دریچه تکنولوژی فناوری AMD FidelityFX Super Resolution به جنگ NVIDIA DLSS می رود؛ رقابت در نرخ فریم بازی - ژوانا

یکی از برتری های کارت های گرافیک NVIDIA به نسبت AMD، یک فناوری خاص موسوم به NVIDIA DLSS است. این فناوری برگ برنده ای برای طرفداران تیم سبز است؛ اما AMD در تلاش است تا با فناوری FidelityFX Super Resolution پاسخ انویدیا را بدهد. FidelityFX Super Resolution چیست و چه زمانی در اختیار گیمرها قرار خواهد گرفت؟

فناوری DLSS در سال ۲۰۱۸ از سوی انویدیا معرفی شد؛ یک فناوری جذاب به منظور بالا بردن نرخ فریم در بازی ها، خصوصا در رزولوشن های بالا. در ابتدای امر، DLSS یک فناوری نه چندان پخته بود؛ اما تیم مهندسی انویدیا با همکاری سازندگان بازی، آن را به یک غول مطلق تبدیل کرده اند که به شکلی حیرت انگیز، نرخ فریم را در بازی هایی که از آن پشتیبانی می کنند افزایش می دهد.

AMDFF-1.png

برای این منظور، از ترکیب هسته های خاص، هوش مصنوعی و یادگیری عمیق استفاده شده است. فناوری DLSS (Deep Learning Super Sampling) امروزه توسط بسیاری از بازی های روز و AAA پشتیبانی می شود؛ نتایج بررسی و بنچمارک ها نیز از عملکرد بالای این فناوری خبر می دهند. حال AMD در تلاش است تا با ارائه یک فناوری مشابه، این نقطه ضعف خود را در برابر تیم سبز از میان بردارید.

به گفته منابع معتبر، AMD در فصل بهار، فناوری FidelityFX Super Resolution را برای کارت های گرافیک RDNA 2 وارد میدان خواهد کرد. این فناوری تمامی کارت های گرافیک RDNA 2، از جمله مدل های کنونی و نسخه هایی که در آینده معرفی خواهند شد را تحت پوشش قرار می دهد. به مانند NVIDIA، شرکت AMD نیز از ترکیب هوش مصنوعی و یادگیری عمیق برای افزایش نرخ فریم در بازی ها استفاده می کند.

AMDFF-2.jpg

به گفته Prohardvare، شرکت AMD در حال همکاری با توسعه دهندگان بازی به منظور ارائه و اجرای FidelityFX Super Resolution است. جالب است بدانید که این فناوری از Infinity Cache نیز برای افزایش نرخ استفاده می کند؛ در نتیجه AMD مدت هاست که در حال کار بر روی FidelityFX Super Resolution است. در ماه مارچ، AMD در نسخه جدید برنامه آدرنالین خود ضمن اضافه کردن قابلیت FiedlityFX Super Resolution، نسخه جدید فناوری Radeon Boost را نیز معرفی خواهد کرد.

در حال حاضر جزئیات بیشتری از این فناوری در دست نبوده و از عملکرد کلی آن بی اطلاع هستیم؛ اما می دانیم که AMD نیز راه درازی را برای به ثمر رساندن این ویژگی پیش رو دارد. همچنین تعلل در معرفی و عرضه آن، به ضرر فروش کارت های گرافیک AMD تمام خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 177 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 12 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها