دریچه تکنولوژی معرفی کوچک ترین گوشی های هوشمند موجود در بازار - ژوانا

کوچک ترین گوشی های هوشمند طرفداران خاص خود را دارند و بسیاری از کاربران دنبال گوشی‌های کوچک هستند که جاگیر نبوده و قابلیت‌های خوبی داشته باشد. در ادامه این نوشتار از شهر سخت افزار به شما نشان می‌دهیم که چطور بهترین گوشی های کوچک را پیدا کنید و به شما از فاکتورهای مهم در انتخاب کوچکترین گوشی های هوشمند خواهیم گفت.

فهرست مطالب این مقاله:

– فاکتورهای مهم در هنگام خرید کوچکترین گوشی های هوشمند
– معرفی بهترین و کوچکترین گوشی های هوشمند موجود در بازار
– جمع بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

گوشی‌های هوشمند امروزه به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل شده‌اند. اما همه به دنبال گوشی‌های بزرگ و سنگین نبوده و برخی از کاربران ترجیح می‌دهند که گوشی‌های کوچک و سبک داشته باشند که راحت در دست و جیب جا شده و همچنین قابلیت‌های خوبی داشته باشند.

اما چطور می‌توان مناسب‌ترین و بهترین گوشی های کوچک را پیدا کرد؟ برای این کار باید چند فاکتور مختلف مانند اندازه صفحه نمایش، قدرت پردازشی، دوربین و باتری را در نظر گرفت. در این مقاله به شما توضیح می‌دهیم که هر یک از این فاکتورها چه تأثیری بر انتخاب کوچکترین گوشی های هوشمند دارند و در ادامه تعدادی از کوچکترین گوشی های هوشمند را معرفی می‌کنیم.

فاکتورهای مهم در هنگام خرید کوچکترین گوشی های هوشمند

اندازه صفحه نمایش یکی از مهم‌ترین فاکتورهای تعیین کننده کوچک ترین گوشی اندروید است. هر چه صفحه نمایش بزرگتر باشد، گوشی هم بزرگتر و سنگین‌تر می‌شود. برخی از کاربران دوست دارند که صفحه نمایش بزرگ داشته باشند تا بهتر بتوانند فیلم ببینند، بازی کنند و مطالب را بخوانند. اما برخی دیگر ترجیح می‌دهند که صفحه نمایش کوچک داشته باشند تا راحت‌تر بتوانند گوشی را درون جیب نگه دارند و با یک دست از آن استفاده کنند.

بهترین گوشی‌های بازار با اندازه کوچک

گوشی‌های دارای صفحه نمایش‌های زیر ۶ اینچ به عنوان گوشی‌های کوچک شناخته می‌شوند. البته این مقیاس نسبی است و به نسبت به قاب و حاشیه گوشی هم تغییر می‌کند. 

تراشه گوشی نقش کلیدی در قدرت پردازشی آن دارد و خیلی از کاربران مانند گیمرها به دنبال گوشی کوچک و پیشرفته با تراشه قدرتمند هستند تا علاوه بر ابعاد جمع و جور یک دستگاه قدرتمند را همراه خود داشته باشند. به همین خاطر سعی شده در انتخاب بهترین گوشی های کوچک به تراشه آنها نیز توجه شود.

برخی از کاربران مایلند که از گوشی‌های کوچک با دوربین خوب استفاده کنند تا بتوانند لحظات خود را به بهترین شکل ممکن ثبت کرده و از قابلیت‌های مختلف مانند Night Mode و Ultra Wide و Telephoto استفاده کنند. بنابراین در انتخاب بهترین گوشی های کوچک تعداد و کیفیت لنز‌های آن مورد توجه قرار گرفته است.

با کوچکتر شدن ابعاد گوشی چالش‌های مربوط به باتری و شارژدهی بیش از پیش نمود پیدا می‌کند. هر چه ظرفیت باتری و سرعت شارژ بالاتر باشد، گوشی هم عملکرد بهتری دارد. برخی از کاربران دوست دارند که گوشی‌های با باتری خوب داشته باشند تا بتوانند از گوشی‌ خود بدون نگران از تمام شدن باتری استفاده کنند و از قابلیت‌هایی مانند شارژ بیسیم و شارژ سریع بهره ببرند.


معرفی بهترین و کوچکترین گوشی های هوشمند موجود در بازار

گوشی کوچک و پیشرفته گلکسی S23 سامسونگ

گوشی کوچک و پیشرفته گلکسی S23 سامسونگ

گلکسی S23 ارزان‌ترین نسخه از پرچمداران شرکت سامسونگ و به نوعی کوچک‌ترین عضو این خانواده است و یک گوشی بسیار خوش دست و جذاب به حساب می‌آید که رقیب مستقیم آیفون ۱۴ است. این گوشی تنها ۱۶۸ گرم وزن دارد و ضخامت آن نیز به ۷٫۶ میلی‌متر می‌رسد. دستگاه مورد اشاره فریم آلومینیومی و قاب پشتی شیشه‌ای دارد و از گواهی IP68 هم پشتیبانی می‌کند تا بتواند در عمق ۱٫۵ متری به مدت ۳۰ دقیقه در برابر ورود آب مقاومت کند.

کوچک ترین گوشی اندرویدی سامسونگ دارای نمایشگر داینامیک امولد با اندازه ۶٫۱ اینچی با رزولوشن FHD+ است. این پنل نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی و HDR10+ در نظر گرفته شده و روشنایی آن به ۱۲۰۰ نیت می‌رسد. گلکسی S23 از تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ قدرت می‌گیرد که از پس اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها بر می‌آید.

این مدل دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی است و دو دوربین فوق عریض و تله فوتو با سنسورهای ۱۲ و ۱۰ مگاپیکسلی آن را همراهی می‌کنند و دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی هم آنها را همراهی می‌کند. گلکسی S23 یک باتری با ظرفیت ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعت دارد و به راحتی ۱ روز کامل را دوام می‌آورد که برای گوشی با این اندازه عملکرد بسیار خوبی به حساب می‌آید.

آیفون 13 مینی؛ بهترین موبایل کوچک لمسی

آیفون ۱۳ مینی؛ بهترین موبایل کوچک لمسی

آیفون ۱۳ مینی آخرین نسخه مینی از شرکت اپل به حساب می‌آید و در سری ۱۴ نسخه مینی جای خود را به نسخه پلاس داده است. آیفون ۱۳ مینی از نظر طراحی، کیفیت نمایشگر، سخت افزار و دوربین دقیقاً مانند آیفون ۱۳ است.

ایفون ۱۳ مینی دارای نمایشگری ۵٫۴ اینچی بوده و از یک باتری ۲۴۳۸ میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند. این گوشی شارژدهی بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی دارد و تقریباً با یک بار شارژ می‌تواند شما را یک روز کامل همراهی کند. بهترین گوشی های کوچک اپل فقط ۱۴۱ گرم وزن دارد و طول و عرض آن از آیفون ۶s اپل نیز کمتر است و این مدل را می‌توانیم بدون شک بهترین گوشی کوچک لمسی جهان ارزیابی کنیم.

گوشی لمسی کوچک آیفون SE 2022

گوشی لمسی کوچک آیفون SE 2022

ارزان‌ترین گوشی حال حاضر شرکت اپل SE 2022 نام دارد و هنوز از ظاهر قدیمی ایفون ۸ استفاده می‌کند. این گوشی دقیقا ابعادی مشابه با آیفون ۸ دارد و از همان نمایشگر ۴٫۷ اینچی با رزولوشن HD+ بهره می‌برد و دکمه سنتی هوم نیز پایین نمایشگر دیده می‌شود. این گوشی به یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی مجهز شده و وضوح دوربین سلفی آن نیز ۷ مگاپیکسل است. یکی از نقاط قوت اصلی این مدل را می‌توان تراشه بسیار عالی A15 Bionic در نظر گرفت.

ایفون Se 2022 از یک باتری با ظرفیت ۲۰۱۸ میلی آمپر بهره می‌برد و واقعاً دوام باتری مناسبی نداشته باید آن را زود به زود شارژ کنید. در واقع باید بگوییم که ارزش خرید این دستگاه پایین است و تنها در صورتی که گوشی سایز کوچک اپل به صورت نو می‌خواهید خرید SE 2022 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

گوگل پیکسل 6a؛ گوشی کوچک هوشمند اندرویدی

گوگل پیکسل ۶a؛ گوشی کوچک هوشمند اندرویدی

گوگل پیکسل ۶a مانند گلکسی S22 از یک نمایشگر ۶٫۱ اینچی بهره می‌برد و نسبت به سایر گوشی های هوشمند آنقدر کوچک هست که بتوانیم آن را در فهرست کوچکترین گوشی های هوشمند بیاوریم. نمایشگر این گوشی دارای نرخ نوسازی ۶۰ هرتز است.

از طرف دیگر به‌لطف تراشه تنسور گوگل می‌توان روی عملکرد این گوشی حساب باز کرد. همچنین دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی روی این گوشی عملکرد خوبی داشته و با توجه به پردازش‌های نرم‌افزاری گوگل، می‌تواند تصاویر با کیفیت قابل توجهی ثبت کند. همچنین از دیگر نقاط قوت گوشی می‌توان به شارژدهی آن اشاره کرد. البته سرعت شارژ گوگل پیکسل ۶a خیلی زیاد نیست و از شارژر ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند. 

گلکسی زد فلیپ 5؛ بهترین گوشی کوچک هوشمند

گلکسی زد فلیپ ۵؛ بهترین گوشی کوچک هوشمند

سامسونگ چند سال است که سلطان بلامنازع بازار گوشی‌های تاشو است. گلکسی زد فلیپ ۵ و گلکسی زد فولد ۵ آخرین گوشی‌های تاشو این غول فناوری کره‌ای هستند که به تازگی وارد بازار شده‌اند. گلکسی زد فلیپ ۵ با بهبودهای بسیار خوبی روانه بازار شده و از وسط به صورت افقی تا می‌شود تا شما بتوانید آن را به راحتی درون جیب خود قرار دهید.

کوچک ترین گوشی اندرویدی سامسونگ دارای نمایشگری ۶٫۷ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن FHD+ بوده و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی پشتیبانی می‌کند. در حالت بسته پنل دوم این گوشی اندازه‌ای ۳٫۴ اینچی دارد و حالا بسیار بزرگ‌تر و کارآمدتر از نسل قبلی شده است. در حالت بسته این گوشی تقریبا یک مربع کوچک می‌شود و به راحتی می‌توانید آن را درون جیب خود قرار دهید و به راحتی همه جا همراه خود داشته باشید. ناگفته نماند که وزن این مدل ۱۸۷ گرم است و از این نظر هم شرایط خود و جذابی دارد.

قلب تپنده این کهکشانی تراشه ۴ نانومتری اسنپدراگون ۸ نسل ۲ است که توانایی‌های بسیار زیادی دارد. گلکسی زد فلیپ ۵ دارای دو دوربین اصلی و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی آن سنسوری ۱۰ مگاپیکسلی دارد. این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت است که با استفاده متوسط تقریبا یک روز کامل را دوام می‌آورد. اگر گوشی سامسونگ کوچک می‌خواهید که در صورت نیاز نمایشگری بزرگ داشته باشد ولی در عین حال ابعاد آن کوچک باشد حتما زد فلیپ ۵ را مد نظر قرار دهید.

ایسوس زنفون 10؛ از بهترین گوشی های کوچک هوشمند

ایسوس Zenfone 10؛ از بهترین گوشی های کوچک هوشمند

یکی از بهترین و کوچک ترین گوشی های اندروید که می‌توانید خریداری کنید، ایسوس زنفون ۱۰ است. ایسوس یکی از معدود شرکت‌هایی محسوب می‌شود که همچنان به تولید گوشی‌های کوچک ادامه می‌دهد. زنفون ۱۰ در سال ۲۰۲۳ بهترین مدل این نسل است که تا به‌حال عرضه شده و حتی یکی از بهترین پرچم‌داران اندروید در این سال‌ها نیز به‌حساب می‌آید.

این گوشی لمسی کوچک با پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ عرضه شده است. عملکرد این پردازنده نسبت به اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ بهینه‌ شده و به همین خاطر با توجه به باتری کوچکی که گوشی دارد، شارژدهی فوق‌العاده‌ای را می‌توان از این گوشی انتظار داشت و به‌راحتی بیش از ۱ روز کامل دوام می‌آورد. نمایشگر سوپر امولد این گوشی ابعاد ۵٫۹۲ اینچی داشته و نرخ بروزرسانی آن ۱۴۴ هرتز است.

گوشی گوگل پیکسل ۷a؛ یکی از بهترین گوشی های کوچک و خوش دست

گوشی گوگل پیکسل ۷a؛ یکی از بهترین گوشی های کوچک و خوش دست

گوشی Pixel ۷a طراحی زیبایی شامل یک نوار پشتی با یک دکمه در اطراف دوربین همراه است. قاب پشتی گوشی از پلاستیک ساخته شده و فریم آن آلومینیومی بوده و در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است. این گوشی از استاندارد IP۶۷ پشتیبانی کرده و با وزن ۱۹۳ گرم و ابعاد ۱۵۲ در ۷۲.۹ در ۹ میلی متر روانه بازار شده است.

کوچک ترین گوشی اندرویدی گوگل دارای صفحه نمایش ۶.۱ اینچی (OLED) با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ پیکسل است، از نرخ تازه سازی ثابت ۹۰ هرتز پشتیبانی و از تراشه هشت هسته‌ای گوگل Tensor G۲ بهره می‌برد.

پیکسل ۷a دارای باتری ۴۳۸۵ میلی آمپر ساعتی بوده و از شارژ سیمی ۱۸ وات، شارژ بی سیم با ظرفیت ۷.۵ وات به همراه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار شده است.

کوچکترین گوشی های هوشمند گوگل دارای دوربین دوگانه پشتی است، دوربین اصلی با رزولوشن ۶۴ مگاپیکسل و دومی با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل و دوربین‌های پشتی می‌توانند ویدیو‌های ۴K ضبط کنند. دوربین سلفی وضوح تصویر ۱۳ مگاپیکسلی داشته و از قابلیت Auto-HDR پشتیبانی می‌کند.

آیفون 14 پرو؛ کوچکترین گوشی هوشمند 2023

آیفون ۱۴ پرو؛ کوچکترین گوشی هوشمند ۲۰۲۳

آیفون ۱۴ پرو مانند سایر گوشی‌های ۶٫۱ اینچی این فهرست، شاید کوچکترین گوشی لمسی بازار نباشد اما از بیشتر گوشی‌هایی که طی چند سال گذشته وارد بازار شدند، کوچک‌تر است. نمایشگر این گوشی جز بهترین‌هاست و اپل با جایگزینی ناچ با جزیره داینامیک، قدم بزرگی در تغییر طراحی پنل جلویی گوشی برداشته است.

همچنین این گوشی با یک دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسلی همراه شده است. این دوربین با اختلاف بهترین دوربینی است که اپل تا به‌حال در گوشی‌های آیفون استفاده کرده است. در کنار آن شما به لنز فوق‌عریض و تله‌فوتو با زوم ۳ برابر هم دسترسی خواهید داشت. با این حال قیمت گوشی در بازار ایران بسیار بالاست و هنوز هم تکلیف وضعیت رجیستری آن مشخص نیست.

جمع بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در این مقاله به شما نشان دادیم که چطور بهترین گوشی های کوچک را پیدا کنید و تعدادی از آن‌ها را برای شما معرفی کردیم. این گوشی‌ها دارای صفحه نمایش زیر ۶ اینچ، پردازنده قوی و جدید، دوربین با کیفیت و قابلیت‌های مختلف در کنار باتری با ظرفیت و سرعت شارژ بالا هستند. بنظر شما بهترین و کوچک ترین گوشی های هوشمند موجود در بازار کدام است؟

کدام گوشی هوشمند کوچک‌ترین است؟

بر اساس داده‌های منتشر کوچکترین گوشی هوشمند جهان در حال حاضر Zanco Tiny T2 است که تنها ۶ سانتی‌متر طول و ۱٫۷۷ سانتی‌متر عرض دارد. این گوشی دارای صفحه نمایش ۱ اینچی، پردازنده MTK6261D، حافظه رم ۳ گیگابایت، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، دوربین ۰٫۳ مگاپیکسلی و باتری ۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد. اما در بازار ایران به سختی پیدا می‌شود.

اندازه کوچکترین موبایل ۴G چقدر است؟

اگر به دنبال گوشی هوشمند کوچک ۴G هستید به سراغ گوشی Mony Mint نگاه کنید. این موبایل دارای صفحه نمایش ۳ اینچی، پردازنده MT6739V، حافظه رم ۳ گیگابایت، حافظه داخلی ۶۴ گیگابایت، دوربین ۸ مگاپیکسلی و باتری ۱۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی است ولی در بازار ایران یافت نمی‌شود.

کوچکترین گوشی هوشمند با رم ۳ گیگابایتی کدام است؟

گوشی Palm Phone با ۹٫۶۵ سانتی‌متر طول و ۵٫۰۲ سانتی‌متر عرض دارای صفحه نمایش ۳٫۳ اینچی، پردازنده Snapdragon 435، حافظه ۳۲ گیگابایت، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و باتری ۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی است که نمی‌توان به راحتی آنها را تهیه کرد.

کوچکترین سایز گوشی های سامسونگ چقدر است؟

اگر به دنبال گوشی های کوچک سامسونگ هستید، به سراغ Galaxy S23 و Z Flip 3 بروید. این گوشی‌ها به صفحه نمایش زیر ۶ اینچ، تراشه قدرتمند، دوربین با کیفیت و باتری با ظرفیت و سرعت شارژ بالا مجهز شده‌اند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 6,632 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 7 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.