دریچه تکنولوژی شرکت LG زیر فشار مشکل گیمرها برای تلویزیون‌های OLED؛ آیا این ایراد دائمی است؟ - ژوانا

چندی پیش مسئله مشکل تلویزیون‌های رده بالای LG OLED برای گیمرها مطرح شد؛ تلویزیون‌های الجی که قرار بود برای گیمرها با کنسول‌های نسل نهم بهترین گزینه باشند، درگیر یک حاشیه عجیب شدند. آیا این مشکل قابل رفع است؟

بسیاری از دارندگان تلویزیون‌های OLED در حین اتصال آنها به کنسول‌های نسل نهم ادعا کردند که مشکلات از قبیل سوسو زدن و صفحه مشکلی ناگهانی را تجربه کردند. کمی بعد، الجی تأیید که این مشکل را مشاهده کرده و دارندگان تلویزیون‌های فوق درست می گویند.

این مشکلات در حین اجرا بازی‌ها با سیستم نرخ فریم متغیر یا همان VRR (Variable Refresh Rate) روی می‌دهد. زمانی که تلویزیون قادر به کنترل نرخ فریم در رزولوشن‌های بالا نیست. اما بعد از آن LG به تمام خریداران وعده داد که به زودی این مشکل را برطرف می‌کند. می‌توان گفت که تمامی مدل‌های ZX، CX، BX و GX این مشکل را با کنسول‌های بازی و کارت‌های گرافیک تجربه کرده‌اند.

تمامی مدل‌های فوق که در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ تولید شده‌اند، مستعد بروز مشکلات مورد نظر، برای گیمرها هستند. کمی بعد، تعدادی از رسانه‌ها نیز دست به کار شده با استفاده از کامپیوترهای گیمینگ و یا کنسول‌های نسل نهم خصوصاً Xbox Series X، به سراغ تست این مسئله رفتند که مشخصاً با این ایراد برخورد کردند. از آن زمان تا کنون مدت زیادی می‌گذرد؛ حال LG تأیید کرده است که در نهایت موفق به ریشه یابی مشکل شده و خوشبختانه امکان برطرف ساختن آن با یک آپدیت نرم افزاری سطح فریمور وجود دارد.

con_2.jpg

این آپدیت ضمن ارائه ویژگی جدیدی موسوم به Fine Tune Dark Areas که امکان کنترل سطح سیاه در VRR را به کاربران و گیمرها می‌دهد، مشکلات مورد نظر را از بین خواهد برد. آپدیت OLEDهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ شرکت LG در ابتدا برای کشورهای آمریکا، انگلستان و سراسر اروپا منتشر شده و به زودی در اختیار دیگر کشورهای جهان نیز قرار خواهد گرفت. پیشنهاد می‌کنیم که اگر هر یک از مدل‌های یاد شده در مطلب را خریداری کرده و یا قصد خرید آنها را دارید، پیش استفاده اقدام به آپدیت آنها کنید.

اما یک خبر بد هم در این میان وجود دارد؛ برخی از رسانه‌ها معتقد هستند که این ایراد به طور کامل از بین نخواهد رفت؛ به نظر می‌رسد که این ایراد مشکل ذاتی نمایشگرهای OLED شرکت LG است. اعتقاد بر این است که ریشه اساسی مشکل در منحنی گاما است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 150 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها