دریچه تکنولوژی توافق بزرگ تیم آبی و زرد؛ حذف کلیه بسته‌های شبانه نامحدود همراه اول و ایرانسل (بروزرسانی: بازگشت بسته‌های همراه اول با کد دستوری) - ژوانا

بنابر گزارش‌های کاربران شهر سخت‌افزار همراه اول و ایرانسل که دو اپراتور اصلی و بزرگ موبایل در کشور ما هستند کلیه بسته‌های اینترنت شبانه را از کلیه درگاه‌های خرید بسته‌های اینترنتی خود حذف کرده‌اند. به لطف این حرکت هماهنگ رقبای بزرگ اینترنت همراه در کشور، کاربران دیگر قادر به خرید بسته‌های نامحدود سیار نخواهند بود.

بسته‌های نامحدود اینترنت طی ماه‌های اخیر مورد انتقاد مراجع فرهنگی قرار گرفته بودند که ذات این بسته‌ها را منافی اصول فرهنگی و تربیتی می‌دانستند.

در عین حال و بنا بر اعلام وزیر ارتباطات در اسفند ماه سال گذشته، نامه‌ای از سوی این مراجع به وزارت‌خانه مذکور ارسال و در آن نسبت به ارائه این بسته‌ها از سوی اپراتورهای همراه اعلام شده و خواستار قطع روند ارائه آنها شده بود.

این مراجع معتقدند که بسته‌های شبانه نامحدود تأثیر منفی روی دانش‌آموزان و دانشجویان گذاشته و موجب می‌شود که با شب‌بیداری به سبب استفاده از اینترنت نامحدود، این افراد خواب کافی نداشته و صبح‌ها نتوانند به موقع سر کلاس‌های درس حاضر شوند!

در همان زمان وزیر ارتباطات در گروه تلگرامی خود که به منظور ارتباط با کاربران افتتاح کرده اعلام کرد که مخالف حذف بسته‌های شبانه اینترنت نامحدود است و عرضه آنها را برای رقابت بازار مفید می‌داند.

night-2.jpg

در روزهای پایانی سال گذشته نیز آذری جهرمی اعلام کرد که حدود یک سال و نیم پیش ابلاغیه منع ارائه بسته‌های اینترنت شبانه به اپراتورها ارسال شده و می‌بایست از همان زمان عرضه این بسته‌ها متوقف می‌شد ولی با توجه به نظر وزارت ارتباطات و همچنین در جهت همان اصل رقابت بازار، عرضه بسته‌ها به کاربران ادامه پیدا کرده است.

به هر حال طی این دوره اپراتورهای بزرگ کشور تعدادی از این بسته‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دادند و این‌طور به نظر می‌رسید که با حمایت وزارت ICT، منعی برای ادامه عرضه این بسته‌ها وجود نداشته باشد.

اما همانطور که در ابتدای این مطلب عنوان شد از ابتدای سال ۱۴۰۰، همراه اول و ایرانسل به صورت بی سر و صدا و بدون اطلاع قبلی، بسته‌های اینترنت شبانه نامحدود خود را در همه درگاه‌ها حذف کرده و دیگر راهکاری برای خرید آنها وجود ندارد.

در این حالت نکته عجیب‌تر تغییر ایجاد شده در روند عرضه بسته‌های اینترنت، تبدیل آنها به بسته‌های روزانه و تنها برای ترافیک داخلی است. برای مثال ایرانسل بسته جدیدی در گروه روزانه برای ساعت ۲ تا ۷ صبح قرار داده که تنها برای استفاده از وبسایت‌های داخلی کاربرد خواهد داشت. این بدان معناست که استفاده از شبکه‌های اجتماعی یا سایت‌هایی که سرورهای آنها در خارج از کشور است، توسط این بسته غیر قابل دسترس خواهند بود.

همراه اول هم در حال حاضر همه بسته‌های نامحدود خود را حذف کرده و بسته‌های شبانه یک ماهه نامحدود خود را از لیست انتخاب کاربران خارج نموده است.

به هر حال باید منتظر واکنش محمد جواد آذری جهرمی به عنوان وزیر ارتباطات که بارها به صراحت مخالفت خود با منع عرضه این بسته‌ها را اعلام کرده بود باشیم و ببینیم که آیا عظمی در بازگشت این بسته‌ها وجود دارد یا خیر.

برزورسانی ساعت ۱۴:۲۵ روز ۱۲ فروردین ۱۴۰۰:
گویا از ساعاتی پیش اپراتور همراه اول بسته‌های نامحدود خود را در قالب کدهای دستوری بازگردانده و کاربران قادر به خرید آنها هستند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 256 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.