دریچه تکنولوژی ضمانت پردازنده‌های اینتل دیگر خرابی ناشی از اورکلاک کردن را پوشش نمی‌دهد - ژوانا

مدت‌ها قبل اینتل یک برنامه برای بیمه کردن پردازنده‌های ضریب باز یا همان K در برابر خطرات اورکلاکینگ معرفی کرد که با پرداخت هزینه اضافه قابل تهیه بود. حالا این کمپانی اعلام کرده دیگر پردازنده‌های خود را در برابر خرابی ناشی از اورکلاک کردن ضمانت نمی‌کند.

همان‌طور که می دانید ضمانت یا وارانتی هیچ یک از قطعات کامپیوتر مشمول خرابی‌های ناشی از اورکلاک کردن نمی‌شود. از همین رو بخش قابل توجهی از خریداران پردازنده‌های K اینتل را هرگز اورکلاک نمی‌کنند یا بسیاری سراغ مدل‌های غیر K می‌روند. اینتل با هدف جلب نظر این دست از کاربران برنامه ویژه‌ای به نام Performance Tuning Protection Plan (PTPP) را معرفی کرد تا با پرداخت ۲۰ تا ۳۰ دلار بتوان از وارانتی پردازنده برای خرابی‌های ناشی از اورکلاکینگ هم استفاده کرد.

Intel-PTPP-Hero.jpg

البته با هدف جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی، اینتل تنها یک‌بار پردازنده‌ها را به دلیل خرابی ناشی از اورکلاک کردن تعویض می‌کند. هرچه که بود حالا اینتل تصمیم به توقف برنامه PTPP گرفته است و از روز گذشته دیگر نمی‌توان پردازنده‌های اینتل را در برابر خرابی‌های ناشی از اورکلاک کردن بیمه کرد.

جالب اینکه اینتل می‌گوید هنوز هم وارانتی اصلی پردازنده ۳۰۰۰ دلاری Xeon W-3175X خرابی‌های ناشی از اورکلاکینگ را پوشش می‌دهد که یک استثنا محسوب می‌شود و حتی به پرداخت مبلغ اضافه برای خرید طرح PTPP نیاز نیست.

به گفته اینتل این تصمیم ناشی از کاهش تقاضا برای برنامه PTPP است، چراکه حالا خریداران با اطمینان بیشتری پردازنده‌های خود را اورکلاک می‌کنند و نگرانی بابت آن ندارند. این ادعا در حالی مطرح می‌شود که امروزه پردازنده‌های اینتل به طور کارخانه‌ای تا حد زیادی اورکلاک شده‌اند و در عین حال پرمصرف و البته داغ هستند. از همین رو کمتر کسی به اورکلاک کردن آنها فکر می‌کند و بیشتر با همان فرکانس‌های اصلی از آنها استفاده می‌کنند. همچنین ظهور فناوری‌های بوست خودکار فرکانس هسته هم موجب کاهش توجه کاربران به اورکلاک کردن دستی شده است.

با اعلام این تغییر دیگر استفاده از برنامه Performance Maximizer یا اورکلاک کردن دستی موجب باطل شدن گارانتی پردازنده های اینتل خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها