دریچه تکنولوژی فیروز آبادی: طبقه بندی دسترسی کاربران به اینترنت در مرحله نهایی - ژوانا

دبیر شورای عالی فضای مجازی خبر از اجرای طرح مدیریت VPN و اینترنت کشور داد که طبقه بندی دسترسی کاربران به اینترنت را دنبال می‌کند. با اجرای این طرح سطح دسترسی به اینترنت برای همه کاربران یکسان نخواهد بود. جزئیات را در ادامه همین نوشتار بخوانید.

ابوالحسن فیروز آبادی در گفتگو با خبرگزاری مهر گفت طرح طبقه بندی دسترسی کاربران به اینترنت در همکاری با وزارت ارتباطات، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و معاونت فضای مجازی دادستانی در دست اجرا است. البته فیروز آبادی پنهان نکرد این پروژه از زمان‌بندی تعین شده عقب است اما مراحل نهایی را طی می‌کند و امیدوار است به زودی اجرایی شود.

دبیر شورای عالی فضای مجازی در همین باره گفت: این پروژه تحت عنوان مدیریت VPN و اینترنت کشور برای دسترسی طبقات مختلف مانند خبرنگاران، پزشکان و دانشگاهیان با هدف رفع نیازهای اینترنتی آنها و ارائه شرایط بهتر سرویس دهی اجرایی می‌شود.

اشاره آقای فیروز آبادی به طرح VPN قانونی است تا وجدان شرایط بتوانند از اینترنت بدون فیلتر بهره‌مند شود. با این حال این وزارت ارتباطات است که تعیین خواهد کرد چه کسانی به فیلتر شکن قانونی نیاز دارند. اوایل سال جاری دبیر شورای عالی فضای مجازی در خصوص فیلترشکن قانونی گفته بود می‌کوشند اپراتور VPN قانونی در کشور راه اندازی کنند تا افراد واجد شرایط به صورت قانونمند و مشخص به VPN دسترسی داشته باشند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 241 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.