دریچه تکنولوژی تراشه سفارشی سامسونگ و AMD به زودی معرفی می‌شود - ژوانا

اگر خبرهای دنیای پردازنده‌ها و تراشه‌های موبایل را دنبال کرده باشید، احتمالاً می‌دانید دو شرکت بزرگ سامسونگ و AMD برای توسعه و تولید یک پردازنده گرافیکی سفارشی برای چیپست‌های اگزینوس هستند، اما هرچند هنوز هیچ کدام از این کمپانی‌ها حرفی در این مورد نزده‌اند، افشاگری جدید از معرفی غریب‌الوقوع این چیپست خبر می‌دهد.

بر اساس گزارش جدید SamMobile، اخیراً خبری وارد دنیای مجازی شده که امید هواداران سامسونگ برای تولید چیپستی مجهز به پردازنده‌ی گرافیکی AMD را زنده کرده است. طبق این خبر، یکی از معروف‌ترین افشاگران جهان که همه به نام Ice Universe می‌شناسند در توییتی اعلام کرد تراشه حاصل از همکاری دو شرکت Samsung و AMD به زودی و در ماه ژوئیه سال جاری معرفی می‌شود.

ice-tweet.JPG

Ice Universe در ادامه نیز مدعی شد دیگر اطلاعات و مشخصات فنی این تراشه نیز در همین حوالی اعلام خواهد شد و به شوخی برای این پردازنده گرافیکی نام «SAMDSUNG GPU» را انتخاب کرد.

البته پیش از این نیز خبری منتشر شد که زمان معرفی تراشه حاصل از همکاری سامسونگ و AMD را در سه‌ماهه‌ی دوم یا سوم سال جاری اعلام کرده بود؛ پس خبر جدید با شایعه‌های گذشته نیز در یک راستاست و این امر بر احتمال صحت آن می‌افزاید. به احتمال زیاد این چیپست در یکی از محصولات پرچمدار امسال قرار خواهد گرفت، اما هنوز مشخص نیست اولین گوشی مجهز به چیپستی با پردازنده‌ی گرافیکی شرکت AMD از کدام خانواده‌ی کهکشانی‌های سامسونگ خواهد بود.

exynos-radeon.jpg

شاید سری گوشی‌های گلکسی نوت ۲۱ یا گوشی تاشوی گلکسی Z فولد ۳، اولین اسمارت‌فون‌های مجهز به این تراشه باشند و در ادامه نیز یک همکاری طولانی بین تیم سرخ و غول کره‌ای را رقم بزنند. البته در نظر داشته باشید برخی شایعه‌ها از دیگر منابع، برخلاف خبرهای کنونی، سال ۲۰۲۲ را برای معرفی این چیپست مورد انتظار دست‌نشان کرده‌اند و خبر از حضور این تراشه در سری گوشی‌های گلکسی اس ۲۲ می‌دهند.

AMD_chipset.jpg

در این رابطه بخوانید:

– ادامه همکاری تیم قرمز با غول کره‌ای؛ AMD تولید تراشه های خود را به سامسونگ می‌سپارد
– سامسونگ استفاده از معماری RDNA شرکت AMD در تراشه اگزینوس بعدی را تأیید کرد
– ماحصل همکاری AMD و Samsung یک پردازنده خیره کننده با قدرت بسیار بالا است (به همراه بنچمارک‌ها)
– عرضه زودهنگام تراشه جدید سامسونگ با پردازنده گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA
– وقتی پای معماری گرافیکی دسکتاپ به موبایل باز می‌شود؛ همکاری AMD و Samsung آغاز شد

افزون بر این‌ها، یک بنچمارک گرافیکی نیز منتشر شده که عملکرد بهتر چیپست سامسونگ و AMD نسبت به چیپست پرقدرت A14 اپل را نشان می‌دهد و در صورت صحت، این امر می‌تواند حاکی از یک جهش بزرگ برای چیپست‌های نسل بعدی اگزینوس سامسونگ باشد. اما در حال حاضر تمام این اطلاعات در حد یک شایعه بوده و برای خبرهای موثق از این تراشه باید منتظر معرفی رسمی آن باشیم؛ پس هم‌اکنون برای مقایسه‌ی آن با دیگر پرچمداران خیلی زود است.

Samsung-AMD-mobile-gpu-dominates-qualcomm-adreno.jpg

نظر شما در مورد همکاری سامسونگ با شرکت بزرگی چون AMD برای ساخت نسل بعدی چیپست‌های خود چیست، با وجود اینکه در سال اخیر عملکرد چیپست اگزینوس ۲۱۰۰ بسیار به عملکرد تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ کوالکام نزدیک است آیا سامسونگ بالاخره در نسل بعدی می‌تواند در حوزه چیپست‌های اندرویدی از کوالکام پیشی بگیرد یا خیر؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها