دریچه تکنولوژی توضیح و تشریح قابلیت جذاب Single Shot در دوربین گلکسی اس 21 - ژوانا

یکی از قابلیت‌های جذاب دوربین گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ سامسونگ بهبود حالت Single Shot است. قابلیتی که سال گذشته با سری گلکسیS20 معرفی شد و امسال با بهبود هوش مصنوعی نسخه‌ی بسیار پیشرفته‌تری برای گوشی‌‌های گلکسی S21 ارائه شده است. در اینجا نگاهی اجمالی می‌اندازیم به آنچه در پشت صحنه‌ی عملکرد این قابلیت اتفاق می‌افتد.

یکی از ویژگی‌های جالبی که با معرفی گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱، به صورت بروز شده در اختیار کاربران قرار گرفت قابلیت Single Shot بود که به کاربر اجازه می‌دهد تا ۱۰ عکس را طی یک ثانیه همزمان با ضبط یک ویدیوی ۱۵ ثانیه‌ای ثبت کند (۱۰ ثانیه بیشتر از گلکسی S20).

ویژگی اضافه شده در این نسخه ترکیب شدن این عکس‌ها با هوش مصنوعی است. در واقع سپس هوش مصنوعی به تحلیل ویدیو و عکس ها می‌پردازد تا بهترین لحظه‌ها را شکار کند و راه‌هایی برای بهتر کردن محتوای ثبت شده بیابد.

singleshot-1.gif

هوش مصنوعی عکس حیوانات و انسان‌ها را تشخیص داده، برای آنها حالت Portrait در نظر می‌گیرد و پس زمینه را محو میکند. (Aesthetic Engine) یک موتور هوش مصنوعی است که از پایگاه داده‌ای با ۳۰۰ هزار عکس انتخاب شده توسط متخصصین که امکان حذف عکس‌هایی که کسی در آنها پلک زده یا به پایین نگاه می‌کند را به صورت خودکار فراهم می‌آورد، تشکیل شده است.

موتور دیگری با پایگاه داده‌ای با ۱۰۰ میلیون عکس نیز برای حذف عکس‌های با قاب‌بندی نامناسب استفاده می‌شود. اگر عکس از یک منظره باشد، ویژگی Smart Crop قسمت‌های بدون استفاده را حذف و از انواع فیلتر‌های هوش مصنوعی برای بهبود نورپردازی و رنگ عکس استفاده می‌کند.

singleshot-3.jpg

در فیلم‌برداری، اگر با سوژه‌های با سرعت کم روبرو باشیم، گوشی سرعت را سه برابر بیشتر می‌کند ولی اگر سرعت سوژه‌ها زیاد باشد، گوشی با استفاده از Dynamic Slow motion سرعت را کم می‌کند. S21 همچنین حالت‌های فیلم‌برداری بومرنگ، (برعکس) Reverse و Highlight را برای استفاده‌ی کاربران در چنته دارد.

singleshot-2.gif

حالت فیلم‌برداری Highlight گلچینی از بهترین عکس‌های ویدیوها را در یک اسلاید نمایش می‌دهد. نورپردازی دوباره صحنه (Scene Relightening) با استفاده از Generative Adversial Network (GAN) آسمان، ابر‌ها، درخت‌ها، آبو ساختمان‌ها را در یک عکس مجزا می‌کند و تایم‌لپسی ۲۴ ساعته از آن عکس در زمان‌های مختلف شبانه‌روز تهیه می‌کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 145 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 25 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها