دریچه تکنولوژی جو بایدن هم به کمبود تراشه در سطح دنیا واکنش نشان داد؛ فرمان اجرایی برای رفع مشکلات موجود - ژوانا

شاید شما هم از جمله کاربرانی هستید که تاکنون نتوانسته اند یکی از پردازنده های جدید اینتل یا AMD یا یکی از کارت های گرافیک مدرن را به دلیل محدودیت های موجود در تولید و عرضه خریداری کنند. به نظر می رسد به تازگی طرفداری با نفوذ در سطح ریاست جمهوری آمریکا پیدا کرده اید که قصد دارد بالاخره با اتخاذ تصمیماتی به این وضعیت پایان دهد.

این روزها محدودیت در تولید و کمبود انواع تراشه در سطح دنیا خشم و نگرانی کاربران را برانگیخته است؛ چرا که این موضوع سبب شده قیمت پردازنده ها و کارت های گرافیک به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کند و همچنین در حال حاضر به سختی امکان یافتن بعضی از قطعات سخت افزاری موردنیاز و محبوب وجود دارد. به نظر می رسد این وضعیت، جو بایدن رییس جمهور جدید آمریکا را هم آزار داده است؛ چرا که وی سعی دارد با فعالیت هایی به این مشکلات پایان دهد.

ab7BGsYK2pbLRAmfxJ9NjL-970-80.jpg

براساس اطلاعاتی که روز گذشته از سوی خانم Jen Psaki، سخنگوی کاخ سفید منتشر شد، وضعیت موجود در حوزه تولید تراشه ها، جو بایدن، رییس جمهور آمریکا را هم نگران کرده است و او قصد دارد در سریع ترین زمان به محدودیت در تولید و عرضه محصولات نیمه هادی پایان دهد.

سخنگوی کاخ سفید روز گذشته در این باره گفت: تیم مدیریتی بایدن «در حال حاضر مشغول شناسایی مشکلات و گلوگاه های موجود در خط تولید (محصولات نیمه هادی) است و به صورت فعال با مدیران صنایع و شرکای تجاری ما ارتباط دارد تا مشکلات ایجاد شده را رفع کند».

در کنار این صحبت ها، خانم Psaki اعلام کرد که جو بایدن قصد دارد در طی هفته های آینده یک فرمان اجرایی را صادر کند که سبب می شود مشکلات حاضر در خطوط تولید کالاهای مهم از جمله تراشه ها در یک مطالعه جامع بررسی و رفع شود.

گزارش ها نشان می دهند که در طی هفته های اخیر بسیاری از صنایع از جمله خودروسازان فعال در کشور آمریکا در نامه هایی جداگانه از جو بایدن درخواست کرده اند که به وضعیت موجود در بازار تراشه ها پایان دهد و تصمیماتی اتخاذ کند تا سطح تولیدات در این صنعت افزایش یابد. به نظر می رسد این نامه ها سبب شده است که بایدن در مورد وضعیت کنونی این بازار نگران شود.

در کنار این موضوع، سایت Tomshardware امروز در گزارشی اعلام کرد که مدیران اجرایی اینتل، AMD و کوالکام روز گذشته نامه ای را برای رییس جمهور آمریکا ارسال و در آن درخواست کرده اند که هرچه سریع تر از تولیدکنندگان داخلی تراشه ها پشتیبانی صورت بگیرد تا میزان تولیدات آن ها افزایش پیدا کند. در حال حاضر کشورهای مختلف به شرکت های تولید کننده تراشه یارانه و خدمات مالیاتی مناسبی ارائه می دهند که این موضوع سبب شده است بسیاری از کارخانجات تولیدی به خارج از کشور آمریکا منتقل شود.

در حال حاضر هردو شرکت AMD و کوالکام برای تولید تراشه های خود به کارخانجات خارجی متکی هستند. گفته می شود در بخشی از این نامه آمده است: «رهبری و پیشتازی ما در حوزه فناوری به دلیل رقابت در مسیر فناوری های آینده همچون هوش مصنوعی، ۵G/6G و پردازش کوانتومی در ریسک و خطر است».

نامه دیگری که توسط ۱۸ نفر از مدیران اجرایی شرکت های فعال در حوزه فناوری امضا شده است نشان می دهد که از سال ۱۹۹۰ تاکنون سهم ایالات متحده آمریکا از تولید تراشه در سطح جهان چیزی در حدود ۱۲ درصد کاهش پیدا کرده است. در این نامه از جو بایدن، رییس جمهور آمریکا درخواست شده است که در حوزه تولید قطعات نیمه هادی سرمایه گذاری های مالی صورت بگیرد و یا حداقل، خدماتی در حوزه مالیات به شرکت های فعال در این حوزه اختصاص پیدا کند.

ممکن است بایدن تصمیم بگیرد با فرمان اجرایی خود تولید تراشه در خاک آمریکا و تحت نظر شرکت های حاضر در این کشور را رونق ببخشد. در غیر این صورت این فرمان اجرایی می تواند تسریع در روند ساخت کارخانه TSMC در ایالت آریزونا باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 146 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها