دریچه تکنولوژی تماشا کنید: اینتل با یک تیزر اسرارآمیز زمان رونمایی از کارت گرافیک Xe HPG را اعلام کرد - ژوانا

به نظر می رسد اینتل قصد دارد در طی روزهای آینده از دومین کارت گرافیک اختصاصی خود که آن را با عنوان Xe HPG یا DG2 می شناسیم رونمایی کند. این شرکت ساعاتی پیش با انتشار یک ویدیوی کوتاه ضمن نمایش تصاویری از این کارت، به صورت رمزگونه و اسرار آمیز زمان رونمایی از آن را هم اعلام کرد.

اینتل امروز ویدیوی کوتاهی را با هدف معرفی اولیه از کارت گرافیک گیمینگ Xe HPG منتشر کرد. در ابتدای امر به نظر می رسید که هدف از انتشار این ویدیو تنها نمایش چند تصویر مختصر از این کارت گرافیک بوده است؛ اما در بررسی های بیشتر مشخص شد که اینتل با قرار دادن چند سرنخ قصد داشته است زمان معرفی رسمی این کارت را اعلام کند. این ویدیو را می توانید در زیر مشاهده کنید.

اگر بازهم این ویدیو را با دقت بیشتری مشاهده کنید متوجه می شوید که در بخش کوتاهی از آن چند کد باینری نمایش داده می شود. به نظر می رسد اینتل قصد داشته است با استفاده از این کدها به نوعی اطلاعاتی در مورد این کارت گرافیک جدید خود منتشر کند. خوشبختانه رمز این کدهای باینری بازگشایی شده است که زمان معرفی این کارت گرافیک را فاش می کند. این کدها در زیر آورده شده اند.

Intel-Xe-HPG-Teaser.jpg

۰۰۱۰۰۰۱۱

۱۰۱۰۰۰۰۰

۱۱۱۰۱۱۰۱

۱۱۰۱۰۰۰۰

سایت Wccftech اعلام کرده است که این کدهای باینری به یک IP آدرس خاص مربوط می شود که با دنبال کردن آن می توان به یک صفحه وب اسرار آمیز و پنهان دسترسی پیدا کرد. این آدرس (۳۵٫۱۶۰٫۲۳۷٫۲۰۸) به صفحه وب با آدرس https://xehpg.intel.com ختم می شود که اینتل در آن زمان رونمایی از کارت گرافیک Xe HPG را اعلام کرده است.

duckofdeath.jpg

براساس اطلاعات موجود در این وب سایت، کارت گرافیک Xe HPG قرار است در تاریخ ۲۶ مارس (ششم فروردین ۱۴۰۰) یعنی یک هفته دیگر به همگان معرفی شود.

در بخش دیگری از این ویدیو، کدی با عنوان ۷۹٫۰۷۳۱W نمایش داده می شود که به نظر می رسد آن نیز قرار است اطلاعاتی را در مورد این کارت گرافیک منتشر کند. هنوز مشخص نشده است که منظور دقیق اینتل از انتشار این کد چه بوده است. ممکن است منظور از ۳۱W در این کد، زمان عرضه این کارت گرافیک به بازار باشد که ۳۱ هفته پس از زمان معرفی و تاریخ ۲ آگوست ۲۰۲۱ (پنجم مرداد ۱۴۰۰) را نشان می دهد.

چندی قبل بود که اینتل اولین کارت گرافیک اختصاصی خود در سری Iris Xe را با عنوان DG1 به همگان معرفی کرد. این کارت گرافیک از معماری Xe LP بهره می برد و با مصرف انرژی پایین خود تنها برای کاربردهای ابتدایی و غیرگیمینگ طراحی شده بود. اینتل این کارت گرافیک را تنها در اختیار بخشی از شرکای تجاری خود قرار داد تا از آن در دستگاه ها و کامپیوترهای آماده استفاده کنند.

اما کارت گرافیک جدید DG2 با استفاده از معماری جدید و قدرتمندتر Xe HPG طراحی شده است و گفته می شود قرار است با هدف اجرای بازی ها و رقابت با محصولات عرضه شده توسط دو شرکت انویدیا و AMD روانه بازار شود. چندی پیش در بنچمارک Geekbench مشخص شد که این کارت گرافیک دارای ۵۱۲ واحد اجرایی (EU)، ۴۰۹۶ هسته، سرعت کلاک ۱۸۰۰ مگاهرتز و همچنین ۱۲ گیگابایت حافظه اختصاصی از نوع GDDR6 است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها