دریچه تکنولوژی قرارداد سنگین هدست واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت برای نیروهای ویژه آمریکایی - ژوانا

مادامی که پای سیستم‌های نظامی به میان می‌آید، فناوری به مدرن‌ترین حالت ممکن تعریف می‌شود. مایکروسافت با قراردادی حیرت انگیز و بسیار بزرگ، رؤیای فیلم‌های هالیوودی را برای نیروهای ویژه آمریکا واقعی کرد!

حفظ جان سربازان و برتری در میدان نبرد دو اصل مهم برای دولت‌ها هستند که بخشی از آنها به فناوری‌های مدرن نرم افزار و سخت افزاری وابسته هستند. نزدیک به دو سال پیش بود که استفاده گسترده از عینک‌های واقعیت افزوده توسط سربازان و نیروهای ویژه آمریکایی قوت گرفت.

HOLO-2.jpg

حال این خبر به واقعیت پیوسته و شرکت مایکروسافت از قرارداد بسیار بزرگ خود با ارتش آمریکا سخن می‌گوید. طبق این قرارداد، ارتش آمریکا با پرداخت مبلغ ۲۱٫۸۸ میلیارد دلار به مایکروسافت، ۱۲۰ هزار دستگاه هدست واقعیت افزوده هلولنز را دریافت خواهد کرد. به موجب این قرارداد تعداد زیادی از نیروهای آمریکایی که در بخش‌های استراتژیک مستقر می‌شوند، به هدست های واقعیت افزوده هلولنز مایکروسافت مجهز خواهند شد.

هدست های فوق مجهز به سامانه یکپارچه تقویت توانایی بصری یا همان IVAS هستند که بدین ترتیب به سربازان امکان برتری دید در میادین نبرد را خواهد داد. همچنین برخی اطلاعات و جزئیات نیز بر روی هدست به سربازان نمایش داده می‌شود. هولولنز مایکروسافت به سامانه دید در شب و حسگر حرارتی مجهز بوده و با مدل‌های تجاری متفاوت است. افزون بر تمام این موارد، مقاومت آنها در برابر مشکلات فیزیکی نیز با بازطراحی مایکروسافت تغییر کرده است.

HOLO-3.jfif

پنتاگون از دو سال پیش تا کنون مشغول تست و آزمایش هدست و عینک‌های واقعیت افزوده است؛ وزارت دفاع آمریکا در سال ۲۰۱۸ مناقصه‌ای را برای موردی مشابه برگزار کرده بود که مایکروسافت موفق به پیروزی در آن و بستن قرارداد ۴۷۹ میلیون دلاری شده بود. اگر چه تعدادی از کارمندان مایکروسافت به قرارداد فوق که کار برای نهادهای نظامی بود معترض شدند، اما در نهایت مایکروسافت آنها را نادیده گرفته و کار برای ارتش کشور خود را ادامه داد.

هلولنز نظامی دارای چند ویژگی اختصاصی دیگر است که البته نه پنتاگون و نه مایکروسافت به تمام ویژگی و فناوری‌های به کار رفته در آنها نپرداخته‌اند که در موارد نظامی این امر طبیعی است. حال می‌توان گفت که فیلم‌های هالیوودی یک گام بزرگ به واقعیت نزدیک شدند!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 189 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 4 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها