دریچه تکنولوژی مشخصات و زمان عرضه دو کارت گرافیک RTX 3070 Ti و RTX 3080 Ti منتشر شد؛ تنها یک گام تا معرفی رسمی - ژوانا

سایت Videocardz امروز در گزارشی و به نقل از منابع خبری خود، مشخصات و زمان عرضه دو کارت گرافیک مورد انتظار RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti را منتشر کرد. بنابر اطلاعات موجود در این گزارش باید در آینده نزدیک منتظر معرفی این محصولات باشیم. اطلاعات بیشتر از این خبر را در زیر بخوانید.

اطلاعات منتشر شده از سوی سایت Videocardz نشان می‌دهد که انویدیا قصد دارد در آینده نزدیک نسل جدیدی از محصولات خود را در قالب سری محصولات GeForce RTX 30 معرفی و عرضه کند. این محصولات که GeForce RTX 3070 Ti و GeForce RTX 3080 Ti نام دارند قرار است بار دیگر انویدیا را برای رقابت با AMD و کارت‌های گرافیک Radeon RX 6000 این شرکت آماده کند. انویدیا امیداور است بتواند با این دو کارت گرافیک رقابت جدیدی را با این رده از محصولات AMD آغاز نماید.

براساس جدیدترین اطلاعات منتشر شده، انویدیا اخیراً نخستین جزییات از دو کارت گرافیک جدید RTX 3080 Ti و RTX 3070 Ti را در اختیار شرکای تجاری خود قرار داده است. این اطلاعات نشان می‌دهد که این دو کارت قرار است برخلاف شایعات و خبرهای اخیر از هسته گرافیکی دیگری بهره ببرند. بر این اساس کارت گرافیک GeForce RTX 3080 Ti هم اکنون با کدنام PG132 SKU 18 در حال تولید است و قرار است از هسته گرافیکی GA102-225 برخوردار باشد.

پیش از این در خبرها این هسته گرافیکی با عنوان GA102-250 معرفی و مشخص شده بود که از ۱۰۲۴۰ هسته CUDA بهره می‌برد. اگرچه این هسته گرافیکی این بار به GA102-225 تغییر نام پیدا کرده است اما همین تعداد هسته CUDA را در اختیار دارد. تاکنون اطلاعات فنی بیشتری از این هسته گرافیکی منتشر نشده و مشخص نیست که آن در قیاس با هسته قبلی چه تفاوت‌هایی دارد.

گزارش جدید سایت Videocardz، همچون گذشته حضور ۱۲ گیگابایت حافظه GDDR6X را در این کارت گرافیک تایید می‌کند. براساس اطلاعات موجود باید در اواسط ماه آوریل منتظر عرضه این کارت گرافیک به بازار باشیم. انتظار می‌رود این کارت گرافیک دارای رابط حافظه ۳۸۴ بیتی باشد.

NVIDIA-GeForce-RTX-3080-Ti-RTX-3070-Ti-Specs-768x258.jpg

اما در بخش دیگری از این گزارش اطلاعات جدیدی از کارت گرافیک RTX 3070 Ti نیز در دسترس قرار گرفته است. این اطلاعات نشان می‌دهد که این کارت نیز شماره مدل PG141 SKU 10 را در اختیار دارد و قرار است از هسته گرافیکی GA104-400 بهره ببرد. این هسته دارای ۶۱۴۴ هسته CUDA است و از این نظر با نسخه موبایلی از کارت گرافیک RTX 3080 در یک رده قرار می‌گیرد. کارت RTX 3070 که هم اکنون در بازارهای جهانی قابل یافت است از ۵۸۸۸ هسته CUDA بهره می‌برد.

در این گزارش اعلام شده است که کارت گرافیک RTX 3070 Ti دارای هشت گیگابایت حافظه GDDR6X است و انویدیا در نظر دارد آن را در ماه می پیش‌رو روانه بازارهای جهانی کند. گفته می‌شود این کارت گرافیک نیز دارای رابط حافظه ۲۵۶ بیتی است.

پیش از این اعلام شده بود که هردوی این کارت‌های گرافیک از یک محدود کننده برای استخراج ارزهای دیجیتال بهره می‌برند تا آن‌ها به صورت ویژه توسط گیمرها مورد استفاده قرار بگیرند. اما در طی هفته‌های اخیر اتفاقاتی رخ داد که نشان می‌دهد ممکن است این قابلیت از این کارت‌های گرافیک حذف شود. باید دید که قابلیت جلوگیری از استخراج ارزهای دیجیتال بر روی این کارت‌های گرافیک باقی می‌ماند یا خیر.

انتظار می‌رود در طی هفته‌های پیش‌رو اطلاعات دقیق‌تری در مورد این دو کارت گرافیک جدید انویدیا در اختیار قرار بگیرد. گفته می‌شود معرفی رسمی این محصولات در نیمه اول ماه آوریل صورت می‌گیرد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 153 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 29 مارس 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها