دریچه تکنولوژی رشد شدید مشترکان اینترنت با مصرف ترافیک بیش از 1 ترابایت در ماه - ژوانا

با شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی مردم، استفاده از اینترنت در بخش خانگی رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است و مشترکان با قدرت هرچه تمام‌ در حال شکستن سقف محدودیت‌های ترافیکی وضع شده توسط ISPها یکی پس از دیگری هستند. حالا مشترکانی وجود دارند که بیش از یک ترابایت ترافیک در ماه مصرف می‌کنند و هزینه‌های اینترنت آنها سر‌به فلک می کشد.

گزارش منتشر شده توسط OpenVault در ایالات متحده آمریکا نشان می دهد تعداد مشترکان با مصرف‌ اینترنت بیش از یک ترابایت در ماه افزایش چشمگیری یافته است. در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ ترافیک مصرفی ۱۴ درصد مشترکان بیش از یک ترابایت در ماه بوده که این تقریباً دو برابر مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ است. البته این گزارش هر دو گروه مشترکان دارای تعرفه محدود و مشترکان با تعرفه نامحدود را شامل می‌شود.

مصرف اینترنت ۲٫۵ درصد مشترکان که اتفاقاً تعرفه اینترنت آنها نامحدود بوده به بیش از دو ترابایت در ماه رسیده است. این گزارش نشان می دهد متوسط ​​مصرف اینترنت مشترکان در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ برابر ۴۸۲٫۶  گیگابایت در ماه است، این در حالی است که در سه ماهه مشابه سال ۲۰۱۹ این مقدار برابر ۳۴۴ گیگابایت در ماه بود.

جالب اینجاست که بیشتر این رشد مربوط به سه ماهه دوم و سوم سال ۲۰۲۰ یعنی پس از اتمام قرنطینه سراسری ناشی از شیوع ویروس کرونا بوده است. در طول این زمان اپراتورهای اینترنت مانند Comcast ،Verizon و AT&T ابتدا ترافیک سرویس‌های اینترنتی خود را به حالت نامحدود درآورده و پس از آن به تدریج سرویس‌های جدید را با قیمت‌های مناسب‌تر معرفی کردند.

بیشتر ISP‌ها بر روی سرویس‌های خود محدودیت ترافیک یک ترابایت در ماه اعمال می‌کنند و این برای کسانی که از خدمات استریمینگ و یا برنامه‌های ویدئو کنفرانس استفاده می‌کنند مایه دردسر خواهد بود، زیرا این افراد به سرعت سقف ترافیک مجاز را پر کرده و پس از آن باید به‌ازای مصرف هر ۵۰ گیگابایت اضافه، به‌طور متوسط ​​۱۰ دلار هزینه اضافی به ISP‌ها بپردازند.

بسیاری از کاربران پرمصرف اینترنت این فرصت را برای ISP‌ها فراهم می‌کنند که برای سرویس‌های نامحدود خود هزینه بیشتری از آنها دریافت کنند. همچنین اگر این روند رشد ادامه یابد، تعداد کاربرانی که میزان مصرف آنها از سقف مجاز فراتر می‌رود رو به فزونی گذاشته و جیب ISPها را پرتر خواهد نمود. همانطور که گفتیم منبع این گزارش یا OpenVault شرکتی است که به بیش از  ۱۵۰ شرکت ISP اعم از کابلی، فیبر نوری و بی سیم در سراسر جهان خدمات می‌دهد. ادعا می‌شود از سال ۲۰۱۲ به بعد این شرکت سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون دلار افزایش درآمد داشته است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 251 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.