دریچه تکنولوژی خبر بد برای گیمرها؛ کارت گرافیک RTX 3060 انویدیا دیگر ضد ماینینگ نیست - ژوانا

در خبری که هیچ کس انتظار آن را نداشت، مشخص شده انویدیا خود قابلیت ضد ماینینگ کارت گرافیک GeForce RTX 3060 را در درایور GeForce 470.05 غیر فعال کرده است و حالا ماینرها می‌توانند از تمام قدرت این کارت برای استخراج اتریوم استفاده کنند.

همان‌طور که می دانید انویدیا با RTX 3060 برای اولین بار یک قابلیت تشخیص ماینینگ معرفی کرد که باعث افت کارایی می‌شد تا خرید آن برای ماینرها به صرفه نباشد. با این حال خیلی زود گزارش‌هایی از دور زدن قابلیت ضد ماینینگ کارت گرافیک RTX 3060 منتشر شد. حالا هم مشخص شده انویدیا خود قابلیت ضد ماینینگ RTX 3060 را غیر فعال کرده است.

بررسی‌ها بر روی درایور GeForce 470.05 نشان می‌دهد در این نگارش قابلیت ضد ماینینگ کارت گرافیک RTX 3060 غیر فعال شده است و برخلاف ادعاهای انویدیا مبنی بر پیاده سازی این قابلیت در سطح سخت افزار، نرم افزار و بایوس کارت، به نظر می‌رسد تنها در سطح درایور باشد.

yfuZTE62h1lSe6sD.jpg

در وجود این درایور انتظار می‌رود ماینرها به کارت گرافیک RTX 3060 حمله‌ور شوند و حتی اگر در درایورهای بعدی قابلیت ضد ماینینگ دوباره فعال شود، همین یک درایور برای ماینرها کافی است.

هنوز علت غیر فعال شدن قابلیت ضد ماینینگ در درایور مورد بحث روشن نیست و حتی اگر ناخواسته یا سهواً اتفاق افتاده باشد، باز هم برای هجوم ماینرها به کارت‌های گرافیک RTX 3060 کافی است. در وجود این درایور هش ریت RTX 3060 نزدیک به کارت RTX 2070 Super است که به شدت برای ماینرها وسوسه کننده خواهد بود.

jPZeRGdDQSPI7hhs.jpg

از آنجایی که ماینرها برخلاف گیمرها به آپدیت‌های درایور جدید نیاز ندارند، با همین یک نگارش می‌توانند با RTX 3060 ماین کنند و این یک خبر بد برای گیمرها است. حالا باید منتظر واکنش انویدیا ماند و دید چرا با وجود همه وعده‌ها شاهد دود شدن قابلیت ضد ماینینگ RTX 3060 هستیم.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 207 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها