دریچه تکنولوژی سامسونگ تولید مودم‌های جدید 5G کوالکام را با فرایند ساخت 4 نانومتری بر عهده گرفت - ژوانا

سال گذشته، بخش تراشه‌سازی سامسونگ سفارش بزرگی برای تولید تراشه‌های Snapdragon 888 با استفاده از فرایند ساخت ۵ نانومتری دریافت کرد. به نظر می‌رسد اکنون این شرکت کره‌ای سفارش دیگری از کوالکام در زمینه مودم ۵G دارد.

کوالکام اخیراً دو مودم ۵G جدید یعنی Snapdragon X62 و Snapdragon X65 را معرفی کرد که با استفاده از فناوری ساخت ۴nm ساخته شده‌اند. با وجود اینکه این شرکت هنوز مشخص نکرده است که چه کسی تراشه‌های جدید ۵G را تولید می‌کند، رسانه AnandTech معتقد است که این محصول با استفاده از فرایند ۴nm (4LPE) سامسونگ ساخته خواهند شد که می تواند یک نسخه بهبود یافته از روش فعلی، یعنی ۵nm (5LPE) باشد. 

Snapdragon X65 اولین مودم ۵G جهان است که می تواند سرعت دانلود تا ۱۰Gbps را داشته باشد. همچنین کوالکام تعداد باند‌های فرکانسی و پهنای باند قابل استفاده در گوشی‌های هوشمند را افزایش داده است. در محدوده فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز، پهنای باند از ۲۰۰ مگاهرتز به ۳۰۰ مگاهرتز افزایش یافته که در مجموع %۵۰ بهبود را نشان می‌دهد. در محدوده فرکانس mmWave، پهنای باند از ۸۰۰ مگاهرتز به ۱۰۰۰ مگاهرتز افزایش یافته و از باند TDD 41GHz n259 نیز پشتیبانی می‌کند.

اسنپدراگون X62 نسخه کاهش‌یافته مودم X65 است. پهنای باند طیف زیر ۶ گیگاهرتز آن، ۱۲۰ مگاهرتز و پهنای باند mmWave آن ۳۰۰ مگاهرتز در چهار حامل (کریر) است. این مودم ۵G برای استفاده در گوشی‌های هوشمند ارزان‌قیمت‌تر در نظر گرفته شده است.

هر دو مودم جدید ۵G در حال حاضر توسط برند‌ها در حال آزمایش هستند و انتظار می‌رود که تا اواخر سال جاری میلادی در گوشی‌های هوشمند به کار بروند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 163 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 17 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها