دریچه تکنولوژی فرمانروایی سامسونگ بر بازار نمایشگرهای موبایل توسط چینی‌ها به پایان رسید - ژوانا

برای مدت‌ها شرکت سامسونگ در حوزه نمایشگرهای ابعاد کوچک امپراطور بلامنازعی به شمار می‌رفت که حتی تصور نزدیک شدن به آن هم دور از ذهن به نظر می‌رسید. اما بنابر گزارش یک موسسه آماری چینی، در سال ۲۰۲۰ شرکت BOE Electronics توانسته سهم بازار بیشتری از غول کره‌ای را از آن خود کند.

شاید اولین ملاقات بسیار از کاربران قدیمی دنیای فناوری با برند سامسونگ با استفاده از یک دستگاه تلویزیون و یا گوشی موبایل این شرکت اتفاق افتاده باشد و جالب است بدانید که این شرکت یکی از بانیان بسیاری از فناوری‌هایی نمایشگرهایی بوده که این روزها در ابعاد مختلف مانند گوشی هوشمند، مانیتور و تلویزیون با آنها سر و کار داریم.

برخلاف LG که مدت‌ها پیش بازار نمایشگرهای سایز کوچک را ترک کرد، سامسونگ با قدرت در این بازار به مسیر خود ادامه داد و برای مدت‌ها تسلط کاملی بر آن داشت ولی از سه سال پیش که تولیدکنندگان چینی به صورت جدید وارد این حوزه شدند می‌توانستیم حدس بزنیم که افول سامسونگ شروع شده و روزی می‌رسد که تخت پادشاهی این شرکت به رقبای چینی برسد؛ روزگاری که به نظر در سال ۲۰۲۰ فرا رسیده است.

با توجه به داده‌های منتشر شده توسط موسسه جمع‌آوری داده و آمار  چینی Qunzhi Consulting، در سال ۲۰۲۰ تعداد ۱٫۸۸۸ میلیارد پنل نمایشگر گوشی‌های هوشمند توسط شرکت‌های مختلف به فروش رسانده که رشدی ۶ درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

display-1.jpg

بنابر اطلاعات این موسسه، با پایان سال ۲۰۲۰ میزان سهم بازار شرکت BOE که بزرگترین تولیدکننده نمایشگر چینی است با فروش ۴۰۸ میلیون پنل، به ۲۱٫۶ درصد رسیده و برای اولین بار سامسونگ را کنار زده است. همچنین BOE موفق شده تا نسبت به سال گذشته تعداد ۲۰ میلیون پنل بیشتر به فروش رسانده و سهم خود از بازار را نیز ۵٫۲ درصد افزایش دهد.

در رتبه بعدی این آمار شرکت سامسونگ با ۳۷۰ میلیون پنل و کسب سهم ۱۹٫۶ درصد جایگاه دوم را از آن خود کرده و نکته مهم این است که سهم بازار این شرکت نسبت به سال گذشته ۷٫۰ درصد کاهش یافته است. نکته مهم در مورد آمار فروش سامسونگ آن است که همه پنل‌های نمایشگر موبایل این شرکت از نوع OLED بوده‌اند و عدم تولید نمایشگرهای LCD شاید دلیل اصلی این نزول باشد.

در جایگاه سوم این جدول دیگر شرکت چینی یعنی Tianma قرار گرفته که موفق به فروش ۱۹۴ میلیون پنل شده و سهمی ۱۰٫۳ درصدی را کسب کرده که نسبت به سال گذشته نزولی ۸٫۵ درصدی را نشان می‌دهد.

display-2.jpg

البته نکته مهم در مورد داده‌های جمع‌آوری شده توسط موسسه Qunzhi این است که سامسونگ در فروش پنل‌های OLED برای نمایشگرهای موبایل همچنان بدون رقیب در حال تاخت و تاز است و  با فروش ۳۷۰ میلیون پنل، جایگاه اول را با ۷۵٫۴ درصد از سهم بازار در اختیار دارد.

در جایگاه دوم این رتبه بندی شرکت BOE با سهم ۷٫۴ درصد و در ادامه LG Display با ۶٫۷ و Visionox با ۴٫۲ درصد قرار گرفته‌اند که به ترتیب رشدی ۱۱۹٫۷، ۱۷۶٫۸ و ۵۸٫۱ درصدی را به ثبت رسانده‌اند.

display-3.jpg

البته آمار جانبی و جالب دیگری نیز توسط این موسسه منتشر شده که مربوط به پنل‌های خورشیدی با قطر کم یا همان پنل‌های a-Si است که نشان می‌دهد BOE با تولید ۲۷۸ میلیون پنل و سهم ۳۴٫۱۱ درصدی، در این حوزه نیز یکه‌تاز بازار است.

در انتهای گزارش مذکور همچنین به این نکته نیز اشاره شده که با توجه به محدودیتی که طی ماه‌های گذشته در تأمین قطعات الکترونیکی ایجاد شده، شرکت‌های تولدکننده گوشی هوشمند تلاش خود را در جذب سهم بیشتر از بازار محصولات ارزان قیمت به کار خواهند بست.

این گرایش موجب فروش بیشتر نمایشگرهای LCD از یک سو و کاهش قیمت نمایشگرهای OLED خواهد شد که همچنان رشد و گسترش بازار نمایشگرهای موبایل را تضمین خواهد کرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 137 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها