دریچه تکنولوژی سامسونگ برای سه کمپانی مشهور صفحه نمایش OLED تاشو می‌سازد - ژوانا

به گزارش سایت TheElec، شرکت «سامسونگ دیسپلی» در حال ساخت پنل‌های تاشوی OLED برای کمپانی‌هایی همچون اوپو، شیائومی و گوگل است.

طبق این گزارش، برند‌های فوق قرار است گوشی‌های هوشمند تاشدنی خود را تا پایان امسال به بازار عرضه کنند. TheElec ادعا می‌کند پنل OLED در نظر گرفته شده برای اوپو طراحی صدفی‌شکل خواهد داشت که به داخل و از بالا به پایین تا می‌شود. این گوشی دارای نمایشگر اصلی تاشونده ۷٫۷ اینچی و صفحه نمایشی روی بدنه بیرونی به اندازه ۱٫۵ یا ۲ اینچ خواهد بود. نکته قابل توجه، بزرگ‌تر بودن نمایشگر اوپو نسبت به نمایشگر ۶٫۷ اینچی Galaxy Z Flip سامسونگ است.

ezgif.com-gif-maker (2).jpg

سال گذشته، برند اوپو از طرح مفهومی گوشی خود با صفحه نمایش ۷٫۷ اینچی با مکانیزم «تاشونده به بیرون» رونمایی کرد که قرار بود با همکاری سامسونگ دیسپلی، BOE و Visionox به بهره برداری برسد. با کنار کشیدن دو شرکت دیگر، سامسونگ به تنها شریک اوپو برای این پروژه تبدیل شده است.

در موردی مشابه، شیائومی هم مانند اوپو به طراحی «تاشونده به داخل» برای گوشی‌های خود روی آورده و در نظر دارد گوشی ‌هوشمند تاشویی با صفحه نمایش داخلی ۸٫۰۳ اینچی و نمایشگر خارجی با سایز ۶٫۳۸ اینچ به بازار عرضه کند. کار تحقیق و توسعه این نمایشگر بر عهده سامسونگ و CSOT گذاشته شده است.

OPPO CONCEPT.jpg

با توجه به تجربه سامسونگ در تولید این نوع نمایشگر‌ها، جای تعجب ندارد که حتی گوگل برای ورود به دنیای موبایل‌های تاشو از این کمپانی کمک بگیرد. پنل OLED درخواستی گوگل، ۷٫۶ اینچ اندازه خواهد داشت. هرچند تولید پنل‌های به بیرون تا شونده به دلیل آسان‌تر بودن ساخت انحنای محل تا شدن، برای تولیدکنندگان راحت‌تر است.

در عین حال این نمایشگر‌ها در مقابل ضربه آسیب‌پذیر بوده و کار کردن با آنها چندان راحت نیست؛ همین باعث شده تا تولید نمایشگر‌های تاشونده به سمت داخل، رواج بیشتری پیدا کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 140 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها