دریچه تکنولوژی فناوری AMD FidelityFX Super Resolution در راه است؛ رقیب DLSS انویدیا - ژوانا

در یک خبر خوب برای گیمرها AMD اعلام کرد فناوری رقیب DLSS انویدیا در راه است. این فناوری جدید FSR (FidelityFX Super Resolution) نام دارد و همین امسال از راه می‌رسد.

اسکات هرکلمن، از مدیران بخش گرافیک AMD، در خلال یک گفتگوی ویدئویی تأیید کرد فناوری رقیب DLSS انویدیا تحت لوای FSR (FidelityFX Super Resolution) عرضه می‌شود. به گفته این مدیر ارشد تیم سرخ، FSR مهم‌ترین پروژه نرم افزاری کنونی آنها است که پیشرفت خوبی دارد.

lVFx5XgdR0mJqkWw.jpg

FSR کارکردی مشابه DLSS انویدیا خواهد داشت و وضوح تصویر بازی‌ها را با استفاده از الگوریتم‌های یادگیری ماشین و قابلیت‌های سخت افزاری پردازنده‌های گرافیکی جدید Radeon افزایش می‌دهد. این فناوری چیزی فراتر از افزایش ساده وضوح تصویر است و باید با بهره گیری از الگوریتم‌های پیشرفته مانع از افت کیفیت شود. در وجود FSR و DLSS می‌توان بازی‌ها را در وضوح تصویر بالاتر رندر کرد و از کیفیت بهتری برخوردار شد.

برخلاف انویدیا که همواره به دنبال فناوری‌های انحصاری است، AMD می‌کوشد فناوری‌های مشابه را با استفاده از کتابخانه‌های غیر انحصاری و قابل استفاده بر روی پلتفرم‌های مختلف ارائه کند. به همین منظور AMD برای توسعه فناوری FSR سراغ DirectML مایکروسافت رفته که بخشی از DX 12 است.

به گفته آقای هرکلمن رویه‌های متفاوتی در خصوص پیاده سازی FSR اتخاذ شده است که می‌تواند به معنای نهایی نشدن این فناوری باشد. همچنین ممکن است این کمپانی به طور هم زمان رویه‌های متفاوتی را برای پیاده سازی FSR در پیش گرفته باشد و تنها یکی از آنها بر پایه Direct ML باشد. بنابراین شاید در نهایت بهترین آنها انتخاب و عرضه شود.

همچنین انتظار می‌رود فناوری FSR برخلاف DLSS انویدیا تنها به سخت افزارهای اختصاصی PC محدود نشود و ممکن است شاهد ارائه آن برای کنسول‌های بازی هم باشیم. با این وجود هنوز زمان دقیق ارائه فناوری FSR مشخص نیست و AMD می‌گوید کارهای زیادی برای انجام دادن باقی است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 175 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها