دریچه تکنولوژی شمارش معکوس برای عرضه نسخه نهایی iOS 14.5 - ژوانا

شمارش معکوس برای عرضه نسخه نهایی سیستم عامل آی‌او‌اس ۱۴٫۵ از سوی شرکت اپل برای کاربران محصولات هوشمند این شرکت آغاز شده است. احتمال می‌رود اپل هم‌زمان با رویداد بهاری خود آپدیت iOS 14.5 را نیز منتشر کند.

اولین نسخه سیستم عامل آی‌او‌اس ۱۴ (iOS 14) برای نخستین بار در سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی (شهریور ۹۹) توسط شرکت اپل منتشر شده و پس از آن به‌طور ماهانه با افزوده شدن ویژگی‌های جدید و رفع نقایص آن آپدیت گردید. 

آخرین نسخه پایدار iOS ۱۴.۴ در ۲۶ ژانویه (۷ بهمن ۹۹) در اختیار دارندگان آیفون قرار گرفته است. اما انتشار نسخه جدید آن یعنی iOS ۱۴.۵ تا امروز به تعویق افتاده و احتمال می‌رود که روز سه‌شنبه ۳۱ فروردین و در رویداد بهاری اپل منتشر شود. البته در این رویداد انتظار داریم اپل از محصولات دیگری هم رونمایی کند.

اپل هفته گذشته هشتمین نسخه بتای iOS 14.5 را منتشر کرد که این خود نشان می‌دهد که به انتشار نسخه نهایی iOS ۱۴.۵ نزدیک هستیم. البته آپدیت بزرگ بعدی این سیستم‌عامل یعنی iOS 15 در اواخر سال جاری میلادی از راه خواهد رسید.

  iOS 14.5 ویژگی‌های جدیدی به آیفون شما اضافه خواهد کرد. که در اینجا به طور مختصر به آنها اشاره می‌کنیم:

  • دارندگان اپل واچ می‌توانند درحالی که ماسک بر چهره دارند، قفل گوشی هوشمند خود را به‌راحتی باز کنند.
  • نسخه آی‌او‌اس ۱۴.۵ شامل ۲۱۷ ایموجی جدید خواهد بود که شامل تغییرات رنگی جدید برای صورتک‌های معروف هستند.
  • امکان تغییر صدای پیش‌فرض دستیار صوتی سیری (Siri) فراهم شده به‌طوری‌که از کاربران خواسته می‌شود که صدای دلخواه خود را برای سیری انتخاب کنند.
  • قابلیت تماس اضطراری به دستیار صوتی سیری افزوده شد.
  • امکان تغییر پخش‌کننده پیش‌فرض موسیقی میسر گردیده است.
  • امکان پشتیبانی هم‌زمان از دو سیمکارت ۵G نیز فراهم گردیده است.

همچنین iOS 14.5 امکان پشتیبانی آیفون از کنسول‌های بازی پلی‌استیشن ۵ (PS5) و ایکس‌باکس سری ایکس (Xbox Series X) را میسر می‌کند و شما می‌توانید بازی‌های مورد علاقه خود را بر روی آیفون یا آی‌پد انجام دهید.

ناگفته نماند اپل در آپدیت جدید تغییراتی را نیز در حریم خصوصی کاربران آیفون و آی پد اعمال خواهد کرد. ممکن است بلافاصله بعد از رویداد بهاری اپل شاهد انتشار iOS 14.5 نباشیم. پس باید منتظر ماند و دید که در رویداد بهاری اپل چه خواهد گذشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 19 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها