دریچه تکنولوژی لیست سخت افزارهای سازگار با قابلیت Resizable BAR انویدیا مشخص شد - ژوانا

در یک خبر خوب انویدیا اعلام کرد قابلیت Resizable BAR که هم اکنون با کارت گرافیک جدید GeForce RTX 3060 و پردازنده‌های گرافیکی لپ تاپ سری GeForce RTX 30 در دسترس است، توسط هر دو پردازنده‌های نسل دهمی اینتل و AMD Ryzen 5000 پشتیبانی می‌شود. این قابلیت به افزایش نرخ فریم دهی در بازی‌ها کمک می‌کند.

Resizable BAR یک قابلیت تدوین شده در قالب استاندارد PCI Express است که از طریق افزایش دسترسی پردازنده مرکزی به حافظه ویدئویی کارت گرافیک، به افزایش کارایی کمک می‌کند.

همان‌طور که می دانید همواره بخش‌های کوچکی از اطلاعات موجود در حافظه ویدئویی کارت گرافیک به پردازنده مرکزی منتقل می‌شود تا پردازش لازم بر روی آنها انجام شود. با این حال با افزایش کیفیت و جزئیات بازی‌ها، ممکن است درخواست‌های متعددی در صف اجرا قرار بگیرند که موجب تأخیر و افت کارایی می‌شود.

قابلیت Resizable BAR این قابلیت را به پردازنده مرکزی می‌دهد تا به کل محتویات حافظه ویدئویی کارت گرافیک دسترسی پیدا کند. در صورتی هم که چند درخواست هم زمان شکل بگیرد، داده‌ها به طور یکجا منتقل می‌شوند تا دیگر به صف بندی نیاز نباشد.

لازمه استفاده از قابلیت Resizable BAR داشتن پردازنده گرافیکی، پردازنده مرکزی و مادربرد سازگار با آن است. به همین منظور باید قابلیت مزبور از طریق آپدیت BIOS به مادربرد و کارت‌های گرافیک سازگار با آن اضافه شده باشد. همچنین باید از درایور GeForce Game Ready جدید برای فعال کردن قابلیت Resizable BAR استفاده کرد.

5454554.PNG

در حال حاضر تنها کارت گرافیک دسکتاپ GeForce RTX 3060 از قابلیت Resizable BAR پشتیبانی می‌کند اما انویدیا در آینده از طریق ارائه آپدیت BIOS این قابلیت را به کلیه کارت‌های سری ۳۰ خواهد آورد.

طبق اعلام انویدیا مادربردهای سری AMD 400 و AMD 500 با پردازنده‌های سری Ryzen 5000 از قابلیت Resizable BAR پشتیبانی می‌کنند، با این حال لازمه آن ارائه آپدیت از سوی سازنده مادربرد است. همچنین کلیه مادربردهای سری ۴۰۰ اینتل با پردازنده‌های Core نسل دهمی و مادربردهای سری ۵۰۰ اینتل با پردازنده‌های Core  نسل یازدهمی از قابلیت Resizable BAR پشتیبانی خواهند کرد.

در حال حاضر بازی‌های زیر از قابلیت Resizable BAR پشتیبانی می‌کنند:

  • Assassin’s Creed Valhalla
  • Battlefield V
  • Borderlands 3
  • Forza Horizon 4
  • Gears 5
  • Metro Exodus
  • Red Dead Redemption 2
  • Watch Dogs: Legion

انویدیا تاکید کرده در همکاری بی وقفه با سازندگان مادربرد، لپ تاپ و پردازنده و همچنین توسعه دهندگان بازی در حال گسترش پشتیبانی از Resizable BAR است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 110 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها