دریچه تکنولوژی درآمد چند میلیارد دلاری انویدیا از فروش کارت‌های گرافیک، علی رغم کمبود؟! - ژوانا

انویدیا به تازگی گزارش‌های آخرین فصل مالی خود را به طور رسمی منتشر کرده است؛ نتایج به دست آمده از درآمدهای غول سبز تراشه‌های گرافیکی حیرت انگیز بوده و این در حالی است که دنیا با کمبود کارت‌های گرافیک و کنسول‌های بازی دست و پنجه نرم می‌کند. درآمدی حیرت انگیز با وجود دزدهای سر گردنه.

آخرین گزارش مالی انویدیا که مربوط به سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ و یک ماهه نخست سال ۲۰۲۱ است، نشان می‌دهد که این شرکت موفق به کسب درآمد ۵ میلیارد دلاری از تمامی شاخه‌های عملیاتی خود شده است. بخش اعظم این درآمد، مربوط به فروش کارت‌های گرافیک، خصوصاً مدل‌های مبتنی بر ریزمعماری Ampere و سری GeForce است.

این گزارش که سه ماهه منتهی به ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ را هدف قرار داده است، حاکی از آن است که علی رغم کمبود شدید کارت‌های گرافیک، این شرکت افزایش بالای نرخ سوددهی را تجربه کرده است. اما چطور می‌شود که تمام دنیای سخت افزار از کمبود تراشه‌های گرافیکی رنج برده اما شاهد افزایش چشمگیر درآمد انویدیا باشیم؟

b5nG4fccCzYjH3Sz.jpg

داستان از این قرار است که در وضعیت کنونی بازار تقاضا افزایش یافته است. از سویی شاهد افزایش ارزش رمزارزها و بالا رفتن میل ماینینگ در جهان هستیم؛ از سوی دیگر، اسکالپرها به جان کارت‌های گرافیک افتاده و با خرید تعداد زیادی از کارت‌های گرافیک به صورت غیر قانونی از فروشگاه‌های آنلاین، منجر به کمبود موجودی شده‌اند. در این میان انویدیا و فروشگاه‌های آنلاین در حال مبارزه با هر دو گروه هستند.

در نتیجه تقاضا برای خرید کارت گرافیک به نسبت سال گذشته بسیار افزایش یافته و به دلیل محدودیت‌های بسیار اعم از کرونا و مبادلات تجاری بین چین و آمریکا، امکان افزایش چشمگیر تولید تراشه‌ها وجود ندارد. در نتیجه انویدیا علی رغم کمبود موجودی کارت‌های گرافیک، افزایش سود بالایی را تجربه کرده است. این شرکت پیش‌بینی می‌کند که در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ تا ۵٫۳۰ میلیارد دلار دیگر (۲ ±) درآمد را در کارنامه مالی خود به ثبت برساند. با توجه به آخرین گزارش‌ها، به نظر می‌رسد که کمبود کارت‌های گرافیک و کنسول‌های بازی دست کم تا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ و یا حتی پایان این سال ادامه خواهد یافت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 209 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها