دریچه تکنولوژی جدیدترین بنچمارک ها نشان داد: وان پلاس 9 رقیبی سرسخت برای گوشی های گلکسی اس 21 - ژوانا

وان پلاس قصد دارد نسل جدید از گوشی های پرچمدار خود را در تاریخ ۲۳ مارس (سوم فروردین ۱۴۰۰) معرفی کند. تاکنون اطلاعاتی جامع و کامل از این سری از گوشی های پرچمدار وان پلاس که به احتمال فراوان وان پلاس ۹ و وان پلاس ۹ پرو نام خواهند داشت در دسترس قرار گرفته است و امروز نیز نتایج بنچمارک Geekbench از آن ها منتشر شد که میزان عملکرد آن ها را فاش می کند.

طبق اطلاعاتی که امروز در دسترس قرار گرفت نسخه استاندارد از گوشی های پرچمدار وان پلاس یعنی گوشی وان پلاس ۹ که شماره مدل LE2115 را در اختیار دارد توانسته است در بخش بررسی به صورت تک  هسته ای و چند هسته ای از بنچمارک Geekbench به ترتیب نمرات ۱۱۲۰ و ۳۶۳۰ را کسب کند. این امتیازات گوشی وان پلاس ۹ حتی از نمراتی که توسط دو گوشی گلکسی اس ۲۱ و اس ۲۱ پلاس کسب شده نیز بیشتر است.

گوشی وان پلاس ۹ پرو با شماره مدل LE2125 نیز توانسته است در این بنچمارک و در بخش بررسی به صورت تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب نمرات ۱۱۲۳ و ۳۴۱۶ را از آن خود کند. این نمرات نیز با امتیازات کسب شده توسط گوشی گلکسی اس ۲۱ الترا قابل قیاس است و در حدود آن قرار می گیرد. در این بررسی نسخه مجهز به ۱۲ گیگابایت حافظه رم از گوشی های وان پلاس ۹ مورد استفاده قرار گرفته که به تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ مجهز هستند.

تاکنون مشخص شده است که گوشی وان پلاس ۹ پرو به یک نمایشگر ۶٫۷ اینچی منحنی شکل و دارای بریدگی دایره ای شکل یا Punch-Hole مجهز است و از نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتزی بهره می برد. نسخه استاندارد از این گوشی نیز قرار است به نمایشگر ۶٫۵ اینچی تخت مجهز باشد. همچنین گفته می شود هردوی این گوشی ها از باتری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت و همچنین شارژر ۶۵ واتی نیز بهره می برند.

وان پلاس همچنین در تولید نسل جدید از گوشی های پرچمدار خود با شرکت Hasselblad، که در حوزه تولید دوربین های عکاسی فعالیت دارد همکاری کرده است. به این ترتیب انتظار می رود دوربین این گوشی های جدید عملکرد بسیار بهتری نسبت به محصولات نسل قبل خود داشته باشند. وان پلاس تاکنون اعلام کرده است که دوربین جدید این گوشی های پرچمدار می توانند رنگ های طبیعی تر و دقیق تری را به تصاویر خروجی بیاورند.

همچنین انتظار می رود دوربین گوشی های وان پلاس ۹ در استفاده از قابلیت  HDR عملکرد بهتری را از خود نشان دهند و بتوانند ویدیوهای با وضوح ۴K را در نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و ویدیوهای با وضوح ۸K را هم با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه به ثبت برسانند.

انتظار می رود دوربین اصلی این دو گوشی هوشمند از سنسور ۴۸ مگاپیکسلی Sony IMX789 بهره ببرند. همچنین حضور سنسور ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 در کنار این سنسور محتمل به نظر می رسد. این سنسور دارای قابلیت فوکوس خودکار چند جهته است و قرار است دارای زاویه دید وسیعی باشد. سنسور ۸ مگاپیکسلی Telephoto با قابلیت بزرگ نمایی ۳٫۳ برابری و یک سنسور ۲ مگاپیکسلی نیز تکمیل کننده این دوربین هستند. در نسخه پرو این سنسور از نوع ماکرو خواهد بود اما در نسخه معمولی این سنسور این قابلیت را در اختیار ندارد.

گفته می شود وان پلاس قصد دارد در آینده نسخه ای ارزان قیمت از این گوشی ها نیز با عنوان ۹R یا E یا Lite معرفی و عرضه کند. براساس گزارش های در دسترس این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۶۹۰، نمایشگر با نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتزی، دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی و همچنین سنسور ۸ مگاپیکسلی با زاویه دید فوق وسیع مجهز است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 212 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها