دریچه تکنولوژی معرفی بهترین گوشی های مناسب فیلمبرداری موجود در بازار - ژوانا

به لطف پیشرفت چشمگیر کیفیت سیستم دوربین گوشی‌های هوشمند و اضافه شدن فناوری‌های پیشرفته، فیلم‌برداری حرفه‌ای با موبایل دیگر کار سختی نیست. اگر به‌ دنبال بهترین گوشی هوشمند برای فیلم‌برداری هستید، در ادامه این نوشتار از ژوانابه معرفی بهترین گوشی برای فیلمبرداری پرداخته و مهمترین نکات در هنگام انتخاب گوشی مناسب فیلمبرداری را بیان می‌کنیم.

پیشرفت چشم‌گیر گوشی‌های هوشمند در قابلیت‌های تصویربرداری، موجب شده تا طی سال‌های گذشته شاهد افول آمار فروش دوربین‌های عکاسی باشیم. در واقع بسیاری از کاربران برای رفع نیاز‌های خانگی یا حتی نیمه‌حرفه‌ای خود به خرید گوشی هوشمند با دوربین قدرتمند روی آورده‌اند.

فهرست مطالب این مقاله:

– نکات مهم در انتخاب موبایل مخصوص فیلمبرداری
– معرفی بهترین گوشی ‌های مناسب فیلم‌برداری
– جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

اما اگر علاقه‌ زیادی به عکاسی با گوشی هوشمند با دوربینی توانمند برای ثبت بهترین تصاویر بر اساس بودجه‌های مختلف دارید، بهتر است ادامه این مطلب را در شهر سخت افزار خوانده و فهرست بهترین گوشی جهت فیلم برداری را در نظر بگیرید.

لازم به ذکر است که برای انتخاب بهترین گوشی مناسب فیلم‌برداری از اطلاعات Dxomark استفاده شده که وب‌سایت معتبر جهانی در زمینه بررسی دوربین گوشی‌های هوشمند است. همچنین سعی شده در لابه‌لای اطلاعات ارزشمند این لابراتوار به سراغ گوشی‌هایی برویم که در بازار ایران عرضه می‌شوند.


نکات مهم در انتخاب بهترین گوشی برای فیلم‌برداری

جالب است بدانید که بهترین گوشی برای عکاسی صرفاً مناسب‌ترین مدل برای فیلم‌برداری نیست، چرا که ضبط ویدیو نسبت به عکس گرفتن فرآیند پیچیده‌تری بوده که هماهنگی بیشتری میان سخت افزار گوشی را می‌طلبد. اگر به دنبال بهترین گوشی برای فیلمبرداری هستید، بهتر است به همه‌ موارد زیر در مشخصات گوشی دقت کنید.

مشخصات دوربین

مسلماً اولین و مهم‌ترین مشخصه‌ یک گوشی برای ضبط ویدیو برخورداری از دوربین‌های باکیفیت و لنزهای قدرتمند است. البته کیفیت بالای تصاویر ضبط شده توسط یک دوربین تنها به وضوح آن وابسته نیست و موارد دیگری مانند اندازه‌ سنسور و گشودگی دریچه دیافراگم نیز در تولید یک فیلم باکیفیت نقش پررنگی دارند. همچنین مواردی مانند برخورداری از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار هم می‌تواند کمک بزرگی در افزایش کیفیت خروجی کار داشته باشد.

تاثیر اندازه لنز در کیفیت ویدیو

اندازه لنز دوربین گوشی

در انتخاب بهترین گوشی برای فیلمبرداری باید به اندازه لنز نیز توجه کرد. زیرا هر‌ چه که عدسی لنز بزرگتر باشد نور بیشتری از آن عبور می‌کند و در نتیجه آن تصاویر بهتری خواهیم داشت. البته باید به کیفیت سنسور توجه داشته تا بتوانید تصاویری ایده‌آل و عالی را در هر زمان به ثبت برسانید.

زوم اپتیکال و دیجیتال

یکی دیگر از فاکتور‌هایی که در تعیین کیفیت سنسور‌های دوربین بهترین گوشی‌های موبایل برای فیلم‌برداری مورد توجه قرار می‌گیرد، زوم است که توانایی بزرگنمایی دوربین در هنگام تصویربرداری قبل از انجام فوکوس را تعیین می‌کند. البته مقدار زوم دیجیتال و اپتیکال نیز در افزایش وضوح تصاویر هم نقش بسزایی دارد.

سخت افزار

دوربین‌های دیجیتال از سخت‌افزار قدرتمندی برای پردازش سیگنال‌ دوربین‌ برخوردارند، ولی در گوشی‌ها بخشی از تراشه‌ این وظیفه‌ را بر عهده دارد. اگر بخواهید فیلم‌هایی با کیفیت بالا در حضور قابلیت‌هایی مانند HDR بگیرید، سخت‌افزار قدرتمند گوشی باید بتواند اطلاعات فریم به فریم یک فیلم را به خوبی پردازش کرده و در صورت نیاز کنترل فوکوس را در دوربین یک گوشی مناسب فیلمبرداری به عهده بگیرد.

تاثیر میکروفن درکیفیت ویدیوهای ضبط شده

میکروفن

در مورد پارامترهای خرید بهترین گوشی جهت فیلم برداری باید گفت که اغلب گوشی‌های پرچمدار امروزی دیگر از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون پشتیبانی نمی‌کنند و عملاً نمی‌توانیم مثل گذشته یک هدفون را به آنها وصل کرده و از آن به عنوان میکروفون هم استفاده کنیم.

البته راه‌های دیگری بجز درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون هم برای اتصال یک میکروفون به گوشی وجود دارد، ولی به هر حال اگر گوشیتان یک یا چند میکروفون باکیفیت داشته باشد، خروجی کار بهتری خواهید داشت.در اغلب موارد در گوشی‌هایی که از میکروفون‌های بهتری استفاده شده، کیفیت صدای بهتری را شاهد هستیم.

عمر باتری

ضبط ویدیو خیلی زود شارژ گوشی شما را تمام می‌کند و در نتیجه اگر گوشی‌ شما شارژدهی خوبی نداشته باشد ممکن است وسط کار گوشی شما خاموش شود و دست شما را در حنا بگذارد. از همین رو اگر تصمیم به خرید گوشی برای فیلم‌برداری دارید، بهتر است به شارژدهی باتری آن هم توجه کنید.

انتخاب حافظه داخلی متناسب با نیاز خود

حافظه داخلی

هر چقدر یک فیلم کیفیت بیشتری داشته باشد، حجم بیش‌تری از حافظه داخلی را اشغال می‌کند. معمولاً برای گرفتن یک ویدیوی خوب برداشت‌های زیادی انجام می‌شود و گاهی مجبور می‌شوید بارها و بارها یک ویدئو را ضبط کنید. از همین جهت اهمیت زیادی دارد که موبایل مخصوص فیلمبرداری شما فضای کافی برای ذخیره‌ فیلم‌های حجیم داشته و یا از کارت حافظه‌ جانبی پشتیبانی کند.


معرفی بهترین گوشی ‌های مناسب فیلم‌برداری

پیکسل ۷ پرو گوگل

پیکسل ۷ پرو گوگل؛ بهترین گوشی برای فیلمبرداری در شب

گوشی‌های هوشمند پیکسل به داشتن نرم‌افزار دوربین‌ قدرتمند شهرت دارند و این موضوع را می‌توان در بهترین پرچم‌دار حال حاضر گوگل یعنی پیکسل ۷ پرو به وضوح دید. سیستم دوربین این گوشی هوشمند درست همانند نسل قبلی از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۵۶ درجه‌ای بهره می‌برد، اما ابعاد سنسور اولترا واید آن افزایش یافته و از قابلیت فوکوس خودکار پشتیبانی می‌کند.

در کنار این سنسور‌ها، باید به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی تله فوتو نیز اشاره کنیم که با پردازش نرم‌افزاری قادر است زوم دیجیتال باکیفیتی را در اختیار کاربران قرار دهد. گوگل پیکسل ۷ پرو به کاربران این امکان را می‌دهد تا با کیفیت ۴K و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنند.

سنسور سلفی ۱۰.۸ مگاپیکسلی تعبیه شده روی پنل جلویی این گوشی مناسب فیلمبرداری نیز قادر است ویدیوهای کاربران را با کیفیت ۴K و با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. گوگل از نسل جدید پردازنده‌ تنسور G2 در این گوشی استفاده کرده که سرعت و عملکرد بسیار بهتری در پردازش تصاویر نسبت به نسل قبل دارد. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی از جنس AMOLED است و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز نیز پشتیبانی می‌کند.


گلکسی S23 اولترا سامسونگ

گلکسی S23 اولترا سامسونگ؛ بهترین گوشی با فیلمبرداری ۸k

سامسونگ برای سیستم دوربین بهترین گوشی جهت فیلم برداری خود، سنگ‌ تمام گذاشته و با تغییرات بسیار خوبی آن را روانه‌ بازار کرده است. گلکسی S23 اولترا از یک سیستم دوربین چهارگانه متشکل از سنسور اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، ۱۰ مگاپیکسلی پریسکوپی و ۱۰ مگاپیکسلی تله فوتو بهره می‌برد.

اندازه‌ سنسور اصلی این گوشی ۱/۱٫۳ اینچ است و از لرزشگیر اپتیکال و فوکوس خودکار با تشخیص فاز چند جهته پشتیبانی می‌کند. البته پرچم‌داران سامسونگ معمولا در زمینه‌ فیلم‌برداری عملکرد ضعیف‌تری نسبت به گوشی‌های اپل دارند، اما S23 اولترا در این زمینه به طور محسوسی بهتر شده است.

دوربین این گوشی قابلیت فیلم‌برداری با وضوح ۸K و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه و فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه می‌دهد تا بتوان این گوشی را به عنوان بهترین موبایل سامسونگ برای فیلم‌برداری به کاربران معرفی کرد.

همچنین در پنل جلویی این گوشی شاهد قرارگیری دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هستیم که اگرچه نسبت به سنسور سلفی ۴۰ مگاپیکسلی S22 اولترا روی کاغذ ضعیف‌تر است، اما این کاهش وضوح منجر به کاهش کیفیت عکس‌های سلفی نمی‌شود.

این موبایل مخصوص فیلمبرداری از یک نمایشگر ۶.۸ اینچی نوع Dynamic AMOLED 2X بهره می‌برد که دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی بوده و تصاویر را با وضوح ۱۴۴۰ در ۳۰۸۸ برای کاربران به نمایش می‌گذارد. قلب تپنده این گوشی پردازنده‌ی ۴ نانومتری اسپندراگون ۸ نسل ۲ است که از پس پردازش فریم به فریم ویدیوها به خوبی برمی‌آید.


آیفون ۱۳ پرو مکس

آیفون ۱۳ پرو مکس؛ استودیوی فیلمبرداری در جیب شما

در صدر جدول بهترین گوشی موبایل برای فیلمبرداری، آیفون ۱۳ پرو مکس یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های پرچم‌دار در بازار بوده که سیستم قدرتمند دوربین، این گوشی را به یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای فیلم‌برداری تبدیل کرده است. آیفون ۱۳ پرو مکس از یک سیستم دوربین سه‌گانه متشکل از سه سنسور ۱۲ مگاپیکسلی اصلی، اولترا واید و تله فوتو بهره می‌برد.

یک حسگر لیدار سه‌بعدی بی‌نظیر هم این سیستم دوربین را همراهی می‌کند. اپل برای فیلم‌برداری در  این گوشی امکانات بسیار پیشرفته‌ای را در نظر گرفته است. دوربین اصلی این گوشی امکان فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و نتیجه‌ کار هم فراتر از انتظار است.

همچنین باید به لرزشگیر حرفه‌ای این دوربین اشاره کرد که به جای لنز ، سنسور دوربین را جابجا می‌کند تا ویدیویی روان و بدون لرزش برای شما ضبط شود. به این قابلیت‌ها، همچنین باید حالت فیلم‌برداری سینمایی را نیز اضافه کرد.

دوربین سلفی آیفون ۱۳ پرو مکس یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی است که از قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این دوربین قابلیت فیلم‌برداری سینمایی را نیز دارد و می‌تواند با حداکثر رزولوشن FullHD و حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیو برای شما ضبط کند.

علاوه بر این بهترین گوشی برای فیلمبرداری اپل از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی Super Retina XDR OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی بهره می‌برد و تراشه‌ ۵ نانومتری A15 Bionic آن نیز از پس اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها و پردازش پیکسل‌های تصویر به خوبی برمی‌آید.


شیائومی ۱۲ پرو

شیائومی ۱۲ پرو؛ بهترین گوشی با فیلمبرداری ۴k

در لیست بهترین گوشی جهت فیلم برداری، محصولات شیائومی نیز حضور قدرتمندی دارند. گوشی هوشمند شیائومی ۱۲ پرو، به عنوان بهترین گوشی برای فیلمبرداری اسلوموشن شناخته شده و یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌ها در زمینه فیلمبرداری است. شیائومی ۱۲ پرو مجهز به یک مجموعه  دوربین سه‌گانه است که از سنسورهای اصلی، تله فوتو با زوم دو برابری و و اولترا واید ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

تصاویر ثبت شده با دوربین این موبایل مخصوص فیلمبرداری از نظر میزان روشنایی و جزییات بسیار عالی بوده و نویز زیادی ندارند. دوربین اصلی این گوشی امکان فیلم‌برداری ۸K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه و در وضوح ۴K سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را به کاربران ارائه داده و از لرزشگیر اپتیکال نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی نیز قابلیت ضبط ویدیوی ۱۰۸۰P با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.

این گوشی مناسب فیلمبرداری شیائومی از پردازنده‌ ۴ نانومتری اسپندراگون ۸ نسل ۱ قدرت می‌گیرد که حداکثر ۱۲ گیگابایت حافظه‌ رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ داخلی آن را همراهی می‌کنند. نمایشگر ۶.۷ اینچی این گوشی از جنس LTPO AMOLED است و از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی و حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت پشتیبانی می‌کند.


گوشی گلکسی A54

گوشی گلکسی A54؛ بهترین گوشی میان رده برای فیلمبرداری

بهترین گوشی های میان رده برای فیلمبرداری گوشی سامسونگ مدل گلکسی A54 یک دستگاه میان‌رده است که در لیست بهترین گوشی ها برای فیلمبرداری قرار گرفته و با استفاده از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی خود عکس‌هایی با کیفیت بالا و فیلم‌هایی با کیفیت ۴K را به ثبت می‌رساند.

بر اساس ادعای dxomark رنگ‌ها در فیلم‌های ضبط شده کاملاً طبیعی به نظر می‌رسند و رنج دینامیکی وسیعی دارند. علاوه بر سنسور اصلی، یک لنز فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی به همراه سنسور ماکرو و عمق میدان ۵ مگاپیکسلی نیز در ماژول دوربین مشاهده می‌شوند و همگی عملکرد کاملاً مناسبی را ارائه می‌دهند. در قسمت جلویی گوشی نیز می‌توانید یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی را مشاهده کرده و از آن برای ثبت سلفی‌ها و برقراری تماس‌های ویدیویی استفاده کنید.

اگر به دنبال خرید بهترین گوشی های میان رده برای فیلمبرداری با قیمت مناسب هستید، باید بدانید که گلکسی A73 نیز از امکانات مشابهی برخوردار بوده و شما می‌توانید با بررسی نیازهای خود یکی از این دو گوشی را تهیه کنید.


شیائومی ۱۳ لایت

شیائومی ۱۳ لایت؛ بهترین گوشی برای فیلمبرداری با قیمت مناسب

شیائومی ۱۳ لایت به عنوان ارزان‌ترین و بهترین گوشی شیائومی برای فیلمبرداری شناخته می‌شود. این دستگاه یک گوشی هوشمند میان‌رده بوده که از نگاه Dxomark دارای امکانات مناسبی برای فیلمبرداری است. روی پنل پشتی شیائومی ۱۳ لایت سه سنسور دوربین قرار گرفته که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو هستند.

دوربین اصلی این گوشی قادر است با کیفیت ۴K و حداکثر سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ویدیو ضبط کند. دوربین سلفی این گوشی نیز وضوحی ۳۲ مگاپیکسلی دارد که برای ثبت ویدیوهای با کیفیت مناسب است.

این موبایل مخصوص فیلمبرداری از یک نمایشگر ۶.۵ اینچی AMOLED بهره می‌برد که علاوه بر پشتیبانی از رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی، وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل را ارائه می‌دهد. تراشه اسنپدراگون ۷ نسل ۱ هم به خوبی تصاویر ضبط شده با دوربین‌های گوشی شیائومی ۱۳ لایت پردازش می‌کند.


بهترین گوشی برای فیلمبرداری تا 10 میلیون

گلکسی A34؛ ارزان ترین دوربین فیلمبرداری

گوشی A34 در کلاس قیمتی خودش بهترین گوشی سامسونگ برای فیلمبرداری است. دوربین سلفی این گوشی سامسونگ یک لنز واید ۱۳ مگاپیکسلی بوده که به لطف قدرت تراشه‌ Exynos 1280 قابلیت فیلم برداری با کیفیت ۴K را دارد. دوربین پشتی این گوشی هم وضوح ۴۸ مگاپیکسلی دارد و از قابلیت فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر هم پشتیبانی می‌کند.

این دوربین هم توانایی ضبط ویدیو با کیفیت ۴K را داشته و بر اساس ادعای کارشناسان Dxomark در این ویدیوها رنگ‌ها زنده هستند و جزئیات بسیار خوبی نمایش داده می‌شود، Sharpness عالی و داینامیک رنج تصاویر هم فوق‌العاده بوده و هیچ نویزی هم دیده نمی‌شود.

البته برای اینکه بتوانید از قابلیت لرزشگیر اپتیکال استفاده کنید باید کیفیت را روی ۱۰۸۰ تنظیم کنید که در این حالت‌ هم می‌توانید فیلم‌های خوبی بگیرید. سنسور اولتراواید این دوربین هم ۸ مگاپیکسلی است که می‌تواند با کیفیت ۱۰۸۰ فیلم‌برداری کند. فیلم‌های این لنز، رنگ‌ها را با شباهت بسیار زیادی به واقعیت نشان می‌دهند و به طور کلی کیفیتی بالاتر از حد از انتظار دارند.


جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

از آنجا که بهره‌گیری از گوشی‌های هوشمند برای گرفتن عکس و فیلم‌برداری میان کاربران بسیار متداول‌تر از قبل شده، خرید تجهیزات فیلم‌برداری با موبایل برای آن‌ها هزینه‌ای بسیار کمتری نسبت به هزینه‌ خرید دوربین فیلم‌برداری به همراه خواهد داشت. در این مقاله به معرفی و بررسی لیست بهترین گوشی جهت فیلم برداری پرداختیم تا اگر به دنبال خرید گوشی مناسب فیلمبرداری هستید، با توجه به بودجه‌ بتوانید مدل مناسبی را انتخاب کنید.

کدام گوشی اندروید برای ویدیو گرفتن بهتر است؟

با توجه به جدول رده‌بندی Dxomark از گوشی‌های هوشمند اندرویدی در زمینه فیلمبرداری می‌توان گفت که دو گوشی پیکسل ۷ پرو گوگل و گلکسی اس ۲۳ اولترا از امکانات مناسب‌تری در زمینه فیلمبرداری برخوردار هستند.

اندروید یا آیفون؛ کدام برای فیلمبرداری بهتر است؟

به نظر می‌آید گوشی‌های آیفون عملکرد مناسبی در زمینه فیلمبرداری دارند و اپل سرمایه‌گذاری عظیمی در این رابطه انجام داده است.

کدام گوشی ها می توانند ویدیوهای ۴K ضبط کنند؟

بیشتر گوشی‌های میان‌رده و پرچم دار امکان ضبط ویدیو‌های ۴K داشته و حتی برخی پرچم‌داران ویدیوی ۸K هم ضبط می‌کنند. در واقع گوشی‌های معرفی شده در این مطلب امکان ثبت ویدیوی ۴K را دارند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 82 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 5 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.