دریچه تکنولوژی رقابت کارت‌های گرافیک جدید AMD و NVIDIA در بازی Flight Simulator - ژوانا

بازی Flight Simulator 2021 که یکی از برترین شبیه سازهای پرواز و بازی‌های هواپیمایی در جهان است، عنوانی نسبتاً سنگین است که حتی می‌تواند سخت افزارهای روز را به چالش بکشید. در این مطلب به سراغ تست این بازی بر روی تمامی کارت‌های گرافیک AMD و NVIDIA خواهیم رفت؛ کارت‌های گرافیک جدید از هر دو کمپانی.

برنامه Flight Simulator یک بازی و یک شبیه ساز پرواز قدرتمند است که حتی در برخی مراکز آموزشی برای خلبان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. Flight Simulator دارای تعداد زیادی از هواپیماها با کاکپیت‌های واقعی است. این بازی شرایط یک پرواز واقعی را شبیه سازی کرده و حتی با برخی اتاق‌های آموزشی نیز سازگاری کامل دارد. اگر از عاشقان پرواز هستید بد نیست بدانید که نسخه جدید Flight Simulator به زودی برای پلتفرم‌های کامپیوترهای شخصی و اکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

در تست‌های پیشین گرافیکی که کارت‌های گرافیک AMD و NVIDIA را به چالش می‌کشید، خبری از مدل‌های جدید نبوده و از این نظر می‌توان گفت که کیفیت بررسی چندان جالب توجه نبود. اما در بررسی‌های جدید شاهد حضور تمامی کارت‌های گرافیک جدید از هر دو کمپانی هستیم.

این آزمون در سه رزولوشن FHD، ۲K و UHD/4K صورت گرفته است. این عنوان در ابتدا با مشکلات نرخ فریم، حتی در سخت افزارهای قدرتمند همراه بود. اگر چه تیم مهندسی برای بهینه سازی آن اقدامات زیادی را انجام داده بود، اما در نهایت کاربران بسیاری از اجرای آن گله مند بودند. حال مایکروسافت با آخرین آپدیت های خود پردازش بازی را بهینه تر کرده و بسیاری از مشکلات نرخ فریم از بین رفته است. با این وجود Flight Simulator 2020 همچنان یک عنوان بسیار سنگین تلقی می شود.

در ادامه به سراغ تست کارت‌های گرافیک خواهیم رفت. تست نخست مربوط به رزولوشن FHD با D3D11 و جزئیات گرافیکی بسیار بالا است. همان‌طور که در تست زیر نیز مشهود است، RTX 3090 با اختلاف یک فریم RX 6900 XT را پشت سر گذاشته و می‌توان گفت که در مدل‌های میان رده نیز RTX 3060 Ti با توجه به قیمت خود، حداکثر عملکرد را ارائه می‌دهد.

SSI-1.png

در تست دوم به سراغ رزولوشن ۲K یا ۱۴۴۰×۲۵۶۰ خواهیم رفت. در این رزولوشن نیز می توان گفت که عملکردی مشابه را شاهد هستیم؛ رده بندی کارت های گرافیک نزدیک به رزولوشن پیشین باقی مانده و همچنان می توانید نرخ های فریم عجیب کارت های گرافیک را در این بازی مشاهده کنید!

SSI-2.png

در آخرین رزولوشن نیز می‌بینید که حتی RX 6800 تنها به ۳۰ فریم در ثانیه دست پیدا می‌کند. کارت گرافیک RTX 3090 که همچنان جایگاه خود را در صدر حفظ کرده است، به رندر ۴۴ فریم می‌رسد. نکته جالب توجه آن است که RTX 3080 از RX 6900 XT بهتر عمل کرده و ۴۲ فریم در برابر ۳۶ فریم ارائه می‌کند. به نظر شما بهترین کارت گرافیک در این بازی به نسبت کدام بود؟

SSI-3.png

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 135 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها