دریچه تکنولوژی خوک‌ها قادر به اجرای بازی‌های کامپیوتری شده‌اند! - ژوانا

برخی از حیوانات نظیر خوک دارای هوشی بسیار بالا هستند؛ به طوری که تحقیقات از آنها حتی تا به امروز صرف اثبات این مسئله شده است. در یک تحقیق جدید و البته جالب توجه، محققان متوجه شده‌اند که خوک‌ها قادر به انجام بازی‌های کامپیوتری هستند. اما چگونه؟ با خوک‌های گیمر آشنا شوید.

برخی از دانشمندان معتقد هستند که حیواناتی نظیر خوک، گربه و دلفین، دارای ضریب هوشی بالایی هستند؛ چیزی فراتر از اکتشافات کنونی. آزمایش و مطالعات جدید محققان بار دیگر اثبات گر انجام وظایف پیچیده توسط خوک‌ها است. در گذشته نیز ایلان ماسک، مالک کمپانی تسلا تلاش کرده بود تا با پیوند مغز خوک به کامپیوتر، ارتباط جدیدی را بین انسان، حیوانات و فناوری ایجاد کند.

در آزمایشی جدید، محققان به سراغ تست هوش خوک‌ها در بازی‌های کامپیوتری رفتند. محققان دانشگاه پوردو در ایندیانا، چهار خوک را به منظور استفاده از جوی استیک و اجرای یک بازی ساده مانند Pong آموزش داده‌اند. خوک‌ها در مدت زمانی کم، قادر به کنترل جوی استیک با پوزه‌های خود شده‌اند. به مانند بسیاری دیگر از تست‌های مشابه، محققان برای انجام این مهم، از پاداش‌های خوراکی استفاده کرده‌اند.

AAAP0-2.JPG

خوک‌ها به وسیله پوزه خود، جوی استیک را به حرکت در می‌آورند که با برخورد هدف در نمایشگر به دیواره‌ها، صدایی خاص پخش می‌شود. با هر بار پخش این صدا، خوک‌ها یک موفقیت به دست آورده و در ازای آن یک خوراکی دریافت کرده‌اند. هر چه خوک در این بازی موفق‌تر عمل کند، تعداد دیواره‌ها نیز کمتر می‌شود. از آنجایی که خوک‌ها حیواناتی دوربین هستند، نمایشگر و صفحه‌ها باید در مسیری قرار می‌گرفتند که حیوانات اهداف را به خوبی مشاهده کرده و از پوزه‌های خود برای تکان دادن جوی استیک به اطراف استفاده کنند.

با این وجود عملکرد خوک‌ها در این بازی ساده بسیار عالی گزارش شده است. دو خوک سه ماهه با اسامی هملت و املت، با دو و یا یک دیوار عملکرد بهتری را از خود نشان دادند. اما در بخش سه دیوار، شانس کمتری داشتند. خوک‌های Yorkshire دارای رشد سریعی بوده و پس از ۱۲ هفته، بسیار بزرگ شدند که از این رو امکان تحمل جلسات طولانی آموزش و بازی برای آنها دشوار شد.

دو خوک خردسال دیگر با اسامی آبنوس و عاج با مراحل سه دیوار بازی، عملکردی بهتر را به نسبت مراحل تک دیوار از خود نشان دادند. محققان معتقد هستند که هر چهار خوک به موفقیت‌های خیره کننده‌ای دست یافته‌اند که از اکوسیستم رفتارهای ذاتی آنها خارج بوده و این مسئله نشان دهنده انعطاف پذیری رفتاری آنها است. در نهایت محققان اعلام کرده‌اند که بدون شک آزمایش خوک‌ها با نمایشگرهای لمسی، نتایجی بهتر را به همراه خواهد داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 171 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها