دریچه تکنولوژی لیست موفق ترین شرکت ها در بازار گجت های پوشیدنی؛ اپل و شیائومی در صدر - ژوانا

 همه‌گیری ویروس کرونا و بسته شدن مرزها در انتهای سال ۲۰۲۰، صنعت توریسم را به صورت کامل به تعطیلی کشاند. به گزارش سایت IDC این اتفاق باعث سرازیر شدن سرمایه‌های در نظر گرفته شده برای گردشگری و فراغت به بازار محصولات الکترونیکی از جمله گجت‌های پوشیدنی و در نتیجه افزایش ۲۷٫۲ درصدی فروش سه ماه آخر سال این محصولات نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ شد.

 به نظر می‌رسد اپل بهتر از دیگر شرکت‌ها از فرصت پیش آمده استفاده کرده و توانسته با اتکا به دو کالای پرفروش و محبوب خود، اپل واچ و ایرپاد، بازار را به سلطه خود درآورد. این شرکت موفق شده با فروش ۵۵٫۶ میلیون دستگاه، ۳۶٫۲ درصد بازار را به خود اختصاص دهد. اپل به لطف محصولاتی مانند اپل واچ سری ۶، اپل واچ SE و اپل واچ سری ۳ که در سه رنج قیمتی متفاوت قرار دارند به این مهم دست یافته است.

شیائومی شرکتی است که با محصولات اقتصادی و با کیفیتش شناخته می‌شود. آن‌ها علی رغم افت فروش ۱۸٫۳ درصدی مچ‌بند هوشمند Mi Band در سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۰، رشد فروش کلی ۵ درصدی را در این سه ماه تجربه کرده‌اند. این رشد به لطف هدفون های هوشمند تولیدی این کمپانی ایجاد شده است تا شیائومی با سهم ۸٫۸ درصدی از فروش بازار، بالاتر از سامسونگ در رده دوم قرار بگیرد.

سامسونگ با عرضه ۱۳ میلیون گجت پوشیدنی و افزایش ۲۰٫۵ درصدی فروش در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰ نسبت به همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۹، با اختصاص ۸٫۵ درصد از سهم بازار به خود در جایگاه سوم قرار گرفته است.

0ezgif-4-28c5087464e5.jpg

سه ماه چهارم سال ۲۰۲۰ برای هواوی به معنی کاهش سهم این شرکت از بازار گجت‌های پوشیدنی به ۶٫۷ درصد بود. آن‌ها در این مدت ۱۰٫۲ میلیون دستگاه را برای عرضه به بازار روانه کردند. رده پنجم و عنوان شگفتی ساز این لیست به کمپانی هندی BoAt تعلق می‌گیرد که توانست با فروش ۵٫۴ میلیون گجت به رشد شگفت‌انگیز ۴۷۰٫۱ درصدی نسبت به سه ماه آخر ۲۰۱۹ برسد. 

به طور کلی سال ۲۰۲۰ برای دنیای گجت‌های پوشیدنی درخشان تمام شد. کاربران با خرید ۱۵۳٫۵ میلیون عدد از این دستگاه‌ها در سه ماه پایانی سال، خود را برای کلاس‌های آنلاین و وقت گذراندن در قرنطینه آماده می‌کردند. در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ فقط ۱۲۰٫۷ میلیون گجت پوشیدنی به فروش رفته بود.

000ezgif-4-869b51dfd95f.jpg

IDC علاوه بر این مجموع آمار فروش گجت‌های پوشیدنی در سال ۲۰۲۰ را نیز منتشر کرده که در این آمار، اپل با فروش ۱۵۱٫۴ میلیون دستگاه و تصرف ۳۵٫۴ درصد از کل بازار به رتبه اول رسیده است. شیائومی و هواوی که به ترتیب فروش‌های ۵۰٫۷ و ۴۳٫۵ میلیون واحدی را به ثبت رسانده بودند در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. باید اشاره کرد که هواوی با رشد ۵۰ درصدی فروش در سال ۲۰۲۰ عملکرد خیره کننده‌ای از خود به نمایش گذاشته است. 

00ezgif-4-7dba97e576e0.jpg

سامسونگ با عرضه ۴۰ میلیون دستگاه و در اختیار گرفتن ۹ درصد از سهم بازار به رده چهارم بسنده کرده و شرکت Fitbit که توسط کمپانی مادر گوگل یعنی آلفابت اداره می‌شود، ۱۲٫۹ میلیون دستگاه را به بازار ارائه کرده است. این عدد ۱۸٫۸ درصد کمتر از سال ۲۰۱۹ است که کاهش چشم‌گیری محسوب می‌شود.

با نگاهی دقیق‌تر به آمارها متوجه می‌شویم که گجت‌های شنیدنی محبوب‌ترین گجت‌های پوشیدنی برای کاربران به حساب می‌آیند. این گجت‌ها تنها در سه ماه آخر ۲۰۲۰، ۱۰۰ میلیون دلار درآمد برای شرکت‌های سازنده خود به ارمغان آورده‌اند. درآمد حاصله از فروش ساعت‌ها و مچ‌بند‌های هوشمند نیز نزدیک به ۵۳ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. قیمت میانگین یک گجت پوشیدنی در سال ۲۰۱۹، ۱۶۰ دلار بوده است.

اپل امیدوار است با عرضه ایرپادهای نسل سوم و سری جدید ایرپاد پرو به برتری خود در بازار ادامه دهد. گفته می‌شود آن‌ها قصد دارند اپل واچ سری ۷ را در ماه سپتامبر (شهریور) روانه بازار کنند. این ساعت هوشمند که از قابلیت اندازه گیری قند خون برخوردار است به میلیون‌ها بیمار دیابتی برای نظارت بیشتر بر سلامتی‌شان کمک خواهد. بنابر شنیده ها سامسونگ نیز علاقه دارد از قابلیتی مشابه در ساعت هوشمند بعدی خود استفاده کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 147 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها