دریچه تکنولوژی رکورد بیشترین تعداد کاربر همزمان در Steam شکست - ژوانا

حدود یک سال از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا می‌گذرد. شیوع این ویروس و به‌ واسطه‌ی آن قرنطینه‌ی خانگی موجب شد تا بسیاری از مردم بازی‌های رایانه‌ای را به عنوان تفریح خود انتخاب کنند. از این رو شاهد آن هستیم که در طی یک سال گذشته، لانچر Steam به بیشترین تعداد کاربران همزمان خود دست پیدا کرده است؛ رقمی که این بار رکوردشکنی کرد!

Steam به عنوان بزرگ‌‌ترین فروشگاه و لانچر بازی‌های کامپیوتری، همیشه مورد توجه PC گیمرها بوده است. اما شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع ویروس کرونا و لزوم قرنطینه‌ی خانگی، بسیاری از کاربران رایانه‌های شخصی را به سمت بازی‌های کامپیوتری و طبیعتاً استفاده از «Steam Luncher» سوق داد.

رکوردشکنی‌های پی‌درپی استیم در طول این مدت، این بار به رقم جدید و شگفت‌انگیزی رسید. بررسی بیشترین تعداد کاربر همزمان «استیم» نشان می‌دهد این لانچر موفق شده چیزی در حدود ۲۶ میلیون و چهارصد هزار حساب‌کاربری Log-in شده را طی ۲۴ ساعت گذشته ثبت نماید. البته نوسانات نمودار ارائه شده در وب‌سایت SteamDB حاکی از آن است که شاید در روزهای آتی حتی به رکوردی فراتر از این هم دست پیدا کند.

steamrecord.jpg

گرچه این نکته هم قابل توجه است که تعداد کاربران همزمان استیم لزوماً به معنای تعداد گیمرهای آنلاین درون بازی نخواهد بود. در واقع رکورد بیشترین گیمر آنلاین هنوز شکسته نشده است اما آمار و ارقام جدید نشان می‌دهد که اکنون بیشتر از قبل به ثبت این رکورد نزدیک شده‌ایم.

با وجود اینکه تقریباً در این بازه‌ی زمانی شاهد عرضه‌ی بازی جدید و پرطرفداری در فروشگاه استیم نبودیم اما با این حال تعطیلات آخر هفته، همیشه از عوامل افزایش تعداد کاربران فعال بوده است. در این میان نیز طبق معمول بازی‌های CS:GO (بیش از یک میلیون پلیر همزمان)، Dota 2 (حدود ۶۰۰ هزار بازیکن فعال)، GTA V و Team Fortress 2 از بیشترین تعداد بازیکن همزمان برخوردار بودند.

لازم به ذکر است انتشار بازی‌های AAA نظیر عنوان بحث‌برانگیز «سایبرپانک ۲۰۷۷» در تغییرات این آمار و ارقام بی‌تأثیر نبوده است. درواقع این بازی مورد انتظار پس از عرضه‌ی رسمی و مشکلات ایجاد شده در اجرا بر روی کنسول‌های نسل هشتم و نهم، بسیاری از علاقه‌مندان به این گیم را بر این واداشت تا به PC گیمینگ و در پی آن، به فروشگاه استیم روی بیاورند.

البته انتظار می‌رود تا ماه آینده، رکورد بیشترین کاربر همزمان استیم، باز هم جا به جا شود. قرار است بزودی نسخه‌ی جدیدی از Steam، مختص گیمرهای چینی در دسترس قرار بگیرد که این موضوع و تعداد بالای بازیکن‌های چینی، طبیعتاً آمار و ارقام را دست‌خوش تغییر خواهد نمود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.