دریچه تکنولوژی قفل ضد ماین انویدیا با یک روش عجیب دور زده شد! - ژوانا

قفل ضد ماین انویدیا که این مدت بسیار خبر ساز شده بود، اینک با یک مشکل جدی روبرو شده است. مشکلی جدی که حالا به نظر قفل سنگین انویدیا را دور می زند! داستان از چه قرار است؟

این روزها انویدیا کارت‌های گرافیک مخصوص ماینینگ خود وارد بازار کرده است. آنها با سرعتی نه چندان زیاد وارد بازارهای جهانی می‌شوند. در نتیجه انویدیا مایل است تا کارت‌های گرافیک جیفورس (GeForce) را از دسترس ماینرها دور نگاه دارد. انویدیا می‌داند که مشتری اصلی آن گیمرها هستند که وفادار و همیشگی هستند. در نتیجه برای ماینرها قفل ضد ماین را در نظر گرفته است.

GeForce RTX 3060 اولین کارت گرافیکی که بود که قفل ضد ماین را به همراه داشت. این قفل واسطی است که از درایور، تراشه و VBIOS سرچشمه می‌گیرد. عملکرد آن بسیار ساده است؛ پس از آنکه کارت گرافیک شروع به استخراج رمزارز می‌کند، الگوریتم قفل آن را تشخیص داده و عملکرد را به زیر ۵۰ درصد کاهش می‌دهد. اما به نظر می‌رسد که راهی برای دور زدن این الگوریتم یافت شده است.

داستان از این قرار است که بخشی از استارت این الگوریتم، در اختیار درگاه‌های خروجی گرافیکی نظیر HDMI است. مادامی که ماینرها از کارت‌های گرافیک جیفورس استفاده می‌کنند، نیازی به استفاده از خروجی گرافیکی ندارند. در نتیجه این قفل با تشخیص آنکه در خروجی اتصالی وجود ندارد، عملکرد ماینینگ را تشخیص می‌دهد. برخی از ماینرها که قیمت مناسب و عملکرد خوب GeForce RTX 3060 را می‌دیدند، از قفل ضد ماین سرخورده بوده و به دنبال راهی برای دور زدن آن بودند.

آنها متوجه شدند که با استفاده از یک پلاگین ساختگی HDMI، می‌توانند قفل ضد ماین انویدیا را گول زده و از حداکثر عملکرد آن در پردازش رمزارز استفاده کنند. داستان از این قرار است که GeForce RTX 3060 با تکیه بر دور زدن قفل ضد ماین، به قدرت حداکثر ۴۸MH/s دست پیدا می‌کند. حال باید دید که آیا انویدیا برای رفع این مسئله دست به اقدامی خاصی خواهد زد یا خیر. از سوی دیگر، شاید بد نباشد بدانید که شاید تا یک سال دیگر، بساط ماینرها به طور کلی جمع شود! به زودی در یک مقاله اختصاصی به این موضوع اشاره می‌کنیم. شایان ذکر است که این پلاگین با قیمت ۶ دلار فروخته می‌شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 169 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها