردی بوده که به این دسته از کاربران اجازه می دهد با تنظیم برنامه زمان سنج، پس از گذشت مدت زمانی خاص به پخش موسیقی خاتمه دهند.

چند ترفند آیفون

می توان برای اجرای این ترفند های ایفون ۱۱ به برنامه Clock مراجعه کرد و سپس در بخش Timer، ضمن انتخاب یک فاصله زمانی، گزینه مشخص شده با عنوان Stop Playing را در پایین صفحه به عنوان تنظیمات انتخاب کرد. به این ترتیب، پس از به پایان رسیدن زمان انتخاب شده توسط کاربران، برنامه های پخش موسیقی به صورت خودکار متوقف می شوند.

ترفند جدید ایفون برای جا به جا کردن چند برنامه به صورت همزمان

شاید تاکنون به این موضوع فکر کرده باشید که اگر قابلیت جا به جایی همزمان برنامه های موجود در صفحه Home در گوشی های آیفون ۱۳ وجود داشت، چقدر خوب می شد. در اصل این ترفندهای تنظیمات ایفون در سیستم عامل iOS و گوشی های آیفون وجود دارد، اما باید برای بکارگیری یکی از ترفند های مخفی ایفون ۱۲ پرو از روش ویژه ای استفاده کنید.

آموزش ترفند آیفون

برای انجام این ترفند آیفون کافی است در صفحه Home، آیکون یکی از برنامه ها را لمس و سپس برای مدتی کوتاه نگه دارید. در این حالت انگشت خود را کمی از مکان اولیه منحرف کنید و سپس همانطور که در حال لمس نمایشگر هستید، بر روی دیگر برنامه های مورد نظر خود ضربه بزنید. به این ترتیب این برنامه ها به شکل گروه درآمده و امکان جابه جایی همزمان آن ها ممکن خواهد بود.

قابلیت ۳D Touch برای نمایش اعلان پوشه ها در آیفون

بخشی از کاربران گوشی های آیفون ۷ اس علاقه مند هستند که با ساخت پوشه های مختلف، برنامه های گوناگون خود را دسته بندی و در آن ها نگه داری کنند. با یکی دیگر از ترفندهای آیفون می توان با استفاده از قابلیت ۳D Touch، خیلی سریع از اعلان های مربوط به هرکدام از برنامه های موجود در این پوشه ها آگاهی پیدا کرد.

ترفندهای باحال ایفون

در ادامه مطلب ترفند های ایفون باید گفت که نوار کوچک قرمز رنگ که در کنار آیکون این فولدرها نمایش داده می شود، نشان می دهد که اعلانی برای برنامه های موجود در آن وجود دارد. پس از مشاهده این نوار، تنها کافی است بر روی آیکون این پوشه یک لمس سه بعدی انجام دهید؛ تا سیستم عامل iOS بلافاصله نشان دهد که این اعلان مربوط به کدام یک از برنامه های موجود در آن پوشه است.

دسترسی ساده و سریع به منوی تنظیمات

با یکی از ترفند های مخفی ایفون می توان به راحتی با استفاده از دستیار هوشمند Siri، به بخش Settings و منوی تنظیمات این دستگاه ها دسترسی پیدا کرد.

ترفندهای پنهان ایفون

هنگامی که مشغول استفاده از برنامه های مختلف نظیر Messages یا Photos هستید، تنها کافی است که کلمه Settings را به این دستیار بگویید. Siri بلافاصله امکان دسترسی به این منو را فراهم می کند.

مشاهده تاریخچه موسیقی ها در دستیار هوشمند Siri

در ادامه ترفندهای گوشی آیفون به سراغ دستیار هوشمند Siri در گوشی های آیفون ۱۱ رفته‌ایم که قادر است در صورت درخواست کاربران، فایل های موسیقی که آن ها در حال شنیدن هستند را از طریق اینترنت شناسایی کند.

در همین رابطه بخوانید:

– ۱۹ نکته مفید و کاربردی برای افزایش عمر باتری آیفون

برنامه iTunes Store نیز به کاربران اجازه می دهد تاریخچه ای از تمامی موسیقی هایی که در گذشته از دستیار Siri برای شناسایی آن ها کمک گرفته شده است را مشاهده کنند.

ترفندهای تنظیمات ایفون

برای اجرای این ترفند آیفون باید در برنامه iTunes Store بر روی آیکونی که در بالای نمایشگر با علامت سه خط نشان داده شده است کلیک و سپس گزینه Siri را انتخاب کنید.

ترفند قفل کردن برنامه ها با رمز عبور در آیفون

اپل به کاربران گوشی های خود اجازه نمی دهد که هرکدام از برنامه ها را به صورت انفرادی، توسط رمزهای عبور در حالت قفل قرار دهند؛ اما می توان با استفاده از قابلیت Screen Time کاری کرد که دسترسی به این برنامه ها در محدودیت قرار بگیرد.

به عنوان یکی دیگر از ترفندهای آیفون باید بگوییم که برنامه تنظیمات در گوشی های آیفون ۶ اس به بعد دارای قابلیتی با عنوان Screen Time است که به کاربران اجازه می دهد همه یا بخشی از برنامه های خود را پس از گذشت مدتی مشخص از زمان باز شدن آن ها، در حالت قفل قرار دهند.

ترفند های مخفی ایفون

برای انجام این ترفند ایفون کافی است به بخش Screen Time از برنامه Settings مراجعه کرده و پس از تعیین یک رمز عبور و انتخاب گزینه App Limits، یک زمان مشخص (مثلاً ۱ دقیقه) را برای All Apps & Categories انتخاب کنید. همچنین می توان با مراجعه به گزینه Always Allowed، برنامه هایی که نیازی به قفل کردن آن ها ندارید را در حالت دسترسی همیشگی قرار دهید.

در همین رابطه بخوانید:

– آموزش نحوه قفل كردن برنامه ها و فایل های شخصی با اثر انگشت

به این ترتیب بقیه برنامه ها، پس از هربار باز شدن، با گذشت زمان تعیین شده از سوی کاربران به حالت قفل در می آیند و تنها هنگامی دسترسی دوباره به آن ها ممکن می شود که رمز عبور دستگاه به درستی وارد شود.

قابلیت تغییر سایز فونت در هر اپلیکیشن

یکی دیگر از ترفند های مخفی ایفون در iOS 14، قابلیت تغییر سایز فونت به صورت یکجا برای تمام قسمت‌های سیستم‌عامل و برنامه‌ها بود. اما iOS 15 امکان تغییر سایز فونت را به طور مجزا برای تک تک برنامه‌ها فراهم می‌کند.

ترفند های جالب آیفون ۱۳

برای انجام این ترفندهای گوشی آیفون ۱۱ به بعد ابتدا باید گزینه اندازه فونت یا Text Size را به بخش Control Center اضافه کنید. سپس با انتخاب این مورد، دو گزینه در پایین صفحه نمایش داده می‌شود که مشخص می‌کند این سایز فونت جدید فقط برای همین برنامه اعمال شود یا برای تمامی برنامه‌ها به همین صورت باشد.

ذره‌بین برای انتخاب قسمتی از متن

ترفند آیفون ذره بین پیش از این هم وجود داشت اما از iOS 13 حذف شده بود. اپل با معرفی نسخه جدید iOS، بار دیگر این ترفند آیفون را به سیستم‌عامل محبوب خود آورد. این قابلیت یک ذره‌بین بیضی‌شکل و کوچکتر برای iOS است که دیدن محل انتخاب متن را ساده‌تر می‌کند.

ترفندهای جدید آیفون

برای استفاده از این ترفندهای آیفون، کافیست انگشتتان را بر روی یک متن نگه دارید تا ذره‌بین در بالای انگشتتان ظاهر شود. در نتیجه با این ترفند پیامک ایفون دقیق‌تر و ساده‌تر می‌توانید محل نوشتن یا پاک کردن متن را تعیین کنید.

ترفند جالب آیفون برای حذف نویز محیط در تماس‌های تصویری

در ادامه به بررسی یکی دیگر از ترفند های ایفون پرداخته‌ایم. تا به امروز در زمان برقراری تماس‌های تصویری، میکروفون دستگاه تمام صداهای اطراف را دریافت و منتقل می‌کرد. اما در iOS 15 به لطف یادگیری ماشینی و هوش مصنوعی قوی، می‌توان صدای محیط را حذف کرد تا مخاطب تنها صدای شما را بشنود.

ترفند های جالب آیفون ۱۳

برای بهره‌مندی از این ترفند های مخفی ایفون، در زمان تماس تصویری با Facetime، واتساپ یا نرم‌افزارهای دیگر، Control Center را باز کنید و از آیکون بالا سمت راست به نام Mic Mode، گزینه Voice Isolation را انتخاب کنید.

ترفند مخفی کردن آدرس ایمیل در ایفون

به عنوان یک ترفند آیفون باید گفت که در سیستم‌عامل iOS 15، قابلیت Hide My Email اضافه شده است که برای هر کاربر یک آدرس ایمیل منحصر به فرد و تصادفی ایجاد می‌کند. سپس ایمیل‌هایی که به این آدرس جدید ارسال شوند را به طور مستقیم برای آدرس ایمیل اصلی شما ارسال می‌کند.

ترفند آیفون ذخیره شده

برای فعالسازی این قابلیت در قسمت Settings، نوار بالای صفحه که مربوط به اپل آیدی می‌شود را لمس کنید. سپس از گزینه iCloud، به بخش Hide My Email و سپس Create New Address بروید.

در همین رابطه بخوانید:

– تشریح ویژگی ها و قابلیت های جدید سیستم عامل iOS 16

از این پس با به کار گیری این ترفندهای آیفون می‌توانید با این آدرس جایگزین ایمیل بفرستید یا در وبسایت‌هایی که از شما آدرس ایمیل می‌خواهند، این آدرس جایگزین را بدهید. این کار سبب حفظ حریم شخصی و آدرس ایمیل شما می‌شود.

ترفند جدید آیفون برای حذف اطلاعات عکس‌ها پیش از اشتراک‌گذاری

به عنوان یکی دیگر از ترفند های ایفون باید بگوییم هنگامی‌که تصاویر را مستقیماً از برنامه‌ Photos با شخص یا سرویسی به اشتراک می‌گذارید، آن‌ها می‌توانند به تمام اطلاعات جمع‌آوری‌شده در زمان عکس‌برداری، به‌ویژه داده‌های موقعیت مکانی، دسترسی پیدا کنند.

اما به عنوان یکی از ترفند های مخفی ایفون پیش از ارسال عکس، روی دکمه‌ی اشتراک‌گذاری بزنید و دکمه options را از بالای عکس انتخاب کنید. در ادامه گزینه All Photos Data را غیرفعال کنید.

در همین رابطه بخوانید:

– با این ترفند ساده چند گیگابایت از فضای گوشی آیفون خود را آزاد کنید

این ترفند جالب ایفون می‌تواند متادیتای GeoIP را که باعث افشای موقعیت مکانی می‎‌شود و تمام اطلاعات مانند تاریخچه‌ ویرایش، برش‌ها (crops)، فیلترها و تصاویر لایوی که اعمال کرده‌اید، را حذف کند.

قابلیت جدید محو کردن پس‌زمینه شخص در تماس تصویری فیس‌تایم آیفون

حالت پرتره یکی دیگر از ترفندهای گوشی آیفون است که حالا برای تماس‌های تصویری FaceTime نیز فعال شده است تا به این ترتیب مخاطب فقط شما را به صورت واضح ببیند و پس‌زمینه و محیط اطراف شما برای او محو نشان داده شود.

ترفند آیفون ذخیره نشده

برای انجام این ترفند آیفون در زمان برقراری تماس تصویری فیس‌تایم، Control Center را باز کنید. سپس با لمس گزینه Video Effects، گزینه Portrait را روشن کنید.

یافتن و اشتراک‌گذاری خودکار پسورد Wi-Fi

اگر در دسترسی به رمز وای فای شبکه‌ای که استفاده می‌کنید ناامید شده‌اید، در iOS 16 در تنظیمات وای فای آیفون، می‌توانید رمز عبور شبکه‌ای را که به آن متصل هستید، ببینید. این مراحل را دنبال کنید:

  • به تنظیمات بروید روی Wi-Fi ضربه بزنید.
  • دکمه i را در انتهای شبکه متصل انتخاب کنید.
  • در صفحه بعدی، روی Password ضربه بزنید.
  • برای اشتراک‌گذاری رمز عبور، روی Copy ضربه بزنید.

همچنین اگر می‌خواهید بدون نوشتن رمز عبور، آن را با میهمان خود به اشتراک بگذارید، باید بلوتوث هر دوی شما روشن باشد. سپس میهمان شما باید به تنظیمات Wi-Fi برود.

ردیابی آیفون در حالت خاموش

معمولاً اگر آیفون شما گم یا دزدیده شود و سپس خاموش شود، هیچ راهی برای ردیابی آن از طریق Find My وجود ندارد. با افزوده شدن ترفندهای آیفون به لطف iOS 15، اکنون می‌توانید آیفون خود را حتی اگر خاموش باشد، به تنظیم مجدد کارخانه برگشته باشد یا فقط آفلاین باشد، مکان‌یابی کنید.

در همین رابطه بخوانید:

– یازده ترفند مفید در iOS 13 برای گوشی های آیفون ۱۱

این قابلیت یکی از ترفند های جالب آیفون ۱۳ است که آیفون شما را به نوعی AirTag تبدیل می‌کند، تا ۵ ساعت پس از اتمام باتری آیفون دردسترس است.

خاموش کردن میکروفن هنگام ضبط تصاویر نمایشگر

به عنوان یکی از ترفند های ایفون برای فیلم گرفتن از نمایشگر گوشی به تنظیمات و Control Center بروید تا مطمئن شوید گزینه‌ی Screen Recording فعال است. پس از فعال کردن این گزینه، دکمه‌ی ضبط در Control Center ظاهر می‌شود.

ترفند های ماشین حساب ایفون

پس از شروع ضبط ممکن است متوجه شوید همراه‌ با فیلم‌ گرفتن از صفحه، صداهای اطراف شما نیز در فیلم ضبط می‌شوند. اگر نیازی ندارید که صداهای خارجی در فیلم وجود داشته باشند می‌توانند روی دکمه‌ی ضبط بزنید و کمی مکث کنید؛ سپس انتخاب کنید که میکروفون گوشی هنگام ضبط خاموش شود.

افزایش کیفیت صدای ضبط‌شده

یکی دیگر از ترفند های مخفی ایفون به برنامه ضبط صدای iOS مربوط می‌شود که یکی از ساده‌ترین و کارآمدترین اپ‌های پیش‌فرض موجود در گوشی‌های آیفون بوده است اما در نسخه جدید iOS، اپل قابلیت‌هایی نیز به این اپ اضافه کرده است. این قابلیت بسیار مورد توجه دانشجویان و خبرنگاران خواهد بود.

ترفند آیفون ذخیره شده

در گذشته پس از پایان ضبط صدا، برای افزایش کیفیت صدای ضبط‌شده کار چندانی نمی‌توانستید انجام دهید اما از iOS14 و نسخه‌های بالاتر بعد از پایان ضبط صدا، به شما امکان می‌دهد که کیفیت صدای ضبط‌شده را با حذف صداهای اضافی پس‌زمینه به‌سرعت افزایش دهید. برای این کار به Edit Recording در صفحه صداهای ضبط‌شده بروید و آیکن افزایش کیفیت صدا را انتخاب و سپس گزینه Done را لمس کنید.

استفاده از ماوس در آیفون

به عنوان یکی دیگر از ترفندهای گوشی آیفون آیا می‌دانستید که می‌توانید یک ماوس بلوتوثی را به آیفون خود متصل و به‌جای انگشتتان از آن استفاده کنید. به Accessibility و سپس Touch بروید تا Assistive Touch را فعال کنید. سپس از بخش Devices به Bluetooth Devices بروید. ماوس را با گوشی خود جفت کنید. می‌توانید کلیک‌های ماوس را برای شبیه‌سازی استفاده از انگشتان، شخصی‌سازی کنید.

سایر ترفندهای جالب آیفون

در ادامه با چند ترفند کوچک و اما کاربردی در گوشی‌های آیفون آشنا خواهیم شد:

تغییر مرورگر پیش‌فرض در گوشی آیفون

در iOS شما می‌توانید از طریق تنظیمات، برنامه‌ی ایمیل و مرورگر خود را به هر برنامه‌ی مطرح دیگری تغییر دهید. بنابراین دیگر اجباری به استفاده از سافاری و برنامه Apple Mail وجود ندارد.

تغییر مرورگر پیش‌فرض در گوشی آیفون

اضافه کردن کپشن به عکس و ویدیو

به لطف آپدیت جدید، شما اکنون می‌توانید در برنامه Photos به ارائه توضیحاتی در مورد عکس‌ها و ویدیو‌های خود بپردازید. به این ترتیب هنگام جستجوی یک عکس، به سادگی می‌توان به جستجوی عبارتی که در مورد عکس نوشتید، آن را بیابید.

اضافه کردن کپشن به عکس و ویدیو

پنهان کردن برنامه‌های بلا استفاده

اگر نمی‌خواهید صفحه هوم شما زیادی شلوغ باشد، می‌توانید بدون پاک کردن برنامه از روی گوشی، آن را از صفحه هوم پنهان کنید. این برنامه‌ها را می‌توان از قسمت App Library یا با جستجو پیدا کرد. کافیست که روی برنامه نگه‌دارید و دکمه‌ی ضربدر را بزنید و سپس گزینه‌ی Move to App Library را انتخاب کنید.

پنهان کردن برنامه‌های بلا استفاده

پاک کردن متن با تکان دادن دست

اگر متنی را به اشتباه تایپ کرده‌ باشید، با تکان دادن سریع گوشی و زدن روی گزینه Undo می‌توانید آن را پاک کنید. اگر یکبار دیگر گوشی را سریع تکان دهید می‌توانید پیام پاک شده را بازگردانی کنید. همچنین با کشیدن سه انگشت به صورت همزمان به سمت چپ و راست نیز می‌توان این کار را انجام داد.

پاک کردن متن با تکان دادن دست

ضبط ویدیو و عکاسی به صورت همزمان

مطابق تصویر زیر اگر هنگام فیلم‌برداری دایره سفید رنگ کنار شاتر را فشار دهید، برنامه دوربین آیفون در هنگام بر فیلم‌برداری، عکس نیز خواهد گرفت. بنابراین اگر به دنبال گرفتن اسکرین شات در هنگام فیلم‌بردای هستید، می‌توانید از این ویژگی استفاده کنید.

ضبط ویدیو و عکاسی به صورت همزمان

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در این مطلب سعی شد برخی از مهم‌ترین ترفندهای آیفون از نسل های قدیمی آن گرفته تا آیفون ۱۳ و ۱۴ بیان گردد. البته ترفندهای جالب آیفون دیگری هم وجود دارد که در این مقاله بدان اشاره نشده است. 

بنابراین اگر شما هم ترفند جذاب و کاربردی دیگری را می‌شناسید، آن را در بخش نظرات با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. برای ما بنویسید که کدام یک از این قابلیت ها برای شما جدید بوده است و تاکنون از حضور آن ها در گوشی  های آیفون اطلاع نداشتید. همچنین می توانید دیگر ترفندهای باحال ایفون که در این گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می دهید را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

گرفتن اسکرین شات سریع در آیفون چگونه است؟

بدین منظور به بخش تنظیمات آیفون خود بروید و Accessibility را انتخاب کنید؛ سپس بر روی Touch ضربه بزنید، Assistive Touch را انتخاب کنید و در ادامه کلید Assistive Touch را روشن کنید. پس از آن، بر روی گزینه Single-Tap که در زیر قسمت Custom Actions قرار دارد ضربه بزنید و Screenshot را انتخاب کنید.

ترفند خارج کردن آب از اسپیکر آیفون چگونه است؟

دستیار هوشمند سیری ابزاری به نام Water Eject دارد که می‌توانید آب را از گوشی آیفون خود خارج کنید. پس از آن، تنها کاری که برای خلاص شدن از شر آب باید انجام دهید این است که فقط بر روی شورتکات Water Eject ضربه بزنید و سپس با انتخاب گزینه‌ Begin Water Ejection آن را تأیید کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 58 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 10 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.