دریچه تکنولوژی سامسونگ برترین فروشنده تبلت در اروپا، خاورمیانه و آفریقا شد - ژوانا

مجازی شدن موجب تغییر ذائقه مردم به استفاده از دستگاه‌هایی با صفحه نمایش بزرگتر گردیده است. در نتیجه آن شرکت‌های فعال در این زمینه سود خوبی را کسب نموده‌اند به‌طوری‌که سامسونگ در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی به‌عنوان برترین فروشنده تبلت در اروپا، خاورمیانه و آفریقا (EMEA) ظاهر شده است.

بر‌اساس گزارش BusinessStandard، این غول فناوری بیش از ۴ میلیون تبلت را بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی در منطقه جغرافیایی EMEA به‌فروش رسانده است. همچنین شرکت سامسونگ ۲۸٫۱ درصد سهم بازار را در منطقه جغرافیایی EMEA ازآن خود نموده است. این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل این شرکت توانسته بود ۳٫۲ میلیون دستگاه تبلت بفروشد و ۲۴٫۸ درصد سهم بازار این منطقه را در اختیار بگیرد. گزارش‌ها حاکی است سامسونگ به دلیل رشد مثبت و قوی، مقام اول فروش را در منطقه EMEA کسب کرده است که عمدتا ناشی از حضور پررنگ این کمپانی در پروژه‌های دیجیتالی سازی مدارس کشورهای اروپای مرکزی و شرقی بود.

علاوه بر این میزان فروش تبلت در مناطق اروپای مرکزی و شرقی در یک سال گذشته ۳۲٫۳ درصد رشد داشته است. این مقدار بیش از رشد ۱۰٫۳ درصدی در منطقه جغرافیایی EMEA است. در همین حال میزان رشد فروش بازار تبلت کشورهای اروپای غربی تنها ۷٫۷ درصد بوده است. البته کمپانی اپل با فروش ۳٫۵ میلیون تبلت در سه ماهه آخر سال گذشته میلادی جدی‌ترین رقیب سامسونگ در بازارهای EMEA به شمار می آید.

کمپانی اپل نیز نسبت به سال گذشته ۱۷٫۱ درصد افزایش فروش را تجربه کرده است و سهم ۲۴٫۶ درصدی بازار این منطقه را در اختیار دارد. نیکولینا جوریشیچ، مدیر ارشد تحقیقات در IDC معتقد است پاندمی کرونا و خانه نشینی مردم باعث کمبود نوت بوک و افزایش قیمت آن گردیده و در نتیجه آن توجه مصرف کنندگان به بازار تبلت‌ها معطوف گردید. البته پروژه‌های آموزش آنلاین و دیجیتالی‌سازی مدارس در سراسر منطقه در این امر بی‌تاثیر نبوده است. بزرگترین پروژه‌های دیجیتالی‌سازی در کشورهایی مانند رومانی، قزاقستان، ترکیه و آفریقای جنوبی رقم خورده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 188 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 23 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها