دریچه تکنولوژی سونی سنسور یک اینچی IMX800 را برای گوشی های هوشمند عرضه می کند؛ هواوی P50 اولین مشتری - ژوانا

براساس جدیدترین گزارش ها، سونی این روزها مشغول طراحی و تولید یک سنسور یک اینچی است که می تواند در دوربین گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. سونی در طی سال های گذشته این سنسور را در دوربین های فشرده و جمع و جور خود مورد استفاده قرار می داد. به نظر می رسد باید در آینده نزدیک منتظر حضور این سنسور در گوشی های هوشمند نیز باشیم.

سونی در حال حاضر بخش اعظمی از سنسورهای مورد استفاده در دوربین گوشی های هوشمند را تولید می کند و به همین دلیل می توان گفت بسیاری از محصولات موجود در بازار در این بخش ویژگی ها و قابلیت های مشترکی دارند. اکنون به نظر می رسد که سونی این روزها در فکر عرضه یک محصول متفاوت و پیشرفته است.

سایت های خبری فعال در حوزه علم و فناوری، به تازگی در گزارش هایی اعلام کرده اند که سونی قصد دارد در ماه آوریل پیش رو، سنسور جدیدی با عنوان IMX800 را معرفی کند که می تواند در دوربین گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. حضور این سنسور بزرگ در گوشی های هوشمند از این نظر مهم به نظر می رسد که سبب می شود دوربین این محصولات بتوانند در هر بار استفاده، اطلاعات بیشتر و گسترده تری را جمع آوری و به ثبت برسانند.

sony-imx800-camera-2.jpg

به این ترتیب حضور این سنسور در گوشی های هوشمند سبب  می شود که تصاویر ثبت شده رنگ های طبیعی تر و گسترده تری داشته باشند. همچنین انتظار می رود به لطف این سنسور، شاهد نورپردازی بهتری در تصاویر خروجی باشیم.

در بخشی از گزارش ها اعلام شده است که در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند اعلام کرده اند که آمادگی دارند از این سنسور در محصولات خود استفاده کنند. در این گزارش ها اعلام شده است که سری گوشی های P50 هواوی به احتمال فراوان نخستین مشتری این سنسورهای یک اینچی خواهند بود. همچنین انتظار می رود گوگل در گوشی های پیکسل ۶ خود این سنسورهای جدید را به کار بگیرد.

گفته می شود گوشی های P50 هواوی قرار است در سه نسخه مجزا که دارای دوربین های اصلی متفاوت هستند عرضه شوند. قرار است پیشرفته ترین نسخه از این گوشی های هوشمند که به احتمال فراوان P50 Pro پلاس نام خواهد داشت از یک دوربین اصلی مجهز به پنج سنسور بهره ببرد. یک سنسور با زاویه دید وسیع، یک حسگر با قابلیت ثبت تصاویر با زاویه دید فوق وسیع، یک سنسور Telephoto، یک سنسور Periscope و همچنین یک حسگر ۳D ToF، تشکیل دهنده آرایش این دوربین هستند.

گوشی P50 Pro که نسخه ای ارزان قیمت تر است سنسور Periscope را در اختیار خواهد داشت اما به نظر می رسد خبری از سنسور Telephoto و ToF در آن نخواهد بود. در نهایت گوشی P50 که نسخه استاندارد از این سری از محصولات است نیز از یک سنسور با زاویه دید وسیع، یک سنسور با زاویه دید فوق وسیع و همچنین یک حسگر Telephoto بهره خواهد برد. انتظار می رود سنسور یک اینچی IMX800 در هر سه این گوشی ها به عنوان سنسور اصلی حضور پیدا کند.

هواوی در گوشی های سری P40 خود از سنسورهای Sony IMX700 با ابعاد ۱/۱٫۲۸ اینچ استفاده کرده بود. گفته می شود سنسور IMX800 همچنان وضوح ۵۰ مگاپیکسلی را در اختیار خواهد داشت و از فیلتر رنگی RYYB نیز بهره می برد. این حسگر را باید رقیب اصلی سنسور GN2 سامسونگ بدانیم که آن هم وضوح ۵۰ پیکسلی دارد و با ابعاد ۱/۱۲ اینچی، از قابلیت فوکوس خودکار دو پیکسلی (Dual Pixel AF) نیز بهره می برد.

بدون شک مشاهده و بررسی تصاویر ثبت شده توسط این سنسور یک اینچی می تواند اتفاق بسیار جذابی باشد. طبق اطلاعات در دسترس در آینده ای نزدیک می توانیم به این تصاویر دسترسی پیدا کنیم. قرار است گوشی های سری P50 در اواخر ماه مارس معرفی می شوند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 182 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها