دریچه تکنولوژی سامسونگ تلویزیون‌های Neo QLED 2021 را معرفی کرد؛ فراتر از فناوری با ویژگی‌های جذاب - ژوانا

بزرگ‌ترین سازنده تلویزیون در جهان، سامسونگ، نسل جدید تلویزیون‌های هوشمند، مدرن و گیمینگ خود در خانواده QLEDها را معرفی کرد. در ادامه با تلویزیون‌های جذاب Neo QLED به همراه انبوهی از ویژگی‌ها آشنا شوید.

شرکت سامسونگ به تازگی نسل جدید تلویزیون‌های QLED خود برای عرضه در سال ۲۰۲۱ را به طور رسمی معرفی و روانه بازارهای جهانی کرده است. این شرکت با استفاده از نام Neo QLED، نشان داده می‌دهد که با یک نسل جدید از تلویزیون‌های کوانتومی روبرو هستیم. تلویزیون‌های Neo QLED در مدل‌های QN800A و QN900A، با ابعاد ۶۵، ۷۵ و ۸۵ اینچی در رزولوشن ۸K، و در مدل‌های QN90A و QN85A نیز با رزولوشن UHD/4K وارد بازار می‌شوند. شایان ذکر است که مدل‌های UHD/4K از ابعاد ۵۰ اینچ به بالا در دسترس خواهند بود.

SAMQ-1.png

تلویزیون‌های Neo QLED سامسونگ به پردازنده جدید و بهبود یافته Neo Quantum مجهز شده‌اند که از هوش مصنوعی و یادگیری عمیق نیز بی بهره نمانده است. همچنین این بار سامسونگ برای نور پس زمینه یا همان بک لایت، از Quantum Mini LEDها استفاده کرده است. از آنجایی که سامسونگ شریک تجاری مایکروسافت در کنسول نسل نهمی Xbox Series X است، ویژگی‌های جالب توجهی را برای گیمرها در نظر گرفته است.

SAMQ-2.jpg

تلویزیون‌های Samsung Neo QLED 2021 می‌توانند از نرخ به‌روزرسانی ۱۲۰ هرتز برای بیشینه رزولوشن خود پشتیبانی کنند؛ همچنین زمان پاسخ به فرکانس Response Time نیز در آنها برابر با ۵٫۸ میلی ثانیه است که برای یک تلویزیون در این رده بسیار خوب ارزیابی می‌شود. همچنین تلویزیون‌های جدید سامسونگ از فناوری Freesync Premium Pro شرکت AMD نیز پشتیبانی می‌کنند که با کارت‌های گرافیک این شرکت و کنسول‌های بازی نسل نهم، بهترین عملکرد و کیفیت نرخ فریم را شاهد خواهیم بود.

SAMQ-3.jpg

در بخش بازی، اضافه شدن نسخه جدید ویژگی Game Bar و شبیه ساز Super Ultrawide Gameview را می‌توان از جمله دیگر قابلیت‌های گیمینگ تلویزیون‌های کیو آل ای دی سامسونگ در سال ۲۰۲۱ قلمداد کرد. سامسونگ برای افرادی که زمان زیادی را در منزل سپری می‌کنند (مانند فری لنسرها) دو ویژگی جدید را ارائه می‌دهد؛ Samsung Health و Smart Trainer. از مربی خانگی گرفته تا نظارت بر سلامتی، ورزش و … در زمره فعالیت‌های این دو ویژگی قرار دارند.

SAMQ-5.jpg

و اما در بخش استفاده از LEDهای Quantum Mini، باید گفت که سامسونگ از دیودهای بسیار کوچک و البته متعدد در نور زمینه استفاده کرده است؛ از آنجایی که سامسونگ در بخش سخت افزار یعنی همان Quantum Mini ترکیب جدید و بهتری را ارائه کرده است، در بخش نرم افزاری نیز با یک ترکیب صحیح، کنترل بسیار دقیقی را بر نور پس زمینه اعمال کرده است. تلویزیون‌های Neo QLED از سیستم جدید Local Dimming بهره می‌برند که امکان کنترل نور، حتی به صورت نقطه‌ای را فراهم کرده است. بدین ترتیب شاهد دستیابی به بهترین کنتراست، نمایش بهتر رنگ‌های تیره و کنترل نشت نور در Open Cell هستیم.

SAMQ-4.jpg

سامسونگ در نسل جدید تلویزیون‌های Neo QLED خود، نسخه جدید فناوری MICRO LED را ارائه کرده است که بهترین روشنایی، دقت رنگ و سیاه عمیق را به همراه دارد. یکی از ویژگی‌های چشمگیر این خانواده، ضخامت بسیار ناچیز آنها است. به نظر می‌رسد که سامسونگ در پی رقابت با تلویزیون‌های OLED، ضخامت تلویزیون‌های خود را تا جای ممکن کاهش داده و بخش اعظم درگاه‌های ورودی و خروجی، پردازش و حتی تغذیه را به دستگاه One Connect ارجاع داده است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها