دریچه تکنولوژی تاریخ عرضه RX 6700 و RX 6700 XT: میان رده‌های دوست داشتنی برای گیمرها - ژوانا

بدون شک بسیاری از گیمرها در انتظار عرضه دو کارت گرافیک میان رده تیم سرخ، یعنی RX 6700 و RX 6700 XT هستند؛ خبر خوش این است که در نهایت تاریخ عرضه این دو کارت گرافیک در کنار برخی از مشخصات فنی، از سوی منابع معتبر منتشر شده است. برای خرید عجله نکنید.

علی رغم کمبود کارت‌های گرافیک AMD RX 6000، باید بگوییم که عملکرد معماری RDNA 2 بسیار فراتر از انتظار ظاهر شده و رقیبی جدی برای معماری Ampere انویدیا است. انویدیا موفق شده است تا تولید خود را افزایش داده و تا حدودی بر وضعیت کمبود مسلط شود. این شرکت به تازگی سری کارت‌های گرافیک ماینینگ خود را نیز معرفی کرده است.

دو کارت گرافیک RX 6700 و RX 6700 XT که برای بازی‌های FHD و حتی ۱۴۴۰p طراحی شده‌اند، امید بسیاری از گیمرها به عنوان گزینه مدرن اما میان رده و اقتصادی هستند. در هفته گذشته یک منبع معتبر تأیید کرده بود که این دو کارت گرافیک در ماه مارچ معرفی و روانه بازار خواهند شد. اینک می دانیم زمان دقیق عرضه این دو کارت گرافیک، ۱۸ ماه مارچ (۲۸ اسفند ماه) وارد بازار خواهند شد.

Capture.JPG

بدین ترتیب با تنها چند روز اختلاف، شاهد عرضه دو کارت گرافیک RX 6700 و RX 6700 XT و پردازنده‌های نسل یازدهم اینتل، موسوم به راکت لیک خواهیم بود. در حال حاضر تنها برخی از مشخصات فنی این دو کارت گرافیک در اختیار رسانه‌ها قرار دارد. RX 6700 XT به عنوان گزینه قوی‌تر، دارای ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6 بوده و ۴۰ واحد CU را در کنار ۲۵۶۰ هسته سایه زن یدک می‌کشد. این کارت گرافیک با یک رابط ۱۹۲ بیتی و توان مصرف کلی (TGP) در رنج ۱۸۶ الی ۲۱۱ وات همراه است.

کارت گرافیک RX 6700 نیز گزینه ارزان‌تر، از ۶ گیگابایت حافظه GDDR6 و یک رابط ۱۹۲ بیتی بهره خواهد برد. این کارت گرافیک با توان TGP در حدود ۱۴۶ الی ۱۵۶ وات همراه است. اگر به دنبال یک سیستم میان رده و مقرون به صرفه هستید، می‌توانید روی ترکیب کارت‌های گرافیک RX 6700/XT، پردازنده‌های راکت لیک و RTX 3060 حساب کنید؛ تنها کافی است کمی صبر کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 152 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 24 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها