دریچه تکنولوژی سقوط ارزش بیت‌کوین تا کجا ادامه پیدا می کند؟ - ژوانا

بیت‌کوین (BTC) هفته گذشته از قله ۵۸۰۰۰ دلاری خود تا کف ۴۴۰۰۰ دلاری ریزش کرد. این سقوط سنگین باعث ایجاد اضطراب و تردید شدید در سرمایه‌گذاران بازار هیجان‌زده رمزارزها گردیده است.

برای مثال شاخص ترس و طمع ارز دیجیتال بعد از ماه‌ها عدد ۵۶ را نشان می‌دهد. این عدد ماه گذشته ۹۰ بود که «طمع شدید» سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار را نشان می‌داد. شاخص ترس و طمع شاخصی است که می‌تواند احساسات معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال را در قالب اعداد و ارقام ارزیابی کند.

BTC.jpg

 به نظر می‌رسد برآیند نوسان‌های قیمت بیت کوین روندی افزایشی داشته باشد. در چنین بازاری ریزش اصلاحی زیاد اتفاق می‌افتد که طبیعی و نشان دهنده سلامت بازار است. این کاهش می‌تواند برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران سیگنالی باشد تا سرمایه‌های خود را وارد بازار کنند.

همان‌طور که نمودار ۴ ساعته نشان می‌دهد، سقف ۵۸۰۰۰ دلاری احتمالاً تا ماه‌ها بالاترین قیمت بازار خواهد بود و قرار است بیت کوین نوسانات اصلاحی بیشتری را تجربه کند.

BTC1.jpg

سطح حمایت قیمتی سطحی است که بیشتر سرمایه‌گذاران اعتقاد دارند قیمت از آن سطح رو به بالا حرکت خواهد کرد. مقاومت بازار در مقابل سطوح حمایتی نشان دهنده هجوم فروشندگان به بازار و احتمالا سقوط دوباره ارزش است.

بیت‌کوین در ابتدا شاهد سطح حمایتی ۵۵۰۰۰ دلاری بود که تا ۴۵۰۰۰ دلار ریزش کرد. سپس قیمت از این سطح حمایتی به ۵۲۰۰۰ دلار افزایش یافت ولی با ادامه نیافتن این روند و ایجاد بدبینی در بازار، سقوط ارزش بیت‌کوین استمرار پیدا کرد.

 بر اساس برآورد کارشناسان اگر بازار بتواند سطح قیمتی ۴۲۵۰۰ تا ۴۴۰۰۰ دلاری را حفظ کند، قیمت هر بیت‌کوین با شکست مقاومت قیمتی به ۵۰۰۰۰ الی ۵۱۰۰۰ دلار خواهد رسید. هرچند ناکامی در حفظ این وضعیت به معنی سقوط قیمت به کانال ۳۷۵۰۰ تا ۳۹۰۰۰ دلار خواهد بود.

اگر چه نگاه کردن به چارت‌های دارای بازه‌های زمانی کوچک چندان امیدوار کننده به نظر نمی‌رسند، نمودار‌های با بازه بزرگ‌تر همچنان نشان دهنده روند افزایشی بازار هستند.

BTC2.jpg

سقوط قبلی بیت‌کوین در ماه ژانویه (دی و بهمن) اتفاق افتاد که قیمت را از قله ۴۲۰۰۰ دلار به زیر ۳۰۰۰۰ دلار رساند تا بازار خط ۳۰۰۰۰ دلاری را به عنوان سطح حمایتی انتخاب کند. به سادگی می‌توان گفت مادامی که ارزش بیت‌کوین همچنان بالای ۳۰۰۰۰ دلار بماند، ریزش اخیر طبیعی بوده و روند بازار را می‌توان افزایشی در نظر گرفت.

با نگاه به گذشته می‌توان نتیجه گرفت که ماه مارس (اسفند و فروردین) هیچ‌گاه ماه خوبی برای رمزارزها نبوده و در سال‌‌های اخیر به جز سال ۲۰۱۹، بیت‌کوین همواره در این ماه با ریزش‌های ۱۵ تا ۶۰ درصدی مواجه شده است. 

BTC3.jpg

آخرین سقوط بیت‌کوین نیز در مارس سال گذشته به دلیل پاندمی کووید-۱۹ اتفاق افتاد که به «قوی سیاه» معروف شد. معمولا هر سقوط در چندین مرحله اتفاق می‌افتد، پس انتظار ادامه‌ی روند اصلاحی قیمت تا ۳۵۰۰۰ الی ۴۰۰۰۰ دلار در ماه آینده چندان دور از ذهن نیست.

نمودار متحرک ۲۱ هفته‌ای اولین ابزار برای پیش‌بینی این سطح حمایتی است. می‌توان مشاهده کرد قیمت بیت‌کوین تمایل دارد به سمت این خط اصلاح شود.

BTC4.jpg

هم اکنون میانگین متحرک ۲۱ هفته‌ای ۲۸۰۰۰ دلار است که انتظار می‌رود با نزدیک شدن به هفته‌های آینده به ۳۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ دلار برسد. میانگین متحرک (MA) شاخصی است که متوسطی از قیمت سهام را در بازه‌های زمانی مختلف در اختیار سرمایه‌گذار قرار می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 139 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها