دریچه تکنولوژی تماشا کنید: کالبدشکافی گوشی پرچمدار وان پلاس 9 پرو با قابلیت تعمیرپذیری متوسط - ژوانا

اگر به خاطر داشته باشید حدود دو هفته پیش شرکت وان پلاس از پرچمداران جدید خود با نام‌های وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو رونمایی کرد که دوربین‌های هر دو با همکاری شرکت Hasselblad ساخته شده است. اخیراً وب‌سایت معروف iFixit، اولین ویدیوی کالبدشکافی گوشی OnePlus 9 Pro را منتشر کرده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

گوشی وان پلاس ۹ پرو دارای یک نمایشگر ۶٫۷ اینچی از نوع LTPO Fluid AMOLED با رزولوشن ۱۴۴۰ x 3216 پیکسل، بیشینه روشنایی ۱۳۰۰ نیت، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نسبت ابعاد ۲۰:۹ است که توسط یک لایه گوریلا گلس ۵ شرکت کورنینگ محافظت می‌شود و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی را در طراحی حفره‌ای خود قرار داده است.

oneplus9pro_1200px-1024x768.jpg

قلب تپنده‌ی پرچمدار جدید وان پلاس چیپست اسنپ دراگون ۸۸۸ است که در کنار ۸ یا ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع پرسرعت UFS 3.1 سخت افزار اصلی وان پلاس ۹ پرو را تشکیل می‌دهد.

oneplus-9-pro-hoyle-promo-17.jpg

یکی از نکات اصلی که پرچمدار جذاب وان پلاس را از دیگر گوشی‌های رده بالا مجزا می‌کند، دوربین‌های این گوشی است؛ وان پلاس ۹ پرو دارای یک ترکیب دوربین چهارگانه است که از یک سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و لرزش‌گیر اپتیکال (OIS)، یک سنسور اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2، یک سنسور تله‌فوتو ۸ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳٫۳ برابر و OIS و یک حسگر عمق‌سنج ۲ مگاپیکسلی تشکیل می‌شود.

همانطور که در ویدیوی کالبدشکافی مشاهده می‌شود، گوشی وان پلاس ۹ پرو در درون پر از آنتن‌های ۵G بوده و تعویض باتری آن نیز کار نسبتاً آسانی است. با این حال کارشناسان iFixit به قابلیت تعمیرپذیری گوشی OnePlus 9 Pro نمره‌ی ۴ (از ۱۰) داده‌اند.

گوشی وان پلاس ۹ پرو به یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی از نوع لیتیوم-پلیمر (Li-Po) مجهز است که از فناوری شارژ سریع ۶۵ واتی باسیم و فناوری شارژ سریع ۵۰ واتی بی‌سیم (وایرلس) پشتیبانی می‌کند. به گفته‌ی شرکت سازنده برای شارژ این گوشی به صورت کامل فقط ۲۹ دقیقه (در حالت باسیم) زمان لازم است.

oneplus9pro.jpg

در این رابطه بخوانید:

– وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو معرفی شدند؛ دوربین خارق العاده در کنار جشنواره ای از ویژگی های عالی
– تماشا کنید: تست مقاومت گوشی وان پلاس ۹ پرو؛ پرچمدار جدید وان پلاس چقدر دوام می آورد؟
– تصاویر رسمی گوشی های وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو چند روز مانده به معرفی لو رفت
– تصاویر واقعی از گوشی وان پلاس ۹ پرو از طراحی جدید و دوربین چهارگانه آن خبر می‌دهند
– گوشی وان پلاس ۹R معرفی شد؛ میان  رده ای هم تراز با گوشی های پرچمدار و با ارزش خرید بالا

اسمارت‌فون جدید شرکت OnePlus، در درون ساختار بسیار ماژولاری دارد که این امر به بهتر شدن نمره‌ی تعمیرپذیری آن منجر شده است. اما وجود مواد چسبنده‌ی بسیار برای محافظت گوشی در مقابل نفوذ آب و گردوغبار باز کردن وان پلاس ۹ پرو را به کاری دشوار و تخصصی تبدیل می‌کند.

افزون بر این، دستیابی و تعمیر صفحه نمایش که یکی از آسیب‌پذیرترین بخش گوشی‌های هوشمند حال حاضر است هم کار زمان‌بر و پیچیده‌ای است و به این دلایل نمره‌ی تعمیرپذیری این گوشی در حد متوسط بوده و فراتر از آن نیست.

oneplus_9_series_confirmed_features_story.jpg

نظر شما در مورد گوشی پرچمدار وان پلاس ۹ پرو چیست، با توجه به نرخ ارز در کشور ما آیا این گوشی ارزش خرید دارد یا پرچمداران دیگر برندها را با ارزش‌تر می‌دانید؟

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 190 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها