دریچه تکنولوژی توصیه AMD به استفاده از کارت گرافیک RX 6800 XT برای بازی Resident Evil Village - ژوانا

در یک اتفاق جالب AMD توصیه کرده برای اجرای بازی Resident Evil Village با Ray Tracing به یک کارت گرافیک Radeon RX 6800 XT نیاز دارید و ظاهراً کارت Radeon RX 6700 XT از عهده آن بر نمی‌آید.

همان‌طور که می دانید کارت‌های گرافیک سری Radeon RX 6000 بالاخره به شتاب دهنده Ray Tracing مجهز شده‌اند و دیگر انویدیا تنها ارائه کننده این قابلیت نیست. کارت گرافیک Radeon RX 6800 XT از ۷۲ شتاب دهنده Ray Tracing بهره می‌برد اما Radeon RX 6700 XT تنها ۴۰ شتاب دهنده دارد. از همین رو اختلاف کارایی این دو دست کم در Ray Tracing چشمگیر خواهد بود.

AMD-Radeon-RX-6800XT-Resident-Evil.jpg

حالا AMD می‌گوید اگر به اجرای بازی Resident Evil Village با Ray Tracing فکر می‌کنید، به یک کارت گرافیک Radeon RX 6800 XT نیاز خواهید داشت. با این حال کارت نسل قبلی Radeon RX 5700 برای اجرای بازی مزبور بدون Ray Tracing کافی خواهد بود. متأسفانه نمی‌دانیم مشخصات سخت افزاری پیشنهادی برای کدام وضوح تصویر است.

55454.PNG

AMD کارت گرافیک Radeon RX 6700 XT را برای بازی کردن در وضوح تصویر ۱۴۴۰p معرفی کرده است اما Radeon RX 6800 XT گیمینگ ۴K را هدف می‌گیرد. پیش از این AMD گفته بود برای گیمینگ ۱۴۴۰p به کارت های گرافیک با بیش از ۸ گیگابایت حافظه ویدئویی نیاز است.

پردازنده‌های گرافیکی بر پایه ریزمعماری AMD RDNA2 دارای شتاب دهنده Ray Tracing هستند که AMD از آن به عنوان Ray Accelerator یاد می‌کند. در این نسل هر واحد محاسباتی (Compute Unit) یک Ray Accelerator دارد که قدری متفاوت از نمونه تیم سبز است. عملکرد پردازنده‌های گرافیکی RDNA2 در Ray Tracing قابل مقایسه با Turing انویدیا به نظر می‌رسد.

AMD برای Ray Tracing به DirectX RayTracing (DXR) متکی است اما انویدیا از DXR، افزونه‌های Vulkan RT و البته فناوری انحصاری RTX پشتیبانی می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 143 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها