دریچه تکنولوژی شیائومی از لپ‌تاپ های RedmiBook Pro پرده برداری کرد؛ یک کپی کامل از مک‌بوک‌های اپل - ژوانا

شرکت‌های چینی نظیر شیائومی علاقه زیادی به ساخت یک لپ تاپ، دقیقاً مشابه با مک بوک های شرکت اپل دارند؛ نخستین تصاویر رسمی از RedmiBook Pro نیز اثبات می‌کند که یک اولترابوک زیبا و باریک، با سخت افزارهای روز را شاهد هستیم که البته کپی کاملی از طراحی‌های اپل است!

شرکت Xiaomi نیز به مانند چند برند هم‌وطن دیگر خود، علاقه زیادی به کپی برداری از طرح‌های Apple دارد. تصاویری که به تازگی از لپ تاپ و یا به بیان بهتر، اولترابوک RedmiBook Pro منتشر شده است نیز گواه همین مسئله است. افزون بر طراحی ظاهری، شیائومی لپ تاپ جدید RedmiBook Pro را به درگاه Thunderbolt 4 مجهز کرده است تا بدین ترتیب از هر نظر با یک محصول مشابه با مک بوک های جدید روبرو باشیم.

RedmiBook_1.jpg

همزمان با عرضه RTX 3060 و در تاریخ ۲۵ فوریه، شیائومی نیز قصد دارد تا نسل جدید اولترابوک های RedmiBook را در دو مدل معرفی کند. با این وجود این شرکت اطلاعات بسیاری را در کنار چند تصویر، پیش از معرفی رسمی منتشر کرده است. RedmiBook Proها که با پسوند Pro حتی در نام‌گذاری نیز از اپل تقلید می‌کنند، در طراحی بسیار نزدیک به Apple MacBook Proها طراحی شد اند.

RedmiBook_2.jpg

این خانواده در دو مدل، شامل RedmiBook Pro با پردازنده‌های Intel Tiger Lake-H35 و RedmiBook Pro 15S با پردازنده‌های AMD Ryzen 5000H عرضه خواهند شد. هر دو خانواده عملکردی بالاتر از پردازنده‌های سری U را ارائه خواهند داد. با این وجود قدرت آنها به مدل‌های ۴۵ واتی از سری H نخواهد رسید. به نظر می‌رسد که ردمی بوک پروها در مدل‌های ۱۴ و ۱۵٫۶ اینچی معرفی خواهند شد؛ با این وجود احتمال معرفی مدل‌های ۱۶ اینچی نیز به تقلید از اپل وجود دارد.

در نسل جدید ردمی بوک های پرو، شیائومی لبه‌های بدنه را کمی باریک‌تر کرده است. شیائومی مانور تبلیغاتی زیادی را بر روی نصب درگاه جدید Thunderbolt 4 می‌دهد؛ Thunderbolt 4 می‌تواند دو نمایشگر UHD/4K و یا یک نمایشگر ۸K را تغذیه کند. این خانواده فاقد هارددیسک بوده و تنها از حافظه‌های SSD M.2 بهره می‌برند. در نهایت باید در انتظار معرفی نهایی بمانیم که جزئیات کمی را بیشتر از این مطلب ارائه می‌دهند. شیائومی بارها به تقلید از اپل متهم شده اما ظاهر مشکلی با ادامه این راه ندارد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 160 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 28 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها