دریچه تکنولوژی معرفی 10 اپلیکیشن انیمیشن سازی برای اندروید و iOS به ساده ترین روش ممکن (+ لینک دانلود) - ژوانا

ساخت انیمیشن ساده با گوشی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. انیمیشن سازی علاوه بر لذت فوق العاده برای کاربران به حرفه ای تر شدن آنها در طول زمان کمک می‌کند. در گذشته تولید انیمیشن‌ فقط توسط افراد حرفه‌ای با تجهیزات کافی و گران قیمت انجام می‌شد، اما امروزه همه می‌توانند با نرم افزار انیمیشن ساز گوشی، انیمیشن مورد علاقه خود را تولید کنند. به همین خاطر در ادامه این مطلب از ژوانابه معرفی چند اپلیکیشن انیمیشن سازی پرداخته‌ایم.

قبل از هر توضیحی و معرفی این اپلیکیشن‌ها باید در نظر داشته باشید که برنامه انیمیشن سازی اندروید و iOS در مقابل نرم‌افزارهای قدرتمند ساخت انیمیشن مانند AutoDesk Maya، Adobe Animate، Visme، Unity، OpenToonz، Blender و … بسیار ضعیف‌تر بوده و یک گوشی موبایل قابلیت‌های محدودتری به نسبت به کامپیوتر یا لپ‌تاپ را در اختیار شما قرار خواهد داد. بنابراین نمی‌توان از این اپلیکیشن‌ها انتظار ساخت انیمیشن‌های حرفه‌ای داشته باشید. اما اگر فقط به دنبال ساختن یک سری انیمیشن ساده هستید، این برنامه‌ها بسیار کاربردی‌ و جذاب خواهند بود.

فهرست مطالب این مقاله:

– برنامه Adobe Creative Cloud Express
– برنامه انیمیشن سازی گوشی Animoto Video Maker
– برنامه ساخت انیمیشن اندروید FlipaClip
– اپلیکیشن ساخت انیمیشن ساده Toontastic 3D
– برنامه انیمیشن سازی برای گوشی Draw Cartoons 2
– انیمیشن ساز حرفه ای اندروید PicsArt Animator
– برنامه Animation Desk Classic
– برنامه ساخت انیمیشن ساده Stop Motion Studio
– برنامه LookSee Animator
– برنامه کارتون سازی حرفه ای Alight Motion
– جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در واقع هدف از استفاده از بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن با موبایل آن است که بتوانیم در کوتاهترین زمان، سریعترین محتوا را تولید کنیم، نه قدرتمندترین و باکیفیت‌ترین. با توجه به توضیح فوق در ادامه بهترین نرم افزارهای ساخت انیمیشن با گوشی موبایل و تبلت را با هم مرور خواهیم کرد.

برنامه انیمیشن سازی iOS

برنامه Adobe Creative Cloud Express

این برنامه انیمیشن سازی اندروید به خوبی میان کامپیوتر و موبایل شما همگام سازی می‌شود و به این ترتیب هرجایی که ایده‌ای به ذهن شما خطور کند، می‌توانید با اولین وسیله در دسترس ایده خود را پردازش و حفظ کنید.

برای شروع به کار کافیست تعدادی عکس از گالری خود را در برنامه آپلود کنید و بعد به ویرایش و انیمیشن سازی بپردازید. همچنین می‌توانید به راحتی موسیقی و متن هم اضافه کنید و برای متن خود فونت‌های زیبا انتخاب کنید. البته تمام ویژگی‌های این اپلیکیشن انیمیشن سازی رایگان نیست.

Adobe Creative Cloud Express یک برنامه انیمیشن سازی با گوشی محبوب است که محصول رسمی از شرکت ادوبی بوده که با استفاده از ویژگی های بسیار آن می توانید به صورت جدی و مصمم به سراغ ساخت انیمیشن از زوایای مختلف بروید.

همچنین می توانید از ابزار های این شرکت در زمینه های دیگر نیز استفاده نمایید. البته نرم افزار انیمیشن ساز گوشی Adobe Creative Cloud Express به نسبت گزینه‌های دیگر از ویژگی های خوبی برخوردار است.

نسخه آنلاین برنامه Adobe Creative Cloud Express

برنامه ساختن انیمیشن با موبایل

برنامه انیمیشن سازی گوشی Animoto Video Maker

این برنامه ساخت انیمیشن ساده با گوشی به صورت پرتابل بوده و نیازی به دانلود کردن آن نیست و می‌توانید به سرعت ساخت انیمیشن خود را آغاز کنید. بعلاوه این برنامه مجموعه‌ای از تصاویر و ویدیوها دارد که می‌توانید از آنها برای ساخت انیمیشن خود استفاده کنید.

البته این تصاویر و ویدیوها تنها گزینه موجود نبوده و شما می‌توانید تصاویر و ویدیوهای خود را نیز اضافه کنید و حتی از موزیک‌های موجود در برنامه استفاده کنید. این برنامه علاوه بر نسخه رایگان یک نسخه حرفه‌ای دارد که پولی است.

Animoto Video Maker یک برنامه انیمیشن سازی اندروید بوده است که براساس قابلیت های آن می توانید در فضای وب به دنبال ساخت انیمیشن باشید. علاوه بر ابزار های این سایت می توان از کلیپ و فایل هایی که در ساخت انیمیشن نیاز دارید نیز استفاده نمایید. این مورد سبب خواهد شد تا بتوانید آن چیزی که در ساخت انیمیشن مدنظر شماست را به راحتی پیاده سازی کنید.

نسخه آنلاین برنامه Animoto Video Maker – نسخه iOS برنامه Animoto Video Maker

اپلیکیشن کارتون ساز گوشی

برنامه ساخت انیمیشن اندروید FlipaClip

FlipaClip به شما اجازه می دهد یک قاب انیمیشن همراه با فریم و لایه های متفاوت ایجاد کنید. مشابه دیگر اپلیکیشن های ios ساخت انیمیشن ، حالتی وجود دارد که امکان مشاهده المان های صحنه های قبل و بعدی ، نیز برای شما فراهم می شود.

اما یک ویژگی جذاب و متفاوت این اپلیکیشن انیمیشن سازی این است که از قلم نوری نیز پشتیبانی می‌کند. با استفاده از قلم های مخصوص، خطوط نازک تر و ضخیم تر را توسط فشار روی صفحه نمایش، ترسیم کرد.

بر خلاف برخی از نرم افزارهای انیمیشن سازی ios که ساخت انیمیشن، استفاده از آن ها و همچنین اشتراک آنها سخت است، شما به راحتی می توانید انیمیشن های خود را با استفاده از گزینه های موجود در این نرم افزار، در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

برای بیان ویژگی های ممتاز این نرم افزار انیمیشن ساز گوشی باید گفت که FlipaClip دارای گزینه ها و امکان های فراوانی است. همچنین شما می توانید به راحتی در شبکه اجتماعی YouTube، انیمیشن های خود را به اشتراک بگذارید. اما این اپلیکیشن، معایبی نیز دارد و کاملا رایگان نیست.

دانلود نسخه اندروید برنامه FlipaClip – دانلود نسخه iOS برنامه FlipaClip

اپ ساخت انیمیشن برای گوشی

اپلیکیشن ساخت انیمیشن ساده Toontastic 3D

Toontastic 3D یک برنامه انیمیشن سازی اندروید و مناسب برای کودکانی است که دوست دارند جهانی خیالی و کارتونی خودشان را خلق کنند. تنها چیزی که برای استفاده از این برنامه لازم دارید یک تصویر برای آماده سازی انیمیشن ها است. ساخت کارتون با این برنامه کار بسیار راحتی بوده و بعد از فشردن دکمه دکمه ضبط و انتخاب شخصیت از روی صفحه نمایش کار شما شروع می شود. در گام بعدی داستان شما جان می گیرد و زنده می‌شود.

نسخه آنلاین برنامه Toontastic 3D

برنامه ساخت انیمیشن ساده

اپلیکیشن انیمیشن سازی با موبایل Draw Cartoons 2 

برای ساخت انیمیشن در این نرم افزار انیمیشن ساز گوشی نیاز به سپری نمودن زمان زیادی نخواهید داشت زیرا با استفاده از ویژگی‌های برنامه می توانید فیلم های موجود را به صورت دستی ترسیم و پیاده سازی کنید.

ساخت انیمیشن ساده با گوشی در صفحه نمایش کوچک می تواند کمی دشوار باشد اما باید بدانید که Draw Cartoons 2 در این زمینه ابزارهای بسیار خوبی برای شما در نظر گرفته شده است تا با تلاش بیشتر بتوانید یک انیمیشن زیبا و جذاب را بسازید. وجود ویژگی های بسیار و اشیا متنوع در کتابخانه مرکزی این برنامه می تواند شما را با یک قالب بندی مناسب مواجه کند که در آن نمونه های از پیش ساخته شده بسیاری وجود داشته است.

وجود اسکلت های متحرک می تواند به شما در ساخت انیمیشن های پویا کمک نماید که این مورد با وضوح بالایی همراه بوده که در حین پیاده سازی آن می توانید از صدا و موسیقی برای انیمیشن خود استفاده کنید و در پایان آن را در قالب یک فایل ویدیویی دریافت کنید. رابط کاربری ساده ولی حرفه ای برنامه می تواند بسیاری از نیازهای شما در زمینه ساخت انیمیشن دو بعدی با گوشی را فراهم کند.

دانلود نسخه اندروید برنامه Draw Cartoons 2 

برنامه ساخت انیمیشن iOS

انیمیشن ساز حرفه ای اندروید PicsArt Animator

PicsArt Animator یکی دیگر از بهترین برنامه های ساخت انیمیشن است که به شما امکان می دهد در گوشی اندرویدی تان انیمیشن، گیف و کارتون خلق کنید. پیمایش و دسترسی به گزینه های مختلف در این برنامه بسیار آسان است. شما به راحتی می توانید با استفاده از یک برنامه دوربین تصاویر سه بعدی بگیرید و بعد با استفاده از پیکس آرت آنها را به انیمیشن تبدیل کنید.

یکی از بهترین قابلیت های ارائه شده در این برنامه این است که شما می توانید انیمیشن ها را فریم به فریم ایجاد کنید و بعد برای برای بررسی پیش نمایش از گزینه پخش استفاده نمایید. علاو بر این پیکس آرت انیماتور ویژگی دیگری به نام انیمیشن چند لایه را هم فراهم می کند که از آن برای ساخت انیمیشن های پیچیده استفاده می شود.

دانلود نسخه اندروید برنامه PicsArt Animator – دانلود نسخه iOS برنامه PicsArt Animator

برنامه ساخت انیمیشن دو بعدی با گوشی

برنامه Animation Desk Classic

Animation Desk Classic یک برنامه انیمیشن سازی برای موبایل است که یکی از گزینه‌های ایدئال برای ساخت چنین انیمیشن‌هایی محسوب می‌شود. می‌توان گفت این برنامه هر آنچه که یک برنامه انیمیشن سازی اندروید ساده نیاز دارد را در دل خود جای داده است. یک رابط کاربری بدون شلوغی و سردرگمی با تعدادی کافی از گزینه‌ها و تعداد انگشت‌شماری روش برای خروجی گرفتن از انیمیشن، فضایی است که در کار با این برنامه تجربه می‌کنید.

این اپلیکیشن انیمیشن‌ سازی را می‌توانید بر اساس نیاز و میل خود سفارشی‌ کنید. از ویژگی‌های جذاب این برنامه این است که پیمایش بین فریم‌ها در آن راحت است. ضمناً انیمیشن‌های این برنامه در حالت پیش‌فرض با سرعت ۲۴ فریم در ثانیه ساخته می‌شوند؛ اما اگر کار خود به تعداد فریم بیشتر یا کمتر نیاز داشت، می‌توانید آن را تغییر دهید.

دانلود نسخه اندروید برنامه Animation Desk Classic – دانلود نسخه iOS برنامه Animation Desk Classic 

رنامه ساخت انیمیشن حرفه ای برای اندروید

برنامه ساخت انیمیشن ساده Stop Motion Studio

Stop Motion Studio یک نرم افزار انیمیشن ساز گوشین است که به شما کمک می کند انیمیشنی شبیه چیزی که در حال حاضر در سینماها نمایش داده می شود خلق کنید. بعد از اینکه از سوژه مورد نظرتان تایم لپس گرفتید فیلم شما آماده می شود.

خلق این نوع فیلم ها با این نرم افزار ساخت انیمیشن ساده با گوشی کار راحتی است اما برای ساخت چنین انیمیشنی باید صبر و تحمل زیادی داشت. خوشبختانه رابط کاربری این برنامه هم ساده و آسان است.

علاوه بر این بعد از اینکه فیلمتان را در گوشی ذخیره کردید، برنامه گزینه به اشتراک گذاری آن با دیگران را هم در اختیارتان می گذارد. این نرم افزار فوق العاده واقعا ارزش استفاده کردن دارد و در وقتتان هم صرفه جویی می کند. 

دانلود نسخه اندروید برنامه Stop Motion Studio – دانلود نسخه iOS برنامه Stop Motion Studio

LookSee-Animator.jpg

برنامه LookSee Animator

این برنامه فوق العاده برای گرفتن فریم های ردیابی از نزدیک، حرکات و صداهای مختلف و حتی برای پاک کردن موارد مختلف و کنترل مستقیم دوربین استفاده می شود. وقتی تایمر دوربین را تنظیم کنید این عملکرد شروع به کار می کند.

وقتی متریال مورد نظر آماده شد، می‌توان از LookSee Animator در انیمیشن های مختلف استفاده کرد و حتی می توان با این برنامه قسمت های مختلفی از تصاویر انیمیشن را جدا نمود و در انیمیشن های دیگر با هم ادغام و استفاده کرد.

دانلود نسخه اندروید برنامه LookSee Animator

نرم افزار انیمیشن سازی دو بعدی اندروید

برنامه کارتون سازی حرفه ای Alight Motion

اگر به دنبال این هستید که یک انیمیشن کوتاه برای تیک تاک و اینستاگرام طراحی کنید بهتر است به سراغ این برنامه بروید. Alight Motion با محصور نمودن ویژگی‌های بسیار توانسته کاربران بسیاری را به سمت خود جذب نماید.

در بخش ابزارهای این برنامه می توان به یک ویرایشگر ویدیو کامل با ابزارهای کنترل دستی بسیاری دسترسی داشته باشید که برای مبتدیان چندان مناسب نخواهد بود و بیشتر افرادی که وارد این برنامه شده‌اند جزو اشخاص حرفه ای بودند. رابط حرفه ای و ارائه تنظیمات عالی از اصلی ترین نکاتی بوده که در مورد این برنامه میتوان به آن اشاره داشت.

از دیگر ویژگی های Alight Motion میتوان به پشتیبانی از ویژگی های UX اشاره داشت که این مورد مربوط به طراحی بصری و حرفه ای انیمیشن بوده که با ارائه ویژگی های گرافیکی بسیار میتواند گزینه خوبی برای ساخت انیمیشن باشد. این ویژگی در میان برنامه های انیمیشن ساز گوشی یکی از مهم ترین نکاتی بوده که می توان به آن اشاره داشت زیرا با این فناوری میتوانید کیفیت پروژه های خود را به شکل چشمگیری افزایش دهید.

نسخه آنلاین برنامه Alight Motion – نسخه iOS برنامه Alight Motion

جمع‌بندی و پاسخ به سوالات پرتکرار

در انتهای مطلب معرفی برنامه انیمیشن سازی اندروید باید گفت که امروزه همه می‌توانند با نرم افزار انیمیشن ساز گوشی، پویانمایی مورد علاقه خود را تولید کنند. به همین خاطر سعی شده که در این مطلب به معرفی چند اپلیکیشن در زمینه ساخت انیمیشن ساده با گوشی پرداخته شود. در انتها پیشنهاد می‌شود اگر تجربه کار با برنامه ساخت انیمیشن دارید، آن را در قسمت نظرات با دیگر خوانندگان این مقاله در میان بگذارید.

ساده ترین برنامه انیمیشن سازی برای گوشی کدام است؟

شاید بتوان برنامه Stop Motion Studio را یکی از ساده‌ترین برنامه‌های انیمیشن سازی گوشی به حساب آورد.

آیا با اپلیکیشن انیمیشن ساز گوشی می توان انیمیشن حرفه ای ساخت؟

بله اما برای ساختن انیمیشن‌های حرفه‌ای باید نسبت به خرید نسخه پولی این اپلیکیشن‌ها اقدام کرد تا بتوان از همه امکانات آن بهره برد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 81 views بار دسته بندی : مقاله و آموزش تاريخ : 11 می 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها