دریچه تکنولوژی تنها چند روز تا پردازنده‌های نسل سوم AMD EPYC با هسته‌های ZEN3 باقی مانده است - ژوانا

پردازنده‌های EPYC شرکت AMD که در سال‌های اخیر بسیار موفق عمل کرده‌اند، به زودی در نسل جدید معرفی خواهند شد. شرکت AMD به تازگی و طی یک بیانیه، تاریخ دقیق انتشار پردازنده‌های نسل جدید EPYC را اعلام کرده است.

پردازنده‌های کلاس سرور شرکت AMD موسوم به EPYC از سال ۲۰۱۷ تا کنون بسیار خوش درخشیده‌اند؛ اگر چه همچنان بخش اعظم بازار در اختیار Intel است، اما نمی‌توان عملکرد مناسب پردازنده‌های سرور EPYC را نادیده گرفت. شرکت‌ها، ادارات و حتی کاربران به آرامی در حال اعتماد به پردازنده‌های EPYC هستند که تا کنون در چند نسل معرفی شده است.

شرکت AMD به تازگی بیانیه را منتشر کرده و رسانه‌ها و کاربران را از تاریخ معرفی نسل جدید پردازنده‌های EPYC مطلع کرده است. نسل سوم از پردازنده‌های EPYC در تاریخ ۱۵ مارس (۲۵ اسفند ۹۹) به طور رسمی از سوی تیم سرخ رونمایی خواهند شد. نسل سوم از پردازنده‌های EPYC با کد رمز Milan، از هسته‌های ZEN3 استفاده کرده و آخرین نسل از پردازنده‌های کلاس سرور این شرکت است که با رم‌های DDR4 سازگار هستند.

بعد از آن AMD با سوکت SP3 خداحافظی کرده و با پردازنده‌های نسل چهارم موسوم به Genoa به سراغ سوکت SP5 می‌رود. پردازنده‌های Genoa با پشتیبانی از گذرگاه PCI-E 5.0 و حافظه‌های رم DDR5، در سال ۲۰۲۲ وارد میدان خواهند شد. انتظار می‌رود که پردازنده‌های Milan در بخش اجرای دستورات به ازای هر سیکل (IPC) با نسل پیشین خود تفاوت‌های عمده‌ای را نشان دهند. اگر قصد خرید یک سیستم سرور جدید را دارید، شاید بهتر باشد که در انتظار پردازنده‌های EPYC نسل سوم بمانید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها