دریچه تکنولوژی تماشا کنید: نمای نزدیک از گوشی شیائومی Mi 11 Ultra پیش از رونمایی رسمی - ژوانا

در اتفاقی عجیب که این روزها بیشتر شاهد آن هستیم یک گوشی پرچمدار شیائومی که ظاهراً Mi 11 Ultra است به نحوی در اختیار یک کاربر یوتیوبر فیلیپینی قرار گرفته و او نیز با بررسی کامل این محصول، همه اطلاعات و مشخصات در مورد آن را فاش نموده است.

پس از معرفی گوشی شیائومی می ۱۱ در چین که آذر ماه گذشته اتفاق افتاد، چند روز پیش بود که این شرکت نسخه جهانی پرچمدار خود را نیز صورت رسمی رونمایی نمود ولی نسخه جالب مراسم دوم این بود که در آن خبری از نسخه‌های دیگر این گوشی شامل Mi 11 Lite و Mi 11 Pro نبود.

حالا خبر جالب این است که برخلاف رویه گذشته که معمولاً نسخه‌های پرو و لایت زودتر از باقی مدل‌ها معرفی می‌شدند، یک دستگاه از نسخه‌ی Ultra این گوشی به دست یکی از یوتیوبرهای فیلیپینی افتاده و او نیز با فراغ بال و بدون محدودیت به بررسی این گوشی پرداخته است.

Mi-11-Ultra-03.jpg

این کاربر که با کانال یوتیوبی موسم به Tech Buff PH فعالیت می‌کند پس از گذشت ساعاتی از انتشار ویدئوی اولیه بررسی این گوشی در کانال خود اقدام به تغییر مشخصات ویدئو از عمومی به خصوصی کرده ولی همان مدت زمان کوتاه هم برای افراد دیگر کافی بوده تا ویدئو را دانلود کرده و از طریق کانال‌های دیگر در یوتیوب در معرض دید عموم قرار دهند.

Mi-11-Ultra-04.jpg

از داستان انتشار این ویدئو که بگذریم در مورد خود گوشی باید گفت که با ظاهری با ادبیات و طراحی ساخت گوشی Poco M3 روبرو هستیم؛ یک ماژول دوربین بسیار بزرگ مستطیلی در پشت دستگاه و ظاهری بزرگ که واژه Ultra به حق، برازنده آن است.

Mi-11-Ultra-07.jpg

ماژول دوربین این گوشی ظاهراً ترکیبی از سه سنسور بزرگ ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۴۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۴۸ مگاپیکسلی پریسکوپی است که با یک فلش LED بزرگ و البته یک نمایشگر کوچک در کنار آن همراه شده و به کاربر اجازه می‌دهد تصاویر سلفی خود را با دوربین‌های اصلی دستگاه بگیرد.

Mi-11-Ultra-02.jpg

یکی از نکات جالب دیگر در مورد این ماژول دوربین درج عبارت ۱۲۰X به معنای قدرت بزرگنمایی و زوم ۱۲۰ برابری برای دوربین این گوشی است. همچنین این کاربر به دو نسخه از گوشی، یکی مشکی و دیگری سفید رنگ دسترسی پیدا کرده که به نظر به جز رنگ بدنه و رنگ فریم، تفاوت خاصی با هم ندارند.

در نسخه سفید رنگ عبارت دیگری که در ماژول دوربین این گوشی و زیر عنوان ۱۲۰X درج شده Ultra Pixel AI Camera است ولی در نسخه مشکی رنگ مشخصات فنی دوربین به صورت عبارت ۱۲۰X, 12-120mm, 1:1.95-4.1 درج شده است. اینکه چرا در این بخش از دو گوشی تفاوتی در متن نگاشته شده در زیر سنسورهای دوربین وجود دارد چندان مشخص نیست ولی به دلیل اینکه هر دو گوشی نسخه آزمایشی هستند احتمال تغییر یا انتخاب یکی از دو عنوان در نهایت وجود دارد.

بنابر اطلاعاتی که یوتیوبر در اختیار کاربر قرار می‌دهد این گوشی دارای نمایشگری ۶٫۸۱ اینچی با رزولوشن WQHD+ و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز است که از پنلی با لبه‌های منحنی و فناوری OLED استفاده می‌کند. روی این پنل نیز شیشه محافظ Gorilla Glass Victus قرار گرفته و حفره دوربین سلفی در سمت چپ بالای نمایشگر دیده می‌شود که مأمن سنسور ۲۰ مگاپیکسلی دستگاه خواهد بود.

Mi-11-Ultra-06.jpg

Mi-11-Ultra-05.jpg

شیائومی برای این گوشی تراشه پردازشی Snapdragon 888 را در نظر گرفته و روی آن رابط کاربری MIUI 12.5 از پیش نصب شده است. باقی اطلاعاتی که توسط یوتیوبر از این گوشی گزارش شده شامل برخورداری از ارتباط ۵G، استاندارد مقاومتی IP68، اسپیکرهای تنظیم شده توسط Harman/Kardon و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی همراه با شارژر ۶۷ واتی و پشتیبانی از شارژ معکوس بی‌سیم ۱۰ واتی است.

Mi-11-Ultra-09.jpg

در انتها می‌توانید ویدئوی معرفی این گوشی و نمای نزدیک از آن را در ادامه تماشا کنید. البته همانطور که گفتیم این ویدئو به زبان فیلیپینی است:

با توجه به این ویدئو و آماده شدن نسخه نهایی در این حد و اندازه به نظر نباید زمان زیادی تا رونمایی و معرفی نهایی از این گوشی فاصله داشته باشیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 210 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها