دریچه تکنولوژی مادربردهای MSI Z490 مسلح به PCI-E 4.0 تنها با یک آپدیت - ژوانا

مادربردهای Z490 می‌توانند از پردازنده‌های نسل یازدهم (Rocket Lake) پشتیبانی کنند؛ نکته مهم، پشتیبانی از گذرگاه PCI-E 4.0 است. سرعت جذاب برای SSD و کارت‌های گرافیک. نتایج این آپدیت و پشتیبانی تمام و کمال مادربردهای MSI از این گذرگاه را در ادامه خواهیم دید. علاقه‌مندان به دنیای سخت افزار با ما همراه باشید.

تمامی مادربردهای Z490 به وسیله آپدیت‌های سطح بایوس، میزبان پردازنده‌های نسل یازدهمی راکت لیک شرکت اینتل خواهند بود. همچنین امکان فعال و به بیان ساده‌تر ارتقاء گذرگاه‌های PCI-E 3.0 به PCI-E 4.0 در آنها ممکن شده است. این مسئله را از سال گذشته می‌دانستیم؛ در واقع در انتظار عرضه نسل یازدهم بودیم.

MSM-2.jpg

حال شرکت MSI که از بزرگ‌ترین تولید کنندگان مادربرد در جهان است، آپدیت مادربردهای Z490 خود را برای پشتیبانی از پردازنده‌های Z490 منتشر کرده است. این آپدیت گذرگاه PCI-E 4.0 را در تمامی مادربردهای MSI Z490 فعال می‌کند. تفاوتی نمی‌کند که SSD شما به طور مستقیم به گذرگاه M.2 متصل شده و یا به وسیله کارت‌های توسعه، به اسلات PCI-E 4.0 مرتبط شود. در هر حال به بالاترین سرعت دست پیدا خواهید کرد.

MSM-3.jpg

همچنین کارت‌های گرافیک جدید که از PCI-E 4.0 پشتیبانی می‌کنند هم عملکردی بهتر را در مادربردهای MSI Z490 ارائه خواهند کرد. این شرکت لیست آپدیت مادربردهای Z490 که آپدیت سطح BIOS برای آنها منتشر شده است را ارائه کرده و کاربران و دارندگان مادربردهای MSI Z490 از همین حالا امکان نصب آپدیت جدید را خواهند داشت. شایان ذکر است که آپدیت‌هایی مشابه از سوی دیگر سازندگان مادربرد نیز منتشر شده و یا خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 156 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها