دریچه تکنولوژی تراشه آیپد پرو 2021 قدرتی مشابه با تراشه M1 موجود در مک بوک دارد - ژوانا

کمپانی بزرگ اپل در سال ۲۰۲۱ چندین محصول برای عرضه دارد؛ البته قرار نیست تمامی این محصولات مانند آیفون ۱۳ در اواخر سال رونمایی شوند. جان پروسر (بلاگر معروف حوزه فناوری) اعلام کرده است که برخی از محصولات امسال اپل مانند آیپد پرو ۲۰۲۱ ممکن است به زودی و شاید تا ماه آینده وارد بازار شوند.

انتظار می‌رود که کمپانی اپل تا ماه آینده از آیپد پرو ۲۰۲۱ با تراشه A14X Bionic که بر پایه پردازنده آیفون‌های سری ۱۲ یعنی تراشه‌ A14 Bionic ساخته شده است رونمایی کند. امتیازهای بنچمارک تراشه A14X Bionic که پیش‌تر در آبان ماه سال جاری منتشر شده بود، حاکی از آن است که این تراشه ۵ نانومتری نسبت به پردازنده آیپد پرو فعلی یعنی تراشه A12Z Bionic پیشرفت بسیار چشمگیری پیدا کرده است.

همچنین طبق آخرین اخبار منتشر شده از مارک گورمن (تحلیل‌گر مسائل تکنولوژی از خبرگزاری بلومبرگ) تراشه A14X Bionic عملکردی بیش از انتظارات قبلی خواهد داشت.

iPad-Pro-2021.jpg

آیپد جدید اپل؛ تبلتی قدرتمند با فناوری جدید صفحه نمایش و مجهز به شبکه ۵G

از نظر مارک گورمن، تراشه A14X Bionic عملکردی بسیار نزدیک به تراشه موجود در لپ‌تاپ‌های جدید مک اپل یعنی تراشه M1 را ارائه می‌کند. تراشه M1 که در آبان ماه سال جاری معرفی شد، دارای ۱۶ میلیارد ترانزیستور بوده و از پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای و ۸ هسته گرافیکی بهره می‌برد. این تراشه معماری بسیار مشابهی با تراشه‌ موجود در آیفون‌ها و آیپدهای فعلی دارد؛ بنابراین می‌توانید برنامه‌های موجود در آیفون و آیپد را روی لپ‌تاپ‌های مجهز به تراشه M1 اجرا کنید؛ البته صرفاً برنامه‌هایی که توسعه‌دهندگان آنها اجازه دسترسی به آن را داده باشند.

نتایج یک بررسی آنلاین نشان می‌دهد تجربه استفاده برنامه‌های آیفون و آیپد روی مک‌های مجهز به پردازنده M1 چندان رضایت بخش نیست و مشکلاتی مانند عدم سازگاری را به همراه دارد. اصلی‌ترین دلیل این موضوع نیز نبود صفحه نمایش لمسی در لپ‌تاپ‌های مک است.

مارک گورمن در ویدئوی جدیدی که منتشر کرده است اعلام می‌کند که آیپد پرو ۲۰۲۱ ظاهری تکراری دارد و بسیار شبیه به آیپد پرو نسل قبلی خواهد بود، آقای گورمن همچنین مانند گزارش‌های قبلی به پنل نمایشگر Mini LED موجود در این تبلت اشاره می‌کند. به گفته وی، پنل جدید اگرچه باعث افزایش ضخامت صفحه نمایش این تبلت می‌شود اما فناوری جدید موجود در آن موجب بهبود سطح روشنایی و  نسبت کنتراست آن خواهد شد.

این تبلت به احتمال زیاد دارای فناوری ۵G و از قابلیت اتصال به هر دوشبکه Sub-6GHz (زیر ۶ گیگاهرتز) و mmWave (موج میلی‌متری) نیز پشتیبانی ‌می‌کند. همچنین می‌توان انتظار داشت که این تبلت دوربین‌های بهتری را نسبت به نسل قبلی خود ارائه دهد.

به گفته آقای گورمن این احتمال وجود دارد که آیفون‌های جدید (آیفون ۱۲s یا آیفون ۱۳) با ظاهری مشابه با آیفون‌های سری ۱۲ عرضه شوند. همچنین ممکن است که سنسور اثر انگشت (این‌بار با فناوری سنسور اثر انگشت یکپارچه با نمایشگر) نیز به آیفون‌های جدید بازگردد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها