دریچه تکنولوژی توقیف و ضبط 300 کارت مخصوص ماینینگ CMP انویدیا در گمرک - ژوانا

در اتفاقی عجیب گزارش‌های منتشر شده حاکی از توقیف و ضبط یک محموله ۳۰۰ عددی از کارت‌های گرافیک مخصوص ماینینگ سری CMP انویدیا از سوی گمرک هنگ کنگ هستند.

با وجود اینکه سودآوری استخراج بیت کوین و اتریوم به رکورد بی سابقه‌ای رسیده، اما ماینرهای بزرگ قادر به تهیه کارت گرافیک برای فارم های جدید خود نیستند. انویدیا اخیراً سری CMP (Crypto Mining Processor) از کارت‌های مخصوص ماینینگ خود را معرفی کرد که اولین آنها در فصل اول سال ۲۰۲۱ از راه رسید. با این حال تنها دو سازنده کارت گرافیک کارت‌هایی از سری CMP معرفی کرده‌اند که نشان می‌دهد با تأخیر در تولید آنها روبرو هستیم..

بر اساس برخی شایعات کارت‌های مخصوص ماینینگ سری CMP انویدیا تنها پس از ثبت سفارش تولید می‌شوند و مستقیماً روانه بازار نخواهند شد.

در سال میلادی جاری ماینینگ و راه اندازی فارم های ماینینگ در برخی مناطق چین که ماینرها از تعرفه پایین برق سوء استفاده می‌کردند ممنوع شد. تعرفه پایین برق در مناطقی چون مغولستان داخلی موجب رشد شدید مصرف برق شد که طبیعتاً مشکلی را پدید آورد. تخمین زده می‌شود چین به تنهایی نزدیک به ۶۵ درصد برق مورد استفاده ماینرها را تأمین می‌کند، از همین رو ماینینگ در مناطقی از چین ممنوع شد و دستگاه‌های مختلف مسئول شناسایی و توقیف فارم های ماینینگ شدند.

Smuggling-CMP-30HX-Mining-Cards-2.jpg

حالا با وجود اینکه علت توقیف و ضبط ۳۰۰ عدد کارت مخصوص ماینینگ CMP انویدیا در گمرک چین روشن نیست، اما احتمالاً به قوانین محلی در خصوص ماینینگ مرتبط باشد.

سری CMP از کارت‌های مخصوص انویدیا متشکل از چهار مدل است که تاکنون تنها یکی از آنها روانه بازار گردیده است. کارت مخصوص ماینینگ ۳۰HX بر پایه همان کارت گرافیک GeForce GTX 1660 SUPER با ۱۴۰۸ هسته CUDA و ۶ گیگابایت حافظه ویدئویی GDDR6 است. با این حال برخلاف کارت گرافیک اصلی خبری از وجود درگاه خروجی تصویر نیست و امکان فروش این کارت‌ها به گیمرها وجود ندارد.

جالب اینکه انویدیا تأیید کرده است در ساخت کارت‌های مخصوص ماینینگ CMP از پردازنده‌های گرافیکی معیوب استفاده می‌شود که امکان به‌کارگیری آنها در کارت‌های گرافیک گیمینگ وجود نداشت است. برای نمونه ممکن است اجزایی از پردازنده‌های گرافیکی CMP معیوب باشند و امکان استفاده از آنها در کارت گرافیک گیمینگ وجود نداشته باشد اما هنوز برای ماینینگ قابل استفاده باشند.

خوشبختانه برخلاف کارت‌های گرافیک معمولی، ماینرها امکان فروش کارت‌های کارکرده سری CMP را به گیمرها ندارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 178 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها