دریچه تکنولوژی تشخیص ردیابی گوشی؛ چگونه بفهمیم گوشی شنود می شود؟ - ژوانا

در زندگی دیجیتالی امروز، حریم شخصی یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های کاربران محسوب می‌شود. اگر شما هم جز این دسته افرادی هستید که فکر می‌کنند گوشی شان ردیابی می‌شود، مطلب پیش رو را از دست ندهید. در ادامه این مطلب از شهر سخت افزار به شما خواهیم گفت که آیا اصلا امکان ردیابی گوشی دیگران وجود دارد یا خیر؟ و پس از آن به معرفی روش‌هایی برای تشخیص ردیابی شدن گوشی های هوشمند می‌پردازیم.

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که چگونه بفهمیم گوشی ما ردیابی می‌شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که ردیابی و شنود تلفن همراه غالباً توسط نرم افزارهای جاسوسی نصب شده بر روی گوشی همراه شما انجام می‌شود.

فهرست مطالب این مقاله:

– تشخیص ردیابی گوشی اندرویدی با بررسی رفتارهای غیرمعمول
– به خالی شدن ناگهانی باتری گوشی حساس باشید
– هنگام برقراری تماس حواس‌تان به‌ صدای بوق باشد
– تشخیص ردیابی گوشی اندروید با بررسی پیامک‌های دریافتی
– ارتباط ریست شدن متعدد دستگاه با احتمال ردیابی گوشی توسط دیگران
– برای تشخیص ردیابی گوشی میزان مصرف اینترنت را بررسی کنید
– فایل‌های مشکوک، نشانه‌ مهم ردیابی گوشی از راه دور
– برای جلوگیری از ردیابی گوشی بخش مجوزهای امنیتی را بررسی کنید
– جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

به همین دلیل است که وقتی دستگاه‌ شما این برنامه ردیابی گوشی با شماره تلفن را در پس‌زمینه اجرا می‌کند، اغلب کند شده و رفتار عجیب و غریبی را از خود نشان می‌دهد. به عنوان یک ترفند تشخیص ردیابی گوشی اگر عملکرد دستگاه شما به طور ناگهانی بدون هیچ دلیل مشخصی تغییر می‌کند باید نگران ردیاب‌ها باشید.

به همین خاطر در ادامه این مطلب از ژوانابه معرفی روش‌هایی خواهیم پرداخت که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از احتمال ردیابی گوشی از راه دور در سیستم‌عامل اندروید آگاه شوید.

چگونه گوشی را از هک یا ردیابی خارج کنیم؟

تشخیص ردیابی گوشی اندرویدی با بررسی رفتارهای غیرمعمول

اگر نرم‌افزارهای ردیابی یا جاسوس‌افزار روی گوشی اندروید نصب شده باشند، دستگاه شما رفتارهای عجیبی را از خود نشان می‌دهد. اگر اخیرا رفتارهای غیرمعمولی را تجربه کرده‌اید پس این احتمال وجود دارد که دیگران در حال جاسوسی از شما هستند. کاربران در این مواقع باید دنبال رفتارهای غیرطبیعی مانند روشن شدن نمایشگر گوشی، خاموش شدن خودکار دستگاه، صداهای عجیب و یا پیدا کردن اپ‌هایی باشند که قابل شناسایی نیستند.

ردیابی گوشی با کد imei

به خالی شدن ناگهانی باتری گوشی حساس باشید

اگر به تازگی متوجه مصرف بیش از حد باتری شده‌اید این احتمال وجود دارد که کسی در حال جاسوسی از گوشی شما باشد. دلیل خالی شدن باتری خیلی ساده است، جاسوس‌افزارها و اپ‌های ردیابی از امکانات GPS دستگاه استفاده می‌کنند که می‌تواند باعث مصرف سریع شارژ باتری شده و در نتیجه کار تشخیص ردیابی گوشی را ساده‌تر می‌کند.

چگونه گوشی ایفون را از ردیابی خارج کنیم؟

هنگام برقراری تماس حواس‌تان به‌ صدای بوق باشد

اگر نگران این هستید که کسی در حال گوش کردن به تماس‌های شما است باید حواس‌تان به صداها و نویزهای عجیب در هنگام برقراری تماس‌ها باشد. معمولا کاربران یک صدای بوق ساده در هنگام تماس‌های تلفنی می‌شنوند که درست مانند همان چیزی است که درباره اپ‌های ضبط مکالمه وجود دارد.

البته اگر ارتباط شما با شبکه همراه ضعیف باشد، کیفیت تماس پایین آمده و دچار اختلال خواهد شد. ولی اگر صدای عجیبی می‌شنوید یا در هنگام مکالمه کیفیت صدا پایین می‌آید، به‌احتمال خیلی زیاد تماس‌های شما در حال ضبط شدن است.

برنامه ردیابی گوشی دیگران

تشخیص ردیابی گوشی اندروید با بررسی پیامک‌های دریافتی

بعضی از برنامه‌ها و سامانه ردیابی گوشی، پیامک‌های متنی عجیب و غریبی را به شماره‌های ناشناس ارسال می‌کنند. این پیام‌ها معمولاً حاوی کدها و علائمی هستند که نیاز به رمزگشایی دارند. پس بهتر است پیامک‌های ارسالی خود را بررسی کنید. اگر از این دست پیامک‌ها را مشاهده کردید، احتمال زیادی وجود دارد که گوشی شما در حال ردیابی باشد.

ارتباط ریست شدن متعدد دستگاه با احتمال ردیابی گوشی توسط دیگران

اگر از گوشی قدیمی با نسخه اندروید پایین استفاده می‌کنید، احتمال ریست‌ یا خاموش شدن‌های گاه و بیگاه دستگاه وجود دارد. اما اگر گوشی جدیدی خریده‌اید و نسخه اندروید دستگاه شما به‌روز است اما دائما ریست می‌شود، احتمال وجود برنامه‌های جاسوسی روی آن وجود دارد. با این حال همیشه بدافزارها دلیل اصلی ریست یا خاموش شدن‌ دستگاه نیست.

کد ردیابی گوشی

برای تشخیص ردیابی گوشی، میزان مصرف اینترنت را بررسی کنید

با توجه به‌این مسئله که اساس اپ‌های ردیابی و جاسوس‌افزارها تبادل اطلاعات است، این اپ‌ها می‌توانند میزان مصرف دیتای گوشی را به‌طور قابل توجهی افزایش دهند. پس اگر از اینترنت برای تماشی آنلاین فیلم‌ یا نصب گیم استفاده نکرده‌اید، اما مصرف دیتای گوشی شما سر به فلک کشیده است باید دنبال برنامه‌های جاسوس‌افزار باشید. برنامه‌های زیادی در رابطه با مدیریت مصرف دیتای اندروید در گوگل پلی استور وجود دارد که به‌کمک آن‌ها می‌توانید میزان مصرف اینترنت خود را رصد کنید.

برنامه ردیابی گوشی همسر

فایل‌های مشکوک، نشانه‌ مهم ردیابی گوشی از راه دور

هکرها و مجرمان سایبری هر روز باهوش‌تر می‌شوند و از روش‌های پیشرفته‌ای برای ساخت جاسوس‌افزارها استفاده می‌کنند. شاید باور نکنید اما برخی از بدافزارها می‌توانند خود را از بخش App Drawer گوشی مخفی کنند.

با این‌حال،برنامه فایل منیجر قادر به بررسی تمام موارد پنهان دانلود شده است. پس اگر نگران ردیابی شدن گوشی خود هستید بخش فایل منیجر را باز کنید و دنبال فایل‌ها و پوشه‌های غیرمعمول بگردید. علاوه بر این می‌توانید با بررسی پوشه دیتا، اپلیکیشن‌های نصب شده را به‌دقت بررسی کنید.

phone-track-2.jpg

برای جلوگیری از ردیابی گوشی بخش مجوزهای امنیتی را بررسی کنید

این مورد یکی از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید با انجام آن خیال خود را بابت جاسوسی از گوشی راحت کنید. زمانی‌که اپ یا گیم نصب می‌کنید روی مجوزهای دسترسی اپ دقت زیادی کنید. معمولاً برنامه‌های جاسوسی اندروید از شما تقاضای Screen Overlay می‌کنند.

این روزها هکرها از روش جدیدی استفاده می‌کنند تا بتوانند اطلاعات شما را سرقت کنند. پس پیش از وارد کردن اطلاعات مهم و حساس خود مطمئن شوید که در سایت امنی با پروتکل HTTPS قرار دارید. علاوه بر این، به مسیر Settings > Apps بروید و دنبال برنامه‌های مشکوک بگردید.

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در پاسخ به این سوال که چگونه بفهمیم خط ما شنود می‌شود؟ باید بگوییم که معمولاً ردیابی گوشی از طریق بدافزارها نصب شده روی دستگاه انجام می‌شود که در این مطلب از ژوانابه معرفی روش‌های تشخیص ردیابی گوشی پرداخته‌ایم. اما شنود و ردیابی سیم کارت نیازمند تجهیزات خاص و مجوزهای قانونی است که توسط ارگان‌های دولتی و در شرایط خاص صورت می‌پذیرد که فهمیدن آن به راحتی امکانپذیر نیست.

آیا گوشی خاموش قابل ردیابی است؟

معمولاً امکان ردیابی گوشی در حالت‌های مختلف وجود دارد اما اگر سیم‌کارت را از گوشی خود خارج کنید، امکان ردیابی گوشی خاموش بسیار سخت خواهد شد.

آیا می توانم گوشی دیگران را در موبایل خود ردیابی کنم؟

اگرچه راهکارهای غیررسمی مانند هک دستگاه هدف نیز وجود دارد ولی در شرایط عادی برای این کار باید سرویس ردیابی نظیر Find Device روی گوشی مورد نظر نصب و فعال باشد تا امکان ردیابی موقعیت آن فراهم گردد.

آیا می توانید تلفن همراه را به صورت رایگان ردیابی کنید؟

برای ردیابی گوشی گم شده می‌توان از سرویس Find Device گوگل استفاده کرد. در نظر داشته باشید که برای استفاده از این سرویس باید برنامه Find Device روی گوشی مورد نظر نصب باشد و دسترسی‌های لازم نیز به آن داده شود.

آیا می توانم گوشی را روی نقشه ها ردیابی کنم؟

سرویس Find Device گوگل امکان ردیابی گوشی را روی نقشه گوگل مپ فراهم می‌کند و همچنین می‌توان از راه دور نسبت به قفل کردن گوشی مورد نظر اقدام کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 9 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها